امروز : پنجشنبه بیست و نهم مهر 1400
اخبار

اخبار


اخبار امور آموزشی

شنبه یکم آذر 1399 ساعت 3:21 ب ظ - توسط : معاونت آموزشی


نظر به محدودیت‌های جدید اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم امکان حضور کارکنان در دانشگاه، بدینوسیله کانالهای ارتباطی کارشناسان محترم آموزش در دوره دورکاری اعلام می‌گردد:


ایمیل

Telegram ID

آیدی "بله"

کارشناس

سمت

 

 

farhadi33@

آقای فرهادی

مسئول دفتر معاونت

academic@qut.ac.ir

Bb1365@

bayat2000@

آقای بیات

کارشناس آموزش کل

postgraduate@qut.ac.ir

A_teymoori@

A_teymoori@

خانم تیموری

کارشناس تحصیلات تکمیلی

 

 

sajjad_h32@

آقای حاتم نیا

کارشناس نظام وظیفه

 

m_shahghale@

m_shahghale@

آقای شاه قلعه

کارشناس  فارغ اتحصیلان و معرفی به استاد

Jolodar1311@gmail.com

 

 

آقای جلودار

کارشناس فارغ تحصیلان

Saidehsobhani3@gmail.com

 

 

خانم سبحانی

کارشناس بایگانی آموزش

 

tanha_10098_1366@

seyyedmahdi10098@

آقای موسوی

کارشناس گروه معارف

 

Fa1980@

f_alishahi@

خانم علیشاهی

کارشناس دانشکده فنی مهندسی

 

m_h3_2@

mosi9399@

آقای ملک لی

کارشناس دانشکده برق و کامپیوتر

 

Mo_G7@

mo_g77@

خانم گشتاسبی

کارشناس دانشکده مکانیک

research@qut.ac.ir

 

beikaee@

آقای بیکایی

کارشناس امور پژوهشی

industry@qut.ac.ir

msvmosavi63@

innocenter@

آقای موسوی

کارشناس ارتباط با صنعت

 

hossein700423@

hossein8998@

آقای ابراهیمی

کارشناس آزمایشگاه های برق

RSS
نحوه ثبت نام دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال 1400
ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی ارشد سال 1400، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله انجام می پذیرد:
  • ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی
  • ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو
لذا خواهشمند است تمامی موارد ذکر شده در ذیل را انجام داده و تا حصول نتیجه مراحل ثبت نام را دنبال نمایید.
(تاکید می گردد ثبت نام کاملا غیر حضوری انجام خواهد شد و نیازی به حضور دانشجو نمی باشد.)
کانال اطلاع‌رسانی  نوورودی‌های1400:
اطلاعیه‌ها، لینک‌های ثبت‌نام و دیگراطلاعات لازم به زودی ازطریق کانال پیام رسان داخلی "بله" به آدرس زیر منتشرخواهدشد. لذا نسبت به عضویت درکانال اقدام فرمایید:
https://ble.ir/Qut99
ضمنا آیدی کانال رسمی دانشگاه صنعتی قم فقط در پیام رسان داخلی "بله"  به آدرس زیر منتشرخواهد شد.
https://ble.ir/qutnews
 
مرحله 1: ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی:

برنامه زمان بندی ثبت نام غیر حضوری دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی1400

رشته ها

ایام

تاریخ

ساعت

کلیه رشته ها

یک شنبه تا سه شنبه

02/08/1400 الی 04/08/1400

از ساعت 8 الی 24

 
قبل از ورود به سایت دانشگاه صنعتی قم جهت ثبت نام، موارد ذکر شده در ذیل را اسکن نمایید ( زیرا برای ثبت نام به این موارد جهت بارگزاری نیاز خواهید داشت).
  • تصویر تمام صفحات شناسنامه وکارت ملی.
  • تصویر عکس 4*3 تمام رخ زمینه سفید تهیه شده در سال جاری ( به اندازه 263*649 و یا کمتر که حجم عکس حدودا 25 کیلوبایت شود)
  • تصویر اصل مدرک کارشناسی و یا تصویر گواهی موقت کارشناسی و در صورت نداشتن مدرک، فرم معدل و فرم شماره 3 (فرم تعهد فراغت از تحصیل)
  • تصویر اصل مدرک کاردانی و یا تصویر گواهی موقت کاردانی در صورت وجود
  • تصویر فرم های سنجش طبق نیاز و ضرورت هر فرد پر گردد و بارگذاری شود. (فرم های سنجش را می توانید از این قسمتفرم های سنجش دریافت نمایید. فرم شماره  4 برای تمامی دانشجویان روزانه الزامی می باشد و بارگذاری نمایید. بقیه فرم­های سنجش در صورتی که با وضعیت متقاضی مطابقت داشته باشد پر کرده و بارگذاری نمایید.)
  • تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت در صورت موجود بودن
 
بعد از اسکن تمامی موارد بالا و پر شدن فرم های مربوطه به آدرس ذیل مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهید.
آدرس سایت : https://erp.qut.ac.ir/stdnew    
 
نکته 1: جهت ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی نام کاربری، کد ملی دانشجو و کلمه عبور، شماره شناسنامه متقاضی می باشد.
نکته 2: کد ملی باید به صورت کامل و 10 رقمی وارد گردد بدون خط تیره و فاصله ( اگر کد ملی و شماره شناسنامه متقاضی با صفر شروع شود ممکن است برای ورود به سایت نیاز به صفر اول شماره ملی نباشد لذا هم با صفر اول و هم بدون صفر وارد شوید و امتحان کنید)
بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام داده و تمامی فرم های مربوطه را ( که قبلا اسکن نموده اید و در توضیحات بالا به آنها اشاره شده است ) در قسمت خود بارگذاری نمایید و در انتهای بخش ثبت نام اینترنتی گزینه ارسال را کلید نمایید.
بعد از ارسال ثبت نام اینترنتی خود به شماره موبایل وارد شده دانشجو پیامکی ارسال می گردد. ( البته در صورتی که سامانه تبلیغات پیامکی شما فعال باشد)
در ادامه در روزهای بعد کارشناسان محترم آموزش دانشگاه اطلاعات ارسالی متقاضیان را بررسی نموده که در صورت تایید درخواست ثبت نام دانشجو، به شماره موبایل دانشجو پیامکی مبنی بر تایید ثبت نام اینترنتی حاوی شماره دانشجویی ارسال می گردد و در صورت رد درخواست پیامکی حاوی نقص در پرونده و یا رد درخواست به متقاضی ارسال می گردد که در این مورد متقاضی باید مجددا به لینک ثبت نام اینترنتی مراجعه کرده و نواقص خود را تکمیل و ارسال نماید. دانشجویانی که شماره دانشجویی به آنان ارسال نشده است می توانند در قسمت لینک ثبت نام اینترنتی بعد از تایید درخواست آن از جانب دانشگاه شماره دانشجویی خود را مشاهده نمایند. لذا متقاضیان محترم نگران عدم دریافت پیامک نباشند.
 
توجه: درصورتی که گزینه ارسال جهت بررسی (آخرین مرحله بعد از تایید نهایی) را کلیک نکرده باشید درخواست به کارشناس تحصیلات تکمیلی ارسال نمی شود، بنابراین ثبت نام انجام نمی شود.
 
توجه: در صورت داشتن نقص پرونده درخواست ثبت نام برگشت داده می شود و باید نقص پرونده توسط دانشجو  برطرف و مجددا درخواست ارسال شود. (در صورت نداشتن مدرک کارشناسی (و مدرک کاردانی در صورت وجود) و یا فرم معدل با مهر و امضای دانشجو درخواست ثبت نام حتما رد می شود.)
 
تمام دانشجویان پسر جهت انجام امور نظام وظیفه به کانال زیر در پیام رسان بله حتماً مراجعه نمایند. و در صورت عدم انجام امور نظام وظیفه ثبت نام آنان لغو خواهد شد.
https://ble.ir/nzmqut1400
 نکته مهم: دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت می باشند از پورتال دانشجویی خود (سامانه ERP) به قسمت فرم های درخواست سایر درخواست ها- ارسال فرم پلیس +10 مراجعه کرده و تصویر کارت خود را الصاق نمایند. لطفا از گزینه پیوست استفاده ننمایید.
-درصورت هرگونه سوال یا ابهام در ساعات کاری به شماره 36641601-025 داخلی 202  و یا با آیدی  @sajjad_h62 کارشناس نظام وظیفه آقای حاتم نیا تماس حاصل نمایند.
 
مرحله 2: ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو
دانشجو موظف است اصل مدارک ذیل را از طریق پست پیشتاز از تاریخ 10/08/1400 لغایت 30/10/1400 به دانشگاه ارسال نماید.
  • سه قطعه عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری
  • اصل یا گواهی موقت مقطع کارشناسی
  • اصل یا گواهی موقت مقطع کاردانی در صورت وجود
لازم به ذکر است در صورت عدم ارسال مدارک فوق ثبت نام قطعی نخواهد شد. در صورت دریافت مدارک توسط آموزش دانشگاه به دانشجو پیامک ارسال خواهد شد.
 
تاریخ شروع کلاس های دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 1400 از شنبه مورخ 08/08/1400 می باشد. لذا کلیه دانشجویان عزیز از این تاریخ با استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه به آدرس lms.qut.ac.ir با نام کاربریشماره دانشجویی و رمز ورودکدملی (با صفر اول یا دون صفر اول امتحان کنید) وارد سامانه مجازی دانشگاه شده و از این طریق سر کلاس حضور پیدا کنید. در صورت داشتن مشکل برای ورود به سامانه مجازی می توانید با شماره دانشگاه به داخلی 217 تماس گرفته و مشکل خود را حل نمایید.
توجه مهم: انتخاب واحد دانشجویان ورود جدید را دانشگاه برای شما انجام خواهد داد. لذا دانشجویان دروس انتخاب واحد شده خود را در پرتال دانشجویی(سامانه ERP در قسمت فرم تثبیت) و سامانه آموزش مجازی با هم مقایسه نمایند و در صورت نبود درسی در سامانه آموزش مجازی می بایست، با داخلی 217 آقای موسوی تماس گرفته و تا اضافه شده درس مذکور (در سامانه مجازی) پیگیری نمایید.
قابل توجه دانشجویان پذیرفته شده بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد
  • دانشجویان استعداد درخشان کلیه مراحل فوق را مطابق اطلاعیه انجام دهند.
  • پذیرفته شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان لازم است جهت بررسی صلاحیت عمومی مدارک ذیل را تکمیل نمایند و به آموزش دانشگاه (کارشناس تحصیلات تکمیلی) تحویل نمایند.
الف) فرم صلاحیت عمومی (نسخه اصلی «همراه با الصاق عکس رنگی»).
ب) واریز مبلغ: 000/88 تومان (ویژه سال 1400). اطلاعات پرداخت به شرح ذیل است:
شماره کارت: ................................................................................... 2282-2998-9570-6367
شماره حساب: ....................................................................................... 4001021101007489
شماره­حساب:................................................................... 770100004001021101007489IR
شناسه پرداخت: .................................................... 294021174113560001135607480010
(ارائه اصل فیش پرداختی یا کپی رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز الزامی است.)
ج) کپی: 1- صفحه اول شناسنامه، 2- کارت ملی، 3- در صورت اشتغال، ارسال کپی حکم کارگزینی. 4- صفحه اول گذرنامه (ویژه اتباع خارجی)
 
 
لازم به ذکر است صدور کارت دانشجویی متعاقباً از طریق کانال رسمی دانشگاه در پیام رسان داخلی "بله" اطلاع رسانی خواهد شد و یا با شماره داخلی 125 دانشگاه تماس حاصل فرمایید.
با آرزوی توفیق روزافزون

نحوه ثبت نام دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال 1400

چهارشنبه بیست و هشتم مهر 1400 ساعت 2:35 ب ظ
فراخوان ثبت نام دانشجویان مستعد در طرح مسئله محور شهید احمدی روشن

ثبت‌نام ششمین دوره طرح شهید احمدی‌روشن آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، ثبت نام ششمین دوره طرح شهید احمدی‌روشن از امروز  آغاز و تا ۴ آبان ۱۴۰۰ ادامه دارد.

واجدین شرایط می توانند با مراجعه به آدرس http://ahmadiroshan.bmn.ir ضمن آشنایی با طرح شهید احمدی روشن برای ثبت نام در ششمین دوره این طرح اقدام کنند.
دانشجویان کشور در مقطع کارشناسی با معدل بالای ۱۷ و در مقاطع تحصیلات‌تکمیلی با معدل بالای ۱۸ (با در نظر گرفتن ضریب رشته و دانشگاه) و دانشجویان برگزیده آیین‌نامه پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ می‌توانند برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کنند.
 فعالیت زیر نظر اساتید خبره و باتجربه، تشکیل تیم‌هایی منسجم از افراد مستعد، استفاده از دانش در حل مسائل جامعه، دریافت کمک هزینه، دریافت امتیاز در فعالیت‌های نخبگانی از مهمترین اهداف و مزایای این برنامه است.
تجربه فعالیت بین‌رشته‌ای در هسته‌های نخبگانی و همکاری با دانشجویان مستعد از رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف، همکاری در مراحل اجرای پروژه‌ای واقعی که بر آمده از مسائل واقعی مبتلابه در صنایع و جامعه است، استفاده از راهنمایی‌های استاد طرح (حس شادی‌بخش یادگیری و پیشرفت …)، هم‌افزایی بین «دانشجو و استاد» و بین «صنعت و دانشگاه»، کسب مهارت‌های اجتماعی، افزایش خودباوری، مسئولیت‌پذیری و همچنین افزایش اعتماد دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی و بخش خصوصی به برگزیدگان، از دیگر مزایای اصلی این طرح است.

مراحل ثبت نام دانشجویان جدیدالورود

 

ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی سال 1400، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله انجام می پذیرد: که دانشجو ملزم به انجام هر دو مرحله ثبت نام می باشد.

  • ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی
  • ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

لذا خواهشمند است تمامی موارد ذکر شده در ذیل را انجام داده و تا حصول نتیجه مراحل ثبت نام را دنبال نمایید.

(تاکید می گردد ثبت نام کاملا غیر حضوری انجام خواهد شد و نیازی به حضور دانشجو نمی باشد.)

 

کانال اطلاع‌رسانی  نوورودی‌های1400:

اطلاعیه‌ها،لینک‌های ثبت‌نام و دیگراطلاعات لازم به زودی ازطریق کانال پیام رسان داخلی "بله" به آدرس زیر منتشرخواهدشد. لذانسبت به عضویت درکانال اقدام فرمایید:

https://ble.ir/Qut99

ضمنا آیدی کانال رسمی دانشگاه صنعتی قم فقط در پیام رسان داخلی "بله"  به آدرس زیر منتشرخواهد شد.

https://ble.ir/qutnews

مرحله اول ثبت نام: ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی 

برنامه زمان بندی ثبت نام غیر حضوری دانشجویان کارشناسی ورودی1400

رشته ها

ایام

تاریخ

ساعت

مهندسی برق، فیزیک مهندسی ، مهندسی پلیمر

شنبه

1400/07/10

از ساعت 8 الی 24

مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر

یک شنبه

1400/07/11

از ساعت 8 الی 24

مهندسی صنایع ، مهندسی انرژِی

دوشنبه

1400/07/12

از ساعت 8 الی 24

قبل از ورود به سایت دانشگاه صنعتی قم جهت ثبت نام، موارد ذکر شده ذیل را اسکن فرمایید (زیرا برای ثبت نام به این موارد جهت بارگذاری نیاز خواهید داشت).

  • تصویر کارت ملی (پشت و رو)
  • تصویر تمام صفحات شناسنامه
  • تصویر عکس 4*3 زمینه سفید (به اندازه 263*649 و یا کمتر که حجم عکس حدودا 25 کیلوبایت باشد)
  • با مراجعه به سامانه "تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش" به آدرسhttps://emt.medu.ir

با انتخاب گزینه "سوابق فارغ التحصیلی" اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه (3سال آخر) به دانشگاه محل قبولی نمایند و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کد رهگیری و تاییدیه پرداخت دریافت نمایند. که می بایست این کدپیگیری را مرحله ششم در ثبت نام الکترونیکی درج فرمایند.

  • تصویر اصل کارنامه کامپیوتری دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته اگر مدرک خود را به صورت فیزیکی از دبیرستان خود دریافت کرده اید و در غیر این صورت نیاز نمی باشد.)
  • تصویر اصل دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته اگر مدرک خود را به صورت فیزیکی از دبیرستان خود دریافت کرده اید و در غیر این صورت نیاز نمی باشد.)
  • تصویر گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته اگر مدرک خود را به صورت فیزیکی از دبیرستان خود دریافت کرده اید و در غیر این صورت نیاز نمی باشد.)
  • تصویر فرم های سنجش طبق نیاز و ضرورت هر فرد پر گردد و بارگذاری شود ( فرم های سنجش را می توانید از این قسمت فرم 4و 5 دریافت نمایید. یکی از دو فرم شماره 4 یا 5 را حتماً تکمیل کرده و بارگذاری فرمایید (بر اساس وضعیت دانشجو) . بقیه فرم های سنجش در صورتی که با وضعیت متقاضی مطابقت داشته باشد پر کرده و بارگذاری نمایید. )مثل فرم اتباع ، شاهد و ایثارگر و ...... ) از این قسمت فرم های سنجش دریافت نمایید.
  • در خصوص سوالات مبهم مربوط به امور شاهد و ایثارگر با کارشناس مربوط حجت الاسلام توکلی تماس حاصل فرمائید: 09122520672
  • تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت در صورت موجود بودن

بعد از اسکن تمامی موارد بالا پر شدن فرم های مربوطه به آدرس ذیل مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهید. آدرس سایت : https://erp.qut.ac.ir/Hermes.html?param=stdnew      

نکته 1: جهت ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی (از صفحه اصلی سایت دانشگاه صنعتی قم) نام کاربری، کد ملی دانشجو و کلمه عبور، کد شناسنامه متقاضی می باشد.

نکته 2: کد ملی باید به صورت کامل و 10 رقمی وارد گردد بدون خط تیره و فاصله (اگر کد ملی متقاضی با صفر شروع شود ممکن است برای ورود به سایت نیاز به صفر اول شماره ملی نباشد لذا هم با صفر اول و هم بدون صفر وارد شوید و امتحان کنید)

بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام داده و تمامی فرم های مربوطه را (که قبلا اسکن نموده اید و در توضیحات بالا به آنها اشاره شده است) در قسمت مربوطه خود بارگذاری نمایید و در انتهای بخش ثبت نام اینترنتی در آخرین صفحه، گزینه ثبت و ارسال مدارک را کلیک فرمایید.

بعد از ارسال ثبت نام اینترنتی خود به شماره موبایل وارد شده دانشجو پیامکی ارسال می گردد. (البته در صورتی که سامانه تبلیغات پیامکی شما فعال باشد).

در ادامه در روزهای بعد کارشناسان محترم آموزش دانشگاه اطلاعات ارسالی متقاضیان را بررسی نموده که در صورت تایید درخواست ثبت نام دانشجو، به شماره موبایل دانشجو پیامکی مبنی بر تایید ثبت نام اینترنتی حاوی شماره دانشجویی ارسال می گردد. و در صورت رد درخواست پیامکی حاوی نقص در پرونده و یا رد درخواست به متقاضی ارسال می گردد (ضمنا نواقصی شما در اخرین صفحه ثبت نام اینترنتی در قسمت توضیحات نوشته شده) که در این مورد متقاضی باید مجددا به لینک ثبت نام اینترنتی مراجعه کرده و نواقص خود را تکمیل و مجددا ارسال نماید. (قابل توجه است، به دلیل حجم بالای کاری آموزش دانشگاه و ازدیاد دانشجویان جدیدالورد تایید درخواست ثبت نام اینترنتی آنها ممکن است تا دو روز کاری به طول بیانجامد لذا دانشجو می تواند از همان لینک ثبت نام اینترنتی وضعیت درخواست خود را مشاهده نماید).

دانشجویانی که شماره دانشجویی به آنان ارسال نشده است می توانند در قسمت لینک ثبت نام اینترنتی بعد از تایید درخواست آن از جانب دانشگاه شماره دانشجویی خود را مشاهده نمایند. لذا متقاضیان محترم نگران عدم دریافت پیامک نباشند.

مرحله دوم ثبت نام: ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

دانشجو موظف است اصل مدارک ذیل را از طریق پست پیشتاز از تاریخ 01/08/1400 لغایت 20/10/1400 به دانشگاه ارسال نماید.

  • سه قطعه عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری ( پشت نویسی شده) (اجباری)
  • اصل گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( البته در صورت داشتن فرم)
  • گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( اجباری)
  • اصل ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( اجباری)

لازم به ذکر است در صورت عدم ارسال مدارک فوق ثبت نام قطعی نخواهد شد.

تاریخ شروع کلاس های دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 1400 از شنبه مورخ 17/07/1400 می باشد. لذا کلیه دانشجویان عزیز از این تاریخ با استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه با نام کاربریشماره دانشجویی و رمز ورودکدملی (با صفر اول یا دون صفر اول امتحان کنید) وارد سامانه مجازی دانشگاه شده و از این طریق سر کلاس حضور پیدا کنید. در صورت داشتن مشکل برای ورود به سامانه مجازی می توانید با شماره دانشگاه به داخلی 217 تماس گرفته و مشکل خود را حل نمایید.

توجه مهم: انتخاب واحد دانشجویان ورود جدید را دانشگاه برای شما انجام خواهد داد. لذا دانشجویان دروس انتخاب واحد شده خود را در پرتال دانشجویی(سامانه ERP) و سامانه آموزش مجازی با هم مقایسه نمایند و در صورت نبود درسی در سامانه آموزش مجازی می بایست، با داخلی 217 آقای موسوی تماس گرفته و تا اضافه شده درس مذکور (در سامانه مجازی) پیگیری نمایید.

  تمام دانشجویان پسر جهت انجام امور نظام وظیفه به کانال زیر در پیام رسان بله حتماً مراجعه نمایند. و در صورت عدم انجام امور نظام وظیفه ثبت نام آنان لغو خواهد شد.

https://ble.ir/nzmqut1400

 لازم به ذکر است صدور کارت دانشجویی متعاقباً از طریق کانال رسمی دانشگاه در پیام رسان داخلی "بله" اطلاع رسانی خواهد شد و یا با شماره داخلی 125 دانشگاه تماس حاصل فرمایید.

با آرزوی توفیق روزافزون

 
 
 
 

مراحل ثبت نام دانشجویان جدیدالورود

چهارشنبه هفتم مهر 1400 ساعت 4:30 ب ظ
قابل توجه پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال 1400
 
ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی سال 1400، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم بصورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می پذیرد. پذیرفته شدگان می بایست قبل از انجام ثبت نام با مراجعه به سامانه "تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش" به آدرس https://emt.medu.ir با انتخاب گزینه "سوابق فارغ التحصیلی" اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه (3سال آخر) به دانشگاه محل قبولی فرمایند . همچنین پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کد رهگیری و تایید یه پرداخت را دریافت نمایید.
شایان ذکر است در اطلاعیه بعدی نحوه و زمان ثبت نام پذیرفته شدگان محترم ، از طریق سایت دانشگاه و هم کانال رسمی دانشگاه در پیام رسان فارسی "بله" به آدرس QUT99@ و qutnews@ اطلاع رسانی می گردد.

قابل توجه پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال 1400

چهارشنبه هفتم مهر 1400 ساعت 2:14 ب ظ
برنامه زمان بندی انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400
برنامه زمان بندی انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400از ساعت 9 صبح تا 23:30
- چهارشنبه 1400/06/17؛ ورودی های ۹۷ و ماقبل کلیه مقاطع تحصیلی
- پنجشنبه 1400/06/18؛ ورودی ۹۸ کلیه مقاطع تحصیلی
- جمعه 1400/06/19؛ ورودی ۹۹ کلیه مقاطع تحصیلی
- شنبه 1400/06/20؛ ورودی ۹۹ کلیه مقاطع تحصیلی
- یکشنبه 1400/06/21؛ کلیه ورودی ها(متاخرین)
- جهت اطلاعات بیشتر از تقویم آموزشی و همچنین زمانبندی حذف و اضافه به آدرس https://www.qut.ac.ir/fa/education/training
مراجعه نمائید.
-عدم انتخاب واحد دانشجو، به منزله انصراف از تحصیل محسوب می گردد.

برنامه زمان بندی انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400

سه شنبه شانزدهم شهریور 1400 ساعت 1:53 ب ظ
تقویم آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱
به اطلاع کلیه دانشجویان عزیز می‌رساند سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از تاریخ ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. همچنین زمان انتخاب واحد از تاریخ ۱۷ شهریور ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. 
تقویم آموزشی ۱۴۰۰ از این لینک قابل دریافت است.

تقویم آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

دوشنبه هشتم شهریور 1400 ساعت 11:48 ق ظ
اطلاعیه تصویب پیشنهاده
قابل توجه دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ٩٨

آخرین مهلت تصویب پیشنهاده (پروپوزال) ٣٠ بهمن ماه ٩٩ می‌باشد. به این منظور پس از هماهنگی با استاد راهنما، گردش تصویب پروپوزال را از منوی تحصیلات تکمیلی ارسال نمایید و سپس پروپوزال خود را در سامانه ایرانداک به آدرس Sabt.irandoc.ac.ir بارگذاری کنید.

لازم به ذکر است در صورت عدم تصویب پروپوزال، دانشجو مشمول اخراج آموزشی خواهد شد. 

همچنین یادآوری می‌شود دانشجویان تحصیلات تکمیلی گزارش پیشرفت کار پایان نامه را هر سه ماه یک‌بار از طریق گردش گزارش پیشرفت کار از منوی تحصیلات تکمیلی ارسال نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل تحصیلات تکمیلی postgraduate@qut.ac.ir تماس بگیرید.

اطلاعیه تصویب پیشنهاده

چهارشنبه پانزدهم بهمن 1399 ساعت 4:27 ب ظ
زمان‌بندی انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹
با آرزوی سلامتی برای کلیه دانشجویان عزیز، برنامه زمان‌بندی ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به شرح زیر اعلام می‌گردد. لازم به ذکر است برنامه درسی در پرتال آموزش موجود بوده و دانشجویان می‌توانند دروس ارائه شده را مشاهده و برنامه‌ریزی کنند. همچنین پرتال انتخاب واحد از ساعت ۹ تا ۲۳:۳۰ در دسترس خواهد بود.

شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ورودی‌های ۹۶ و ماقبل
یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ورودی‌های ۹۷ کلیه مقاطع
دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه ورودی‌های ۹۸ کلیه مقاطع
سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه ورودی‌های ۹۹ کلیه مقاطع
چهارشنبه ۲۲ بهمن‌ماه  کلیه ورودی‌ها (جاماندگان از انتخاب واحد)

  • عدم انتخاب واحد دانشجو به منزله انصراف از تحصیل خواهد بود.
  • در صورت نیاز به راهنمایی، کارشناسان آموزش از طریق سامانه پشتیبانی آنلاین (قابل دسترس از صفحه سامانه آموزش مجازی) در دسترس می‌باشند. 
با آرزوی موفقیت 

زمان‌بندی انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

چهارشنبه پانزدهم بهمن 1399 ساعت 4:12 ب ظ
اطلاعیه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه در خصوص امتحانات پایانی نیمسال ۱-۱۳۹۹

با آرزوی موفقیت برای کلیه دانشجویان عزیز در امتحانات پایانی، برای برگزاری هرچه بهتر امتحانات، توجه دانشجویان گرامی به نکات زیر جلب می‌شود:
  1. امتحانات پایانی بصورت غیر حضوری و در سامانه آموزش مجازی دانشگاه طبق برنامه زمانی اعلام شده در فرم تثبیت واحد دانشجویان برگزار می‌شود.
  2. ضمن احترام به خواسته دانشجویان نو ورود در خصوص تعویق زمان امتحانات این دانشجویان، با توجه به شرکت دانشجویان ورودی‌های قبل در کلاس‌های این عزیزان و امکان تداخل امتحانات آنان، امکان تغییر در زمانبندی امتحانات میسر نیست. همچنین نظر به اینکه در برنامه ریزی آموزشی نیمسال جاری، نهایت تاخیر در شروع امتحانات لحاظ شده است و به جهت برنامه ریزی مناسب زمانبندی نیمسال آینده، امکان تغییر زمان کل امتحانات نیز وجود ندارد. 
  3. با توجه به اینکه سهم نمره امتحان پایانی در تعیین نمره نهایی دانشجویان نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است، با توجه به تدابیر اتخاذ شده توسط اساتید محترم در راستای کاهش اضطراب شرایط فعلی و تقسیم‌بندی مناسب سهم ارزشیابی از دانشجویان در آزمون‌های مختلف، دلیلی برای نگرانی دانشجویان وجود ندارد. 
  4. اساتید محترم می‌توانند علاوه بر آزمون کتبی مبتنی بر سامانه آموزش مجازی که در تاریخ مقرر برگزار می‌گردد، در صورت صلاحدید از آزمون شفاهی نیز به عنوان بخشی از ارزشیابی خود استفاده نمایند. این آزمون و زمان آن توسط استاد درس اعلام و در محیط‌ کلاس‌های مجازی Adobe Connect یا BigBlueButton برگزار می‌شود. لذا ضروری است دانشجویان از صحت کارکرد میکروفون و وبکم خود اطمینان حاصل نمایند.
  5. برگه‌های سفید کافی برای پاسخگویی به سوالات تشریحی به همراه داشته باشید. برای ایجاد فایل مناسب برای بارگذاری در سامانه، از برنامک‌های اسکنر استفاده کنید. این برنامک‌ها تنظیمات تصاویر را برای خوانا شدن متن انجام می دهند و فایل نهایی را در قالب PDF آماده می‌کنند. برخی از این برنامک‌ها را با توجه به سیستم عامل گوشی خود می‌توانید از نشانی‌های زیر دریافت نمایید:
    1. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officelens
    2. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officehubrow
    3. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adobe.scan.android
    4. https://apps.apple.com/us/app/id1199564834
    5. https://apps.apple.com/us/app/microsoft-office-lens-pdf-scan/id97592505
  6. از دانشجویان عزیز درخواست می شود برای جلوگیری از وقفه در برگزاری آزمون‌ها، علاوه بر اینترنت خانگی، از بسته‌های اینترنت همراه نیز به عنوان پشتیبان در موارد قطعی احتمالی اینترنت خانگی استفاده نمایند. 
  7. توصیه بر این است که پیش بینی لازم اعم از اطمینان از داشتن شارژ باتری رایانه همراه و فعال بودن بسته اینترنت همراه را داشته باشید تا در صورت قطعی احتمالی برق، مشکلی در روند آزمون ایجاد نشود. 
  8. نحوه تعریف سوالات بسته استاد درس متفاوت است اما در حالت کلی فرض بر این است که سوالاتی که برای شما نمایش داده می شود بصورت تصادفی از بانک سوال تعریف شده توسط استاد انتخاب می‌شود. در این صورت برای جلوگیری از اختلال در سوالها، تنها یکبار می‌توانید وارد آزمون شوید. بنابراین حتماً دقت نمایید به هیچ وجه صفحه مرورگر خود را نبندید و بروزرسانی نکنید. چراکه با توجه به محدودیت یکبار ورود، اجازه ورود و بارگذاری پاسخ‌های خود را نخواهید داشت. 
  9. اکیداً توصیه می‌شود از گوشی همراه خود برای ورود به آزمون استفاده نکنید. سیستم عامل گوشی معمولاً برای مدیریت حافظه گوشی، برنامه‌ها و صفحات مرورگر را می‌بندد. با توجه به نکته فوق، ممکن است امکان بارگذاری پاسخ را از دست بدهید.
  10. کلیه آزمون‌ها زمان دار هستند و پس از اتمام زمان تعریف شده توسط استاد بسته شده و امکان بارگذاری پاسخ از بین می‌رود. لذا اکیداً توصیه می‌شود حداقل ۱۵ دقیقه قبل از پایان زمان آزمون، پاسخ خود را اسکن و در سامانه بارگذاری کنید. 
  11. مجدداً توصیه می‌شود بارگذاری پاسخ خود را به دقایق آخر موکول نکنید. چراکه به علت تقاضاهای زیاد و هجوم همه دانشجویان به بارگذاری فایل، سرور ممکن است دچار اشکال شود و موفق به ثبت فایل شما نشود. 
  12. پس از پایان آزمون، حتما دکمه «ثبت همه پاسخ‌ها و اتمام آزمون» را کلیک نمایید تا امکان مشاهده پاسخ‌ها توسط استاد فراهم شود. 
  13. از کلیه دانشجویان عزیز درخواست می‌شود اخلاق دانشجویی را در پاسخگویی به سوالات رعایت کنند که مواردی از آن به شرح زیر است:
    1. به دیگران کمک نکنید و از دیگران کمک دریافت نکنید.
    2. پاسخ خود را محرمانه نگاه دارید و اختیار دیگران قرار ندهید.
    3. سوالات یا پاسخ‌های آن را در گروه‌های مجازی منتشر نکنید. 
    4. از نرم‌افزارهایی که در امتحان صریحا مجاز دانسته نشده استفاده نکنید.
  14. لازم به ذکر است در صورت احراز تخطی از موارد فوق، موضوع به شورای انضباطی دانشجویان به عنوان مصادیق تقلب در آزمون ارجاع خواهد شد.
با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه عزیزان

معاونت آموزشی و پژوهشی
تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹
برنامه زمان بندی انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی 1399-1400
ایام هفتهتاریخسال وردیمقاطعساعت انتخاب واحد
شنبه99/11/1896و ماقبلکلیه مقاطع تحصیلیاز ساعت 9 صبح تا 23:30
یکشنبه99/11/1997
دوشنبه99/11/2098
سه شنبه99/11/2199
چهارشنبه99/11/22کلیه ورودی ها
برنامه زمان بندی حذف و اضافه نیمسال دوم سال تحصیلی1399-1400
ایام هفتهتاریخسال وردیمقاطعساعت حذف و اضافه
یکشنبه99/12/1096و ماقبل کلیه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشداز ساعت 9 تا 23:30
دوشنبه99/12/1197
سه شنبه99/12/1298
چهارشنبه99/12/1399
برنامه زمان بندی حذف اضطراری نیمسال دوم سال تحصیلی 1399-1400
ایام هفتهتاریخسال وردیمقاطعساعت حذف و اضافه
شنبه1400/02/18تمامی ورودی ها کلیه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشداز ساعت 9 تا 23:30
یکشنبه1400/02/19تمامی ورودی ها 
دوشنبه1400/02/20تمامی ورودی ها 

شروع ترم 992 (شروع کلاس ها) : 99/11/25
پایان ترم 992 (پایان کلاس ها) : 1400/03/27
زمان انتخاب واحد ترم 992 : از 99/11/18  تا 99/11/22 
زمان حذف و اضافه ترم 992 :از 99/12/10 تا 99/12/13   
حذف اضطراری ترم 992:از 1400/02/18  تا  1400/02/20  
ارزشیابی ترم 992 :  از 1400/03/01  تا  1400/04/06     
برگزاری امتحانات پایان ترم 992 :  از 1400/03/31  تا  1400/04/13   

    

تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

چهارشنبه بیست و چهارم دی 1399 ساعت 2:7 ب ظ
درخشش دانشگاه صنعتی قم در هفته پژوهش
چهار نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به عنوان پژوهشگران برتر سال 1399 استان قم معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومي  دانشگاه؛  در آيين تجليل از پژوهشگران ، فناوران و صنعتگران استان قم  که در سالن كرامت استانداري قم برگزار شد، از چهار نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به عنوان پژوهشگران برتر سال 1399 استان قم تجلیل شد.
دكتر بهرام سرمست استاندار قم در آيين تجليل از پژوهشگران ، فناوران و صنعتگران استان ، طي سخناني اساس و مبنای پژوهش را سئوال و مساله دانست و گفت: جامعه‌ای که درآن سئوال ایجاد نشود نمی‌تواند در مسیر پژوهش های علمی گام هاي موثر بردارد .
استاندار قم با بيان اينكه طي بيش از يك قرن توسعه مهمترین شعار جامعه نخبگانی کشور بوده افزود: با اين وجود هنوز نتوانسته ايم در عرصه علوم و کاربردی کردن پژوهش ها به نقطه مطلوبی دست يابيم
وي شکاف عمیق بین عرصه‌های پژوهشی، تئوری و فناوری با عرصه صنعت ، تولید و سیاست گذاری‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: این دوگانگی و بی‌اعتمادی سبب شده تا نتوانیم به یک توسعه متوازن برسیم.
استاندار قم با بيان اينكه متاسفانه واحدهای صنعتی و تولیدی خود را بی نیاز از دانش و پژوهش می‌بینند گفت: روحیه پژوهش و مساله محوری به دانشجویان کشور به درستی منتقل نشده و امروز بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی در بحران بیکاری گرفتار شده اند.
سرمست خاطرنشان كرد: صنعت و تولید قم باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان بروند و خود را با معیارهای صنعت و تولید قرن ۲۱ هماهنگ کنند.
برنامه‌های هفته پژوهش امسال با شعار "پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید" برگزار شد وطی آن از پژوهشگران برتر دانشگاه ها و حوزه های علمیه ، دستگاههای اجرایی مربیان و دانش‌آموزان برتر پژوهشگر و صنعت‌گران برتر تجلیل شد.
 در بخش پژوهشگران و فناوران برتر هیات علمی از دکتر مهدی سلیمانی از دانشکده مکانیک، دکتر هادی زیانی از دانشکده فنی و مهندسی و دکتر مجتبی حیدری ازدانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم تجلیل شد.همچنین در بخش پژوهشگران برتر دانشجویی از احسان بادفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم تقدیر به عمل آمد.  

درخشش دانشگاه صنعتی قم در هفته پژوهش

سه شنبه بیست و پنجم آذر 1399 ساعت 3:7 ب ظ
فراخوان جذب امریه سربازی

فراخوان جذب امریه سربازی

شنبه بیست و دوم آذر 1399 ساعت 4:43 ب ظ
نحوه درخواست پشتیبانی آنلاین سامانه‌های آموزش
قابل توجه کلیه دانشجویان عزیز

با توجه به شرایط دورکاری کارشناسان محترم آموزش دانشگاه، سامانه پشتیبانی آنلاین که در فرایند ثبت نام دانشجویان ورودی جدید مورد استفاده قرار گرفته بود، در صفحه اول سامانه آموزش مجازی دانشگاه (lms.qut.ac.ir) نیز نصب و قابل استفاده است. 

برای استفاده از این سامانه، مطابق تصاویر زیر عمل کنید:



نحوه درخواست پشتیبانی آنلاین سامانه‌های آموزش

سه شنبه چهارم آذر 1399 ساعت 10:8 ق ظ
فراخوان ثبت روایت‌های کرونایی دانشگاهیان

فراخوان ثبت روایت‌های کرونایی دانشگاهیان

سه شنبه چهارم آذر 1399 ساعت 9:29 ق ظ
صفحه 1 از 11 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 163
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود