امروز : چهارشنبه پانزدهم تیر 1401
اخبار

اخبار


اخبار امور آموزشی

چهارشنبه دهم فروردین 1401 ساعت 7:0 ب ظ - توسط : معاونت آموزشی


اطلاعیه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه در خصوص از سرگیری آموزش حضوری

به نام خدا

ضمن عرض تبریک به مناسبت سال نو و حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی سلامتی برای همه دانشجویان عزیز و دانشگاهیان گرامی، پیرو ابلاغیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، برنامه ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبه هیأت محترم رییسه دانشگاه در خصوص از سرگیری آموزش حضوری، شرایط اجرای برنامه آموزشی نیمسال جاری به شرح زیر اعلام می‌گردد:

  1. آزمون‌های پایانی نیمسال جاری در همه مقاطع تحصیلی بصورت حضوری برگزار خواهد شد. 
  2. دروس عملی و کارگاه‌ها بصورت فشرده و حضوری پس از پایان ماه مبارک رمضان طبق برنامه اعلامی دانشکده‌ها برگزار خواهد شد. 
  3. کلیه کلاس‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی از تاریخ ۱۴ فروردین ماه صرفاً بصورت حضوری برگزار می‌گردد. 
  4. کلیه کلاس‌های مقطع کارشناسی پس از پایان ماه مبارک رمضان از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه صرفاً بصورت حضوری برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است از ۱۴ فروردین ماه تا ۱۷ اردیبهشت ماه کلاس‌های مقطع کارشناسی از طریق سامانه آموزشی مجازی دانشگاه برگزار می‌گردد. 
  5. دفاع از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه بصورت حضوری برگزار خواهد شد.
  6. حضور در دانشگاه و خوابگاه به شرط تزریق ۳ دوز واکسن خواهد بود و دانشجویان باید کارت واکیسناسیون دیجیتال خود را به همراه داشته باشند.
  7. دانشجویانی که نیاز به خوابگاه دارند جهت اطلاع از شرایط خوابگاه و ثبت نام به اداره امور خوابگاه‌ها مراجعه نمایند.

بدیهی است در صورت تغییر شرایط بیماری، بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیمات جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

دانشگاه صنعتی قم در جهت حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضـوابط وزارت علـوم، تحقیقـات و فناوری از میان دانش‌آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های داخل کشور ،در مقطـع دکتری، رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی از اول سال تحصیلی1402 -1401 به صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.
سه شنبه بیست و چهارم اسفند 1400 ساعت 2:49 ب ظ - توسط : معاونت آموزشی


دانشگاه صنعتی قم در جهت حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضـوابط وزارت علـوم، تحقیقـات و فناوری از میان دانش‌آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های داخل کشور ،در مقطـع دکتری، رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی از اول سال تحصیلی1402 -1401 به صورت بدون آزمون دانشجو  می‌پذیرد.

شرایط عمومی برای ارسال درخواست:

1- بیش از دو سال از تاریخ فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد.

2- داشتن مدرک کارشناسی در رشته مرتبط،با معدل حداقل 16

3-داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط یا گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ 1401/06/31 برای دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با معدل حداقل 17 (بدون احتساب نمره پایان نامه)
4-کسب حداقل 70 امتیاز از فعالیت های آموزشی،پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی مربوط به آیین نامه استعداد درخشان
5-کسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان(MCHE)یا معادل آن در سایر آزمون ها،قبل از آزمون جامع دکتری(مطابق با آیین نامه مقطع دکتری مصوب وزارت)

مدارک لازم

1- تصویر شناسنامه و کارت ملی

2- تصویر مدرک و کارنامه مقطع کارشناسی

3- تصویر مدرک و کارنامه مقطع کارشناسی ارشد

4- تصویر گواهی های افتخارات علمی،سوابق پژوهشی معتبر و ....

متقاضیان حائز شرایط مدارک خود را حداکثر تا تاریخ 1401/02/30 به آدرس ایمیل  talent@qut.ac.ir    استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال نموده و اصل مدارک را در زمان مصاحبه تحویل نمایند.

RSS
اطلاعیه نحوه پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی(ph.D)آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1401
 

بسمه تعالی

ضمن عرض تبریک به معرفی شدگان مرحله اول آزمون دکتری تخصصی در دانشگاه صنعتی قم، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند؛ دانشگاه صنعتی قم از بین پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت معرفی شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، مطابق با شرایط و ضوابط مندرج در شیوه نامه اجرایی پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی(Ph.D)   و دستور العمل های سازمان سنجش آموزش کشور از طریق ارزیابی تخصصی، مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی، برای سال تحصیلی 1402-1401 در مقطع دکتری مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید.

ثبت نام اولیه بصورت الکترونیکی بوده و و داوطلبان می بایست فرم اطلاعات فردی همراه با مستندات این فرم را (به صورت یک فایل فشرده) از روز دوشنبه مورخ 02/‏03/‏1401  لغایت روز سه شنبه مورخ 10/‏03/‏1401  به پست الکترونیکی تحصیلات تکمیلی دانشگاه به آدرس های ذیل

postgraduate@qut.ac.ir

qutpostgraduate@gmail.com

ارسال و اصل مدارک آنها را در زمان مصاحبه ارائه فرمایند.

بدیهی است از داوطلبانی که مدارک آنان زمان ارسال ناقص باشد، مصاحبه علمی به عمل نخواهد آمد.

تذکر: داوطلبان پس از ارسال مدارک خود به پست الکترونیکی مذکور، ایمیل تاییدیه آن را دریافت می نمایند.

شماره تماس جهت پاسخگویی به سوالات و اشکالات 02536641601 داخلی 136 و یا 09127573441 (فقط واتس آپ).

تاریخ ارزیابی تخصصی مرحله دوم (مصاحبه شفاهی) متعاقباً اعلام خواهد شد.

مهم: ضروری است داوطلبان جهت اطلاع از تغییرات احتمالی به طور مستمر به سایت دانشکده مهندسی مکانیک به آدرس https://www.qut.ac.ir/fa/mech/frontpage  و یا به کانال دانشگاه در پیام رسان داخلی "بله" به آدرس qutnews@ مراجعه نمایند.

نکات مهم:

  1. انجام مصاحبه برای داوطلبان صرفاً بصورت حضوری برگزار می‌شود.
  2. ثبت نام الکترونیکی جهت مصاحبه الزامی است و کلیه داوطلبان موظفند در تاریخ‌های مقرر با ارسال مدارک مورد نیاز در قالب یک فایل فشرده به پست الکترونیکی تحصیلات تکمیلی، ثبت نام نمایند. در غیر این صورت از انجام مصاحبه محروم خواهند شد.
  3. رشته امتحاني داوطلب باید با رشته فارغ التحصيلي مطابقت داشته باشد. در غير این صورت داوطلب مجاز به شرکت در مصاحبه نمي باشد.
  4. احراز حد نصاب نمره مرحله دوم آزمون (مصاحبه شفاهی)، بر اساس بند 10 شيوه نامه اجرایي آزمون ورودی دوره دکتری(Ph.D)  سال 1401 سازمان سنجش آموزش کشور، در دانشگاه الزامي است.
  5. صحت اطلاعات ثبت نام الکترونیکی به عهده داوطلب می باشد. در صورتی که در هر مرحله از فرآیند پذیرش داوطلب و حتی پس از قبولی دانشجو در دانشگاه مشخص گردد که اطلاعات ارائه شده با اطلاعات واقعی مغایرت دارد، پذیرش داوطلب لغو شده و مطابق با قوانین برخورد خواهد شد.
  6. داوطلبان محترم جهت مصاحبه لازم است هزینه ثبت نام بر اساس مصوبه هیات امنا دانشگاه به مبلغ 1300000 ریال از طریق درگاه الکترونیکی ذیل پرداخت نمایند.

https://erp.qut.ac.ir/Hermes.html?param=sundry+callname=14


جهت دریافت
  فرم اطلاعات فردی مرحله ارزیابی تخصصی دکتری نیمه متمرکز سال 1401 دانشگاه صنعتی قم اینجا کلیک نمایید.
مستندات فرم اطلاعات فردی

با آرزوی موفقیت

   
شرایط پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد (بدون آزمون) سال 1401

شرایط پذیرش:

  1. دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از شش نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند، میتوانند جهت برخورداری از تسهیلات مذکور برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، مدارک مورد نظر را تکمیل و تا تاریخ 1400/11/30به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه  صنعتی قم ارسال نمایند.
  2. دانشجویان دوره کارشناسی که جزء برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیاد علمی_دانشجویی کشور می باشند، می توانند جهت برخورداری از تسهیلات مذکور برای ورود به دوره کارشناسی ارشد، با ارائه اصل معرفی نامه رسمی از دبیرخانه المپیاد، به واحد استعدادهای درخشان مراجعه نمایند.
  3. دانشجویان دوره کارشناسی که در طول شش نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال ِدانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء پانزده درصد برتر باشند به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش می گردند.

شرایط عمومی:

  •      دانش آموختگی حداکثر در هشت نیمسال تحصیلی (1401/6/31).
  •      پذیرش برای سال تحصیلی 1402- 1401 بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.

نکات قابل توجه:

  •       دانشگاه اختیار دارد حداکثر 40 درصد از ظرفیت پذیرش دوره کارشناسی ارشد در هر کد رشته-محل (آزمون سازمان سنجش) را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون و با رعایت شرایط اعلام شده اختصاص دهد.
  •      چنانچه دانشجویان پانزده درصد اول به دلیل عدم تقاضا یا انصراف، متقاضی استفاده از این تسهیلات نباشند، دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا ده درصد برتر بعدی دانشجویان خود دانشگاه به ترتیب اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می باشد.
  •       پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص شورای گروه و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر خواهد بود.
  •       پذیرش نهایی پذیرفته شدگان منوط به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و احراز صلاحیت عمومی بوده و تا قبل از اعلام سازمان فوق هیچ حقی جهت داوطلبان متصور نمی باشد.
  •       دانشگاه فقط یک بار در هر سال نسبت به پذیرش حائزین شرایط اقدام می نماید.

مدارک لازم جهت ارسال:

  1. فرم درخواست پذیرش (فرم مورد نیاز)
  2. گواهی ممتازی که به تایید دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد (فرم مورد نیاز)
  3. کپی صفحه اول شناسنامه
  4. کپی کارت ملی
  5. کارنامه 6 نیمسال متقاضی

متقاضیان حائز شرایط می توانند مدارک خود را حداکثر تا تاریخ 1401/02/30به آدرس قم بلوار شهید سردار خداکرم (جاده قدیم تهران) کد پستی 3718146645 دانشگاه صنعتی قم دفتر استعداد های درخشان ارسال نمایند(لطفا تمام مدارک درخواستی را به طور کامل و بدون خط خوردگی ارسال نمایید).      
شماره تماس با دفتر استعدادهای درخشان: 02536641601 داخلی 177  آقای فرهادی                                            

 سایت دانشگاه     https://www.qut.ac.ir  

رشته ها و گرایش ها

ردیف

رشته

گرایش

1

مهندسی کامپیوتر

نرم افزار

 

2

مهندسی صنایع

بهینه سازی سیستم ها

 

3

مهندسی پلیمر

فراورش

 

4

مهندسی عمران

محیط زیست

 

5

مهندسی عمران

ژئوتکنیک

 

6

مهندسی مکانیک

طراحی کاربردی

 

7

مهندسی مکانیک

ساخت و تولید

 

8

مهندسی مکانیک

تبدیل انرژی

 

9

مهندسی برق

الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی

 

10

مهندسی برق

کنترل

 

11

مهندسی برق

مخابرات میدان و موج

 

12

مهندسی برق

مدارهای مجتمع الکترونیک

 

13

مهندسی برق

مخابرات سیستم

 

14

مهندسی برق

سیستم های قدرت

 

15

ریاضی

کاربردی(آنالیز عددی)

 

16

شیمی آلی

-

 

17

مهندسی نانو فناوری

مهندسی نانو الکترونیک

 
روشهای تماس با کارشناسان آموزش دانشگاه

روشهای ارتباط با کارکنان حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی

  • سامانهERP
  • پست الکترونیکی
  • پیام رسان اجتماع

ایمیل

Telegram ID

آیدی پیام رسان"بله"

کارشناس

سمت

 

 

@farhadi33

آقای فرهادی

مسئول دفتر معاونت-کارشناش استعداد درخشان

academic@qut.ac.ir

@Bb1365

@bayat2000

آقای بیات

کارشناس آموزش کل

postgraduate@qut.ac.ir

@A_teymoori

@A_teymoori

خانم تیموری

کارشناس تحصیلات تکمیلی

Sajjad.hatamnia@gmail.com

@sajjad_h62

@sajjad_h62

آقای حاتم نیا

کارشناس نظام وظیفه

 

@m_shahghale

@m_shahghale

آقای شاه قلعه

کارشناس فارغ التحصیلان و معرفی به استاد

Jolodar1355@gmail.com

 

@jolodar1355

آقای جلودار

کارشناس فارغ تحصیلان

Saidehsobhani3@gmail.com

@sobhani251

 

خانم سبحانی

کارشناس بایگانی آموزش

 

@tanha_10098_1366

@seyyedmahdi10098

آقای مهدی موسوی

کارشناس گروه معارف،ریاضی،شیمی

f.alishahi@gmail.com

@Fa1980

@f_alishahi

خانم علیشاهی

کارشناس دانشکده فنی مهندسی

Malekli9393@gmail.com

@m_h3_2

@mosi9399

آقای ملک لی

کارشناس دانشکده برق و کامپیوتر

m.gashtasebi@gmail.com

@Mo_G7

@mo_g77

خانم گشتاسبی

کارشناس دانشکده مکانیک

research@qut.ac.ir

 

@beikaee

آقای بیکایی

کارشناس امور پژوهشی

Navab3000@yahoo.com

 

 

خانم نوابی

کارشناس کتابخانه

industry@qut.ac.ir

@msvmosavi63

@innocenter

آقای موسوی

کارشناس ارتباط باصنعت

 

@hossein700423

@hossein8998

آقای ابراهیمی

کارشناس آزمایشگاه برق

واتس آپ 09332337967

 

 

آقای فضلی

کارشناس کارگاه ها

روشهای تماس با کارشناسان آموزش دانشگاه

سه شنبه بیست و پنجم آبان 1400 ساعت 1:52 ب ظ
اطلاعیه آموزش دانشگاه در خصوص شروع آموزش حضوری

ضمن آرزوی سلامتی برای همه دانشجویان عزیز،پیرو مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لزوم از سرگیری آموزش حضوری دانشگاهها از ابتدای آذرماه، نحوه انجام مصوبه در جلسه شورای آموزشی و هیات رئیسه دانشگاه بررسی و موارد زیر به تصویب رسید که جهت اطلاع اعلام می گردد.
1- در مقطع کارشناسی ارشد، کلاسها یک روز در هفته بصورت حضوری برگزار می گردد. برنامه حضوری برای گرایش های مختلف بصورت جدول زیر است.

دانشکده

رشته و گرایش

روز حضور

 

 

 

 

برق و کامپیوتر

کامپیوتر- نرم افزار

سه شنبه

برق- سیستم های قدرت

سه شنبه

برق- الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی

سه شنبه

برق- مخابرات سیستم

دوشنبه

برق- الکترونیک مدار مجتمع

یکشنبه

برق- مخابرات میدان

یکشنبه

برق- کنترل

شنبه

 

مکانیک

مکانیک - تبدیل انرژی

سه شنبه

مکانیک- طراحی کاربردی

دوشنبه

مکانیک - ساخت و تولید

دوشنبه

 

فنی و مهندسی

 پلیمر- فرآورش

یکشنبه  ورودی 1400

 دوشنبه ورودی 1399

صنایع - بهینه سازی سیستم ها

سه شنبه و چهارشنبه

عمران - محیط زیست

شنبه

عمران- ژئوتکنیک

یکشنبه

گروه های مستقل

ریاضی کاربردی(آنالیز عددی)

یکشنبه

شیمی آلی

دوشنبه و چهارشنبه

2- برای سایر روزهای هفته کلاسهای مقطع کارشناسی ارشد با توافق دانشجویان و استاد درس،امکان برگزاری حضوری کلاسها وجود دارد ولی الزامی نیست.
3- در مقطع کارشناسی،تمامی دروس کارگاه و آزمایشگاه بصورت حضوری فشرده طبق برنامه اعلامی دانشکده ها برگزار می گردد.
4- کلاسهای نظری مقطع کارشناسی با هماهنگی دانشجویان و استاد درس،امکان برگزاری حضوری را دارد ولی الزامی نمی باشد.
5- برگزاری تمامی امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد  به صورت حضوری می باشد.
6- تامین خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی در حال بررسی است و نحوه ثبت نام متعاقبا اعلام می شود.
7- در صورتی که در وضعیت کنترل بیماری کرونا تغییراتی رخ دهد با توجه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص توسعه و ادامه آموزش حضوری تصمیم گیری خواهد شد.

اطلاعیه آموزش دانشگاه در خصوص شروع آموزش حضوری

دوشنبه بیست و چهارم آبان 1400 ساعت 10:54 ق ظ
روشهای ارتباط با مدیران محترم گروههای آموزشی دانشگاه در نیمسال 4001

به اطلاع دانشجویان محترم می رساند جهت برقراری ارتباط با مدیران محترم  گروه های آموزشی می توانند از طریق پیام رسانهای ذیل اقدام نمایند.

نام مدیر گروه

شماره واتساپ

آیدی پیام رسان تلگرام یا بله

ایمیل یا لینک

دکتر صاحبی مدیر گروه مکانیک

 

msbqut@ بله

mahdi.sahebi@yahoo

دکتر قلندری مدیر گروه فیزیک

 

 

https://t.me/Ghalandari_physics

دکتر عزیزی مدیر گروه پلیمر

09122600326

 

 

دکتر محمدی مدیر گروه انرژی

 

Mohamadi_Energy@ تلگرام

majidmohammadi88@yahoo.com

دکترحاجی زاده مدیرگروه صنایع

 

 

https://chat.whatsapp.com/JzJBG6LNOrdCQxfxchzRgF

دکتر جیریایی مدیر گروه عمران

09369559836

 

https://chat.whatsapp.com/EGse9h1Dp5k6DHOKaLFaT5

دکتربکرانی مدیر گروه مخابرات والکترونیک

 

@mbekrani

تلگرام

 

دکتر محجل مدیر گروه کامپیوتر

 

@morteza_mohajjel  

تلگرام

 

دکتر شریفی مدیر گروه کنترل و قدرت

 

@jvsharifi

تلگرام

 

دکتر آل عمرانی نژاد مدیر گروه ریاضی

 

@aLeomran59 بله

 

دکتر امیدیان مدیر گروه معارف

 

 

https://chat.whatsapp.com/LuVwVxkCaSLHtDGiqq1jYw

 

اعلام زمان شروع کلاسهای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال 1400
تاریخ شروع کلاس های دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال 1400 از شنبه مورخ 1400/08/08 می باشد. لذا کلیه دانشجویان عزیز از این تاریخ با استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه به آدرس lms.qut.ac.ir با نام کاربری شماره دانشجویی و رمز ورود کدملی (با صفر اول یا بدون صفر اول امتحان کنید) وارد سامانه مجازی دانشگاه شده و از این طریق سر کلاس حضور پیدا کنید. در صورت داشتن مشکل برای ورود به سامانه مجازی می توانید با شماره دانشگاه به داخلی 217 تماس گرفته و مشکل خود را حل نمایید.
توجه مهم: انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید را دانشگاه برای شما انجام خواهد داد. لذا دانشجویان دروس انتخاب واحد شده خود را در پرتال دانشجویی(سامانه ERP در قسمت فرم تثبیت) و سامانه آموزش مجازی با هم مقایسه نمایند و در صورت نبود درسی در سامانه آموزش مجازی می بایست، با داخلی 217 آقای موسوی تماس گرفته و تا اضافه شدن درس مذکور (در سامانه مجازی) پیگیری نمایند.
نحوه ثبت نام دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال 1400
ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی ارشد سال 1400، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله انجام می پذیرد:
  • ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی
  • ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو
لذا خواهشمند است تمامی موارد ذکر شده در ذیل را انجام داده و تا حصول نتیجه مراحل ثبت نام را دنبال نمایید.
(تاکید می گردد ثبت نام کاملا غیر حضوری انجام خواهد شد و نیازی به حضور دانشجو نمی باشد.)
کانال اطلاع‌رسانی  نوورودی‌های1400:
اطلاعیه‌ها، لینک‌های ثبت‌نام و دیگراطلاعات لازم به زودی ازطریق کانال پیام رسان داخلی "بله" به آدرس زیر منتشرخواهدشد. لذا نسبت به عضویت درکانال اقدام فرمایید:
https://ble.ir/Qut99
ضمنا آیدی کانال رسمی دانشگاه صنعتی قم فقط در پیام رسان داخلی "بله"  به آدرس زیر منتشرخواهد شد.
https://ble.ir/qutnews
 
مرحله 1: ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی:

برنامه زمان بندی ثبت نام غیر حضوری دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی1400

رشته ها

ایام

تاریخ

ساعت

کلیه رشته ها

یک شنبه تا سه شنبه

1400/08/02 الی 1400/08/04

از ساعت 8 الی 24

 
قبل از ورود به سایت دانشگاه صنعتی قم جهت ثبت نام، موارد ذکر شده در ذیل را اسکن نمایید ( زیرا برای ثبت نام به این موارد جهت بارگزاری نیاز خواهید داشت).
  • تصویر تمام صفحات شناسنامه وکارت ملی.
  • تصویر عکس 4*3 تمام رخ زمینه سفید تهیه شده در سال جاری ( به اندازه 263*649 و یا کمتر که حجم عکس حدودا 25 کیلوبایت شود)
  • تصویر اصل مدرک کارشناسی و یا تصویر گواهی موقت کارشناسی و در صورت نداشتن مدرک، فرم معدل و فرم شماره 3 (فرم تعهد فراغت از تحصیل)
  • تصویر اصل مدرک کاردانی و یا تصویر گواهی موقت کاردانی در صورت وجود
  • تصویر فرم های سنجش طبق نیاز و ضرورت هر فرد پر گردد و بارگذاری شود. (فرم های سنجش را می توانید از این قسمتفرم های سنجش دریافت نمایید. فرم شماره  4 برای تمامی دانشجویان روزانه الزامی می باشد و بارگذاری نمایید. بقیه فرم­های سنجش در صورتی که با وضعیت متقاضی مطابقت داشته باشد پر کرده و بارگذاری نمایید.)
  • تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت در صورت موجود بودن
 
بعد از اسکن تمامی موارد بالا و پر شدن فرم های مربوطه به آدرس ذیل مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهید.
آدرس سایت : https://erp.qut.ac.ir/stdnew    
 
نکته 1: جهت ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی نام کاربری، کد ملی دانشجو و کلمه عبور، شماره شناسنامه متقاضی می باشد.
نکته 2: کد ملی باید به صورت کامل و 10 رقمی وارد گردد بدون خط تیره و فاصله ( اگر کد ملی و شماره شناسنامه متقاضی با صفر شروع شود ممکن است برای ورود به سایت نیاز به صفر اول شماره ملی نباشد لذا هم با صفر اول و هم بدون صفر وارد شوید و امتحان کنید)
بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام داده و تمامی فرم های مربوطه را ( که قبلا اسکن نموده اید و در توضیحات بالا به آنها اشاره شده است ) در قسمت خود بارگذاری نمایید و در انتهای بخش ثبت نام اینترنتی گزینه ارسال را کلید نمایید.
بعد از ارسال ثبت نام اینترنتی خود به شماره موبایل وارد شده دانشجو پیامکی ارسال می گردد. ( البته در صورتی که سامانه تبلیغات پیامکی شما فعال باشد)
در ادامه در روزهای بعد کارشناسان محترم آموزش دانشگاه اطلاعات ارسالی متقاضیان را بررسی نموده که در صورت تایید درخواست ثبت نام دانشجو، به شماره موبایل دانشجو پیامکی مبنی بر تایید ثبت نام اینترنتی حاوی شماره دانشجویی ارسال می گردد و در صورت رد درخواست پیامکی حاوی نقص در پرونده و یا رد درخواست به متقاضی ارسال می گردد که در این مورد متقاضی باید مجددا به لینک ثبت نام اینترنتی مراجعه کرده و نواقص خود را تکمیل و ارسال نماید. دانشجویانی که شماره دانشجویی به آنان ارسال نشده است می توانند در قسمت لینک ثبت نام اینترنتی بعد از تایید درخواست آن از جانب دانشگاه شماره دانشجویی خود را مشاهده نمایند. لذا متقاضیان محترم نگران عدم دریافت پیامک نباشند.
 
توجه: درصورتی که گزینه ارسال جهت بررسی (آخرین مرحله بعد از تایید نهایی) را کلیک نکرده باشید درخواست به کارشناس تحصیلات تکمیلی ارسال نمی شود، بنابراین ثبت نام انجام نمی شود.
 
توجه: در صورت داشتن نقص پرونده درخواست ثبت نام برگشت داده می شود و باید نقص پرونده توسط دانشجو  برطرف و مجددا درخواست ارسال شود. (در صورت نداشتن مدرک کارشناسی (و مدرک کاردانی در صورت وجود) و یا فرم معدل با مهر و امضای دانشجو درخواست ثبت نام حتما رد می شود.)
 
تمام دانشجویان پسر جهت انجام امور نظام وظیفه به کانال زیر در پیام رسان بله حتماً مراجعه نمایند. و در صورت عدم انجام امور نظام وظیفه ثبت نام آنان لغو خواهد شد.
https://ble.ir/nzmqut1400
 نکته مهم: دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت می باشند از پورتال دانشجویی خود (سامانه ERP) به قسمت فرم های درخواست سایر درخواست ها- ارسال فرم پلیس +10 مراجعه کرده و تصویر کارت خود را الصاق نمایند. لطفا از گزینه پیوست استفاده ننمایید.
-درصورت هرگونه سوال یا ابهام در ساعات کاری به شماره 36641601-025 داخلی 202  و یا با آیدی  @sajjad_h62 کارشناس نظام وظیفه آقای حاتم نیا تماس حاصل نمایند.
 
مرحله 2: ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو
دانشجو موظف است اصل مدارک ذیل را از طریق پست پیشتاز از تاریخ 10/08/1400 لغایت 30/10/1400 به دانشگاه ارسال نماید.
  • سه قطعه عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری
  • اصل یا گواهی موقت مقطع کارشناسی
  • اصل یا گواهی موقت مقطع کاردانی در صورت وجود
لازم به ذکر است در صورت عدم ارسال مدارک فوق ثبت نام قطعی نخواهد شد. در صورت دریافت مدارک توسط آموزش دانشگاه به دانشجو پیامک ارسال خواهد شد.
 
تاریخ شروع کلاس های دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال 1400 از شنبه مورخ 1400/08/08 می باشد. لذا کلیه دانشجویان عزیز از این تاریخ با استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه به آدرس lms.qut.ac.ir با نام کاربری شماره دانشجویی و رمز ورود کدملی (با صفر اول یا بدون صفر اول امتحان کنید) وارد سامانه مجازی دانشگاه شده و از این طریق سر کلاس حضور پیدا کنید. در صورت داشتن مشکل برای ورود به سامانه مجازی می توانید با شماره دانشگاه به داخلی 217 تماس گرفته و مشکل خود را حل نمایید.
توجه مهم: انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید را دانشگاه برای شما انجام خواهد داد. لذا دانشجویان دروس انتخاب واحد شده خود را در پرتال دانشجویی(سامانه ERP در قسمت فرم تثبیت) و سامانه آموزش مجازی با هم مقایسه نمایند و در صورت نبود درسی در سامانه آموزش مجازی می بایست، با داخلی 217 آقای موسوی تماس گرفته و تا اضافه شدن درس مذکور (در سامانه مجازی) پیگیری نمایند.
قابل توجه دانشجویان پذیرفته شده بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد
  • دانشجویان استعداد درخشان کلیه مراحل فوق را مطابق اطلاعیه انجام دهند.
  • پذیرفته شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان لازم است جهت بررسی صلاحیت عمومی مدارک ذیل را تکمیل نمایند و به آموزش دانشگاه (کارشناس تحصیلات تکمیلی) تحویل نمایند.
الف) فرم صلاحیت عمومی (نسخه اصلی «همراه با الصاق عکس رنگی»).
ب) واریز مبلغ: 000/88 تومان (ویژه سال 1400). اطلاعات پرداخت به شرح ذیل است:
شماره کارت: ................................................................................... 2282-2998-9570-6367
شماره حساب: ....................................................................................... 4001021101007489
شماره­حساب:................................................................... 770100004001021101007489IR
شناسه پرداخت: .................................................... 294021174113560001135607480010
(ارائه اصل فیش پرداختی یا کپی رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز الزامی است.)
ج) کپی: 1- صفحه اول شناسنامه، 2- کارت ملی، 3- در صورت اشتغال، ارسال کپی حکم کارگزینی. 4- صفحه اول گذرنامه (ویژه اتباع خارجی)
 
 
لازم به ذکر است صدور کارت دانشجویی متعاقباً از طریق کانال رسمی دانشگاه در پیام رسان داخلی "بله" اطلاع رسانی خواهد شد و یا با شماره داخلی 125 دانشگاه تماس حاصل فرمایید.
با آرزوی توفیق روزافزون

نحوه ثبت نام دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال 1400

چهارشنبه بیست و هشتم مهر 1400 ساعت 2:35 ب ظ
فراخوان ثبت نام دانشجویان مستعد در طرح مسئله محور شهید احمدی روشن

ثبت‌نام ششمین دوره طرح شهید احمدی‌روشن آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، ثبت نام ششمین دوره طرح شهید احمدی‌روشن از امروز  آغاز و تا ۴ آبان ۱۴۰۰ ادامه دارد.

واجدین شرایط می توانند با مراجعه به آدرس http://ahmadiroshan.bmn.ir ضمن آشنایی با طرح شهید احمدی روشن برای ثبت نام در ششمین دوره این طرح اقدام کنند.
دانشجویان کشور در مقطع کارشناسی با معدل بالای ۱۷ و در مقاطع تحصیلات‌تکمیلی با معدل بالای ۱۸ (با در نظر گرفتن ضریب رشته و دانشگاه) و دانشجویان برگزیده آیین‌نامه پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ می‌توانند برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کنند.
 فعالیت زیر نظر اساتید خبره و باتجربه، تشکیل تیم‌هایی منسجم از افراد مستعد، استفاده از دانش در حل مسائل جامعه، دریافت کمک هزینه، دریافت امتیاز در فعالیت‌های نخبگانی از مهمترین اهداف و مزایای این برنامه است.
تجربه فعالیت بین‌رشته‌ای در هسته‌های نخبگانی و همکاری با دانشجویان مستعد از رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف، همکاری در مراحل اجرای پروژه‌ای واقعی که بر آمده از مسائل واقعی مبتلابه در صنایع و جامعه است، استفاده از راهنمایی‌های استاد طرح (حس شادی‌بخش یادگیری و پیشرفت …)، هم‌افزایی بین «دانشجو و استاد» و بین «صنعت و دانشگاه»، کسب مهارت‌های اجتماعی، افزایش خودباوری، مسئولیت‌پذیری و همچنین افزایش اعتماد دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی و بخش خصوصی به برگزیدگان، از دیگر مزایای اصلی این طرح است.

مراحل ثبت نام دانشجویان جدیدالورود

 

ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی سال 1400، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله انجام می پذیرد: که دانشجو ملزم به انجام هر دو مرحله ثبت نام می باشد.

  • ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی
  • ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

لذا خواهشمند است تمامی موارد ذکر شده در ذیل را انجام داده و تا حصول نتیجه مراحل ثبت نام را دنبال نمایید.

(تاکید می گردد ثبت نام کاملا غیر حضوری انجام خواهد شد و نیازی به حضور دانشجو نمی باشد.)

 

کانال اطلاع‌رسانی  نوورودی‌های1400:

اطلاعیه‌ها،لینک‌های ثبت‌نام و دیگراطلاعات لازم به زودی ازطریق کانال پیام رسان داخلی "بله" به آدرس زیر منتشرخواهدشد. لذانسبت به عضویت درکانال اقدام فرمایید:

https://ble.ir/Qut99

ضمنا آیدی کانال رسمی دانشگاه صنعتی قم فقط در پیام رسان داخلی "بله"  به آدرس زیر منتشرخواهد شد.

https://ble.ir/qutnews

مرحله اول ثبت نام: ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی 

برنامه زمان بندی ثبت نام غیر حضوری دانشجویان کارشناسی ورودی1400

رشته ها

ایام

تاریخ

ساعت

مهندسی برق، فیزیک مهندسی ، مهندسی پلیمر

شنبه

1400/07/10

از ساعت 8 الی 24

مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر

یک شنبه

1400/07/11

از ساعت 8 الی 24

مهندسی صنایع ، مهندسی انرژِی

دوشنبه

1400/07/12

از ساعت 8 الی 24

قبل از ورود به سایت دانشگاه صنعتی قم جهت ثبت نام، موارد ذکر شده ذیل را اسکن فرمایید (زیرا برای ثبت نام به این موارد جهت بارگذاری نیاز خواهید داشت).

  • تصویر کارت ملی (پشت و رو)
  • تصویر تمام صفحات شناسنامه
  • تصویر عکس 4*3 زمینه سفید (به اندازه 263*649 و یا کمتر که حجم عکس حدودا 25 کیلوبایت باشد)
  • با مراجعه به سامانه "تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش" به آدرسhttps://emt.medu.ir

با انتخاب گزینه "سوابق فارغ التحصیلی" اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه (3سال آخر) به دانشگاه محل قبولی نمایند و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کد رهگیری و تاییدیه پرداخت دریافت نمایند. که می بایست این کدپیگیری را مرحله ششم در ثبت نام الکترونیکی درج فرمایند.

  • تصویر اصل کارنامه کامپیوتری دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته اگر مدرک خود را به صورت فیزیکی از دبیرستان خود دریافت کرده اید و در غیر این صورت نیاز نمی باشد.)
  • تصویر اصل دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته اگر مدرک خود را به صورت فیزیکی از دبیرستان خود دریافت کرده اید و در غیر این صورت نیاز نمی باشد.)
  • تصویر گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته اگر مدرک خود را به صورت فیزیکی از دبیرستان خود دریافت کرده اید و در غیر این صورت نیاز نمی باشد.)
  • تصویر فرم های سنجش طبق نیاز و ضرورت هر فرد پر گردد و بارگذاری شود ( فرم های سنجش را می توانید از این قسمت فرم 4و 5 دریافت نمایید. یکی از دو فرم شماره 4 یا 5 را حتماً تکمیل کرده و بارگذاری فرمایید (بر اساس وضعیت دانشجو) . بقیه فرم های سنجش در صورتی که با وضعیت متقاضی مطابقت داشته باشد پر کرده و بارگذاری نمایید. )مثل فرم اتباع ، شاهد و ایثارگر و ...... ) از این قسمت فرم های سنجش دریافت نمایید.
  • در خصوص سوالات مبهم مربوط به امور شاهد و ایثارگر با کارشناس مربوط حجت الاسلام توکلی تماس حاصل فرمائید: 09122520672
  • تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت در صورت موجود بودن

بعد از اسکن تمامی موارد بالا پر شدن فرم های مربوطه به آدرس ذیل مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهید. آدرس سایت : https://erp.qut.ac.ir/Hermes.html?param=stdnew      

نکته 1: جهت ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی (از صفحه اصلی سایت دانشگاه صنعتی قم) نام کاربری، کد ملی دانشجو و کلمه عبور، کد شناسنامه متقاضی می باشد.

نکته 2: کد ملی باید به صورت کامل و 10 رقمی وارد گردد بدون خط تیره و فاصله (اگر کد ملی متقاضی با صفر شروع شود ممکن است برای ورود به سایت نیاز به صفر اول شماره ملی نباشد لذا هم با صفر اول و هم بدون صفر وارد شوید و امتحان کنید)

بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام داده و تمامی فرم های مربوطه را (که قبلا اسکن نموده اید و در توضیحات بالا به آنها اشاره شده است) در قسمت مربوطه خود بارگذاری نمایید و در انتهای بخش ثبت نام اینترنتی در آخرین صفحه، گزینه ثبت و ارسال مدارک را کلیک فرمایید.

بعد از ارسال ثبت نام اینترنتی خود به شماره موبایل وارد شده دانشجو پیامکی ارسال می گردد. (البته در صورتی که سامانه تبلیغات پیامکی شما فعال باشد).

در ادامه در روزهای بعد کارشناسان محترم آموزش دانشگاه اطلاعات ارسالی متقاضیان را بررسی نموده که در صورت تایید درخواست ثبت نام دانشجو، به شماره موبایل دانشجو پیامکی مبنی بر تایید ثبت نام اینترنتی حاوی شماره دانشجویی ارسال می گردد. و در صورت رد درخواست پیامکی حاوی نقص در پرونده و یا رد درخواست به متقاضی ارسال می گردد (ضمنا نواقصی شما در اخرین صفحه ثبت نام اینترنتی در قسمت توضیحات نوشته شده) که در این مورد متقاضی باید مجددا به لینک ثبت نام اینترنتی مراجعه کرده و نواقص خود را تکمیل و مجددا ارسال نماید. (قابل توجه است، به دلیل حجم بالای کاری آموزش دانشگاه و ازدیاد دانشجویان جدیدالورد تایید درخواست ثبت نام اینترنتی آنها ممکن است تا دو روز کاری به طول بیانجامد لذا دانشجو می تواند از همان لینک ثبت نام اینترنتی وضعیت درخواست خود را مشاهده نماید).

دانشجویانی که شماره دانشجویی به آنان ارسال نشده است می توانند در قسمت لینک ثبت نام اینترنتی بعد از تایید درخواست آن از جانب دانشگاه شماره دانشجویی خود را مشاهده نمایند. لذا متقاضیان محترم نگران عدم دریافت پیامک نباشند.

مرحله دوم ثبت نام: ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

دانشجو موظف است اصل مدارک ذیل را از طریق پست پیشتاز از تاریخ 01/08/1400 لغایت 20/10/1400 به دانشگاه ارسال نماید.

  • سه قطعه عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری ( پشت نویسی شده) (اجباری)
  • اصل گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( البته در صورت داشتن فرم)
  • گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( اجباری)
  • اصل ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( اجباری)

لازم به ذکر است در صورت عدم ارسال مدارک فوق ثبت نام قطعی نخواهد شد.

تاریخ شروع کلاس های دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 1400 از شنبه مورخ 17/07/1400 می باشد. لذا کلیه دانشجویان عزیز از این تاریخ با استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه با نام کاربریشماره دانشجویی و رمز ورودکدملی (با صفر اول یا دون صفر اول امتحان کنید) وارد سامانه مجازی دانشگاه شده و از این طریق سر کلاس حضور پیدا کنید. در صورت داشتن مشکل برای ورود به سامانه مجازی می توانید با شماره دانشگاه به داخلی 217 تماس گرفته و مشکل خود را حل نمایید.

توجه مهم: انتخاب واحد دانشجویان ورود جدید را دانشگاه برای شما انجام خواهد داد. لذا دانشجویان دروس انتخاب واحد شده خود را در پرتال دانشجویی(سامانه ERP) و سامانه آموزش مجازی با هم مقایسه نمایند و در صورت نبود درسی در سامانه آموزش مجازی می بایست، با داخلی 217 آقای موسوی تماس گرفته و تا اضافه شده درس مذکور (در سامانه مجازی) پیگیری نمایید.

  تمام دانشجویان پسر جهت انجام امور نظام وظیفه به کانال زیر در پیام رسان بله حتماً مراجعه نمایند. و در صورت عدم انجام امور نظام وظیفه ثبت نام آنان لغو خواهد شد.

https://ble.ir/nzmqut1400

 لازم به ذکر است صدور کارت دانشجویی متعاقباً از طریق کانال رسمی دانشگاه در پیام رسان داخلی "بله" اطلاع رسانی خواهد شد و یا با شماره داخلی 125 دانشگاه تماس حاصل فرمایید.

با آرزوی توفیق روزافزون

 
 
 
 

مراحل ثبت نام دانشجویان جدیدالورود

چهارشنبه هفتم مهر 1400 ساعت 4:30 ب ظ
قابل توجه پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال 1400
 
ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی سال 1400، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم بصورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می پذیرد. پذیرفته شدگان می بایست قبل از انجام ثبت نام با مراجعه به سامانه "تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش" به آدرس https://emt.medu.ir با انتخاب گزینه "سوابق فارغ التحصیلی" اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه (3سال آخر) به دانشگاه محل قبولی فرمایند . همچنین پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کد رهگیری و تایید یه پرداخت را دریافت نمایید.
شایان ذکر است در اطلاعیه بعدی نحوه و زمان ثبت نام پذیرفته شدگان محترم ، از طریق سایت دانشگاه و هم کانال رسمی دانشگاه در پیام رسان فارسی "بله" به آدرس QUT99@ و qutnews@ اطلاع رسانی می گردد.

قابل توجه پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال 1400

چهارشنبه هفتم مهر 1400 ساعت 2:14 ب ظ
برنامه زمان بندی انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400
برنامه زمان بندی انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400از ساعت 9 صبح تا 23:30
- چهارشنبه 1400/06/17؛ ورودی های ۹۷ و ماقبل کلیه مقاطع تحصیلی
- پنجشنبه 1400/06/18؛ ورودی ۹۸ کلیه مقاطع تحصیلی
- جمعه 1400/06/19؛ ورودی ۹۹ کلیه مقاطع تحصیلی
- شنبه 1400/06/20؛ ورودی ۹۹ کلیه مقاطع تحصیلی
- یکشنبه 1400/06/21؛ کلیه ورودی ها(متاخرین)
- جهت اطلاعات بیشتر از تقویم آموزشی و همچنین زمانبندی حذف و اضافه به آدرس https://www.qut.ac.ir/fa/education/training
مراجعه نمائید.
-عدم انتخاب واحد دانشجو، به منزله انصراف از تحصیل محسوب می گردد.

برنامه زمان بندی انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400

سه شنبه شانزدهم شهریور 1400 ساعت 1:53 ب ظ
تقویم آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱
به اطلاع کلیه دانشجویان عزیز می‌رساند سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از تاریخ ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. همچنین زمان انتخاب واحد از تاریخ ۱۷ شهریور ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. 
تقویم آموزشی ۱۴۰۰ از این لینک قابل دریافت است.

تقویم آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

دوشنبه هشتم شهریور 1400 ساعت 11:48 ق ظ
اطلاعیه تصویب پیشنهاده
قابل توجه دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ٩٨

آخرین مهلت تصویب پیشنهاده (پروپوزال) ٣٠ بهمن ماه ٩٩ می‌باشد. به این منظور پس از هماهنگی با استاد راهنما، گردش تصویب پروپوزال را از منوی تحصیلات تکمیلی ارسال نمایید و سپس پروپوزال خود را در سامانه ایرانداک به آدرس Sabt.irandoc.ac.ir بارگذاری کنید.

لازم به ذکر است در صورت عدم تصویب پروپوزال، دانشجو مشمول اخراج آموزشی خواهد شد. 

همچنین یادآوری می‌شود دانشجویان تحصیلات تکمیلی گزارش پیشرفت کار پایان نامه را هر سه ماه یک‌بار از طریق گردش گزارش پیشرفت کار از منوی تحصیلات تکمیلی ارسال نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل تحصیلات تکمیلی postgraduate@qut.ac.ir تماس بگیرید.

اطلاعیه تصویب پیشنهاده

چهارشنبه پانزدهم بهمن 1399 ساعت 4:27 ب ظ
زمان‌بندی انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹
با آرزوی سلامتی برای کلیه دانشجویان عزیز، برنامه زمان‌بندی ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به شرح زیر اعلام می‌گردد. لازم به ذکر است برنامه درسی در پرتال آموزش موجود بوده و دانشجویان می‌توانند دروس ارائه شده را مشاهده و برنامه‌ریزی کنند. همچنین پرتال انتخاب واحد از ساعت ۹ تا ۲۳:۳۰ در دسترس خواهد بود.

شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ورودی‌های ۹۶ و ماقبل
یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ورودی‌های ۹۷ کلیه مقاطع
دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه ورودی‌های ۹۸ کلیه مقاطع
سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه ورودی‌های ۹۹ کلیه مقاطع
چهارشنبه ۲۲ بهمن‌ماه  کلیه ورودی‌ها (جاماندگان از انتخاب واحد)

  • عدم انتخاب واحد دانشجو به منزله انصراف از تحصیل خواهد بود.
  • در صورت نیاز به راهنمایی، کارشناسان آموزش از طریق سامانه پشتیبانی آنلاین (قابل دسترس از صفحه سامانه آموزش مجازی) در دسترس می‌باشند. 
با آرزوی موفقیت 

زمان‌بندی انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

چهارشنبه پانزدهم بهمن 1399 ساعت 4:12 ب ظ
اطلاعیه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه در خصوص امتحانات پایانی نیمسال ۱-۱۳۹۹

با آرزوی موفقیت برای کلیه دانشجویان عزیز در امتحانات پایانی، برای برگزاری هرچه بهتر امتحانات، توجه دانشجویان گرامی به نکات زیر جلب می‌شود:
  1. امتحانات پایانی بصورت غیر حضوری و در سامانه آموزش مجازی دانشگاه طبق برنامه زمانی اعلام شده در فرم تثبیت واحد دانشجویان برگزار می‌شود.
  2. ضمن احترام به خواسته دانشجویان نو ورود در خصوص تعویق زمان امتحانات این دانشجویان، با توجه به شرکت دانشجویان ورودی‌های قبل در کلاس‌های این عزیزان و امکان تداخل امتحانات آنان، امکان تغییر در زمانبندی امتحانات میسر نیست. همچنین نظر به اینکه در برنامه ریزی آموزشی نیمسال جاری، نهایت تاخیر در شروع امتحانات لحاظ شده است و به جهت برنامه ریزی مناسب زمانبندی نیمسال آینده، امکان تغییر زمان کل امتحانات نیز وجود ندارد. 
  3. با توجه به اینکه سهم نمره امتحان پایانی در تعیین نمره نهایی دانشجویان نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است، با توجه به تدابیر اتخاذ شده توسط اساتید محترم در راستای کاهش اضطراب شرایط فعلی و تقسیم‌بندی مناسب سهم ارزشیابی از دانشجویان در آزمون‌های مختلف، دلیلی برای نگرانی دانشجویان وجود ندارد. 
  4. اساتید محترم می‌توانند علاوه بر آزمون کتبی مبتنی بر سامانه آموزش مجازی که در تاریخ مقرر برگزار می‌گردد، در صورت صلاحدید از آزمون شفاهی نیز به عنوان بخشی از ارزشیابی خود استفاده نمایند. این آزمون و زمان آن توسط استاد درس اعلام و در محیط‌ کلاس‌های مجازی Adobe Connect یا BigBlueButton برگزار می‌شود. لذا ضروری است دانشجویان از صحت کارکرد میکروفون و وبکم خود اطمینان حاصل نمایند.
  5. برگه‌های سفید کافی برای پاسخگویی به سوالات تشریحی به همراه داشته باشید. برای ایجاد فایل مناسب برای بارگذاری در سامانه، از برنامک‌های اسکنر استفاده کنید. این برنامک‌ها تنظیمات تصاویر را برای خوانا شدن متن انجام می دهند و فایل نهایی را در قالب PDF آماده می‌کنند. برخی از این برنامک‌ها را با توجه به سیستم عامل گوشی خود می‌توانید از نشانی‌های زیر دریافت نمایید:
    1. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officelens
    2. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officehubrow
    3. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adobe.scan.android
    4. https://apps.apple.com/us/app/id1199564834
    5. https://apps.apple.com/us/app/microsoft-office-lens-pdf-scan/id97592505
  6. از دانشجویان عزیز درخواست می شود برای جلوگیری از وقفه در برگزاری آزمون‌ها، علاوه بر اینترنت خانگی، از بسته‌های اینترنت همراه نیز به عنوان پشتیبان در موارد قطعی احتمالی اینترنت خانگی استفاده نمایند. 
  7. توصیه بر این است که پیش بینی لازم اعم از اطمینان از داشتن شارژ باتری رایانه همراه و فعال بودن بسته اینترنت همراه را داشته باشید تا در صورت قطعی احتمالی برق، مشکلی در روند آزمون ایجاد نشود. 
  8. نحوه تعریف سوالات بسته استاد درس متفاوت است اما در حالت کلی فرض بر این است که سوالاتی که برای شما نمایش داده می شود بصورت تصادفی از بانک سوال تعریف شده توسط استاد انتخاب می‌شود. در این صورت برای جلوگیری از اختلال در سوالها، تنها یکبار می‌توانید وارد آزمون شوید. بنابراین حتماً دقت نمایید به هیچ وجه صفحه مرورگر خود را نبندید و بروزرسانی نکنید. چراکه با توجه به محدودیت یکبار ورود، اجازه ورود و بارگذاری پاسخ‌های خود را نخواهید داشت. 
  9. اکیداً توصیه می‌شود از گوشی همراه خود برای ورود به آزمون استفاده نکنید. سیستم عامل گوشی معمولاً برای مدیریت حافظه گوشی، برنامه‌ها و صفحات مرورگر را می‌بندد. با توجه به نکته فوق، ممکن است امکان بارگذاری پاسخ را از دست بدهید.
  10. کلیه آزمون‌ها زمان دار هستند و پس از اتمام زمان تعریف شده توسط استاد بسته شده و امکان بارگذاری پاسخ از بین می‌رود. لذا اکیداً توصیه می‌شود حداقل ۱۵ دقیقه قبل از پایان زمان آزمون، پاسخ خود را اسکن و در سامانه بارگذاری کنید. 
  11. مجدداً توصیه می‌شود بارگذاری پاسخ خود را به دقایق آخر موکول نکنید. چراکه به علت تقاضاهای زیاد و هجوم همه دانشجویان به بارگذاری فایل، سرور ممکن است دچار اشکال شود و موفق به ثبت فایل شما نشود. 
  12. پس از پایان آزمون، حتما دکمه «ثبت همه پاسخ‌ها و اتمام آزمون» را کلیک نمایید تا امکان مشاهده پاسخ‌ها توسط استاد فراهم شود. 
  13. از کلیه دانشجویان عزیز درخواست می‌شود اخلاق دانشجویی را در پاسخگویی به سوالات رعایت کنند که مواردی از آن به شرح زیر است:
    1. به دیگران کمک نکنید و از دیگران کمک دریافت نکنید.
    2. پاسخ خود را محرمانه نگاه دارید و اختیار دیگران قرار ندهید.
    3. سوالات یا پاسخ‌های آن را در گروه‌های مجازی منتشر نکنید. 
    4. از نرم‌افزارهایی که در امتحان صریحا مجاز دانسته نشده استفاده نکنید.
  14. لازم به ذکر است در صورت احراز تخطی از موارد فوق، موضوع به شورای انضباطی دانشجویان به عنوان مصادیق تقلب در آزمون ارجاع خواهد شد.
با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه عزیزان

معاونت آموزشی و پژوهشی
صفحه 1 از 12 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 170
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود