امروز : سه شنبه یکم خرداد 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

اطلاعیه مهم معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتي قم در خصوص ادامه فعاليت هاي آموزشي نيمسال دوم تحصيلي 1398-1399

جمعه پانزدهم فروردین 1399 ساعت 7:29 ب ظ
اطلاعیه مهم معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتي قم در خصوص ادامه فعاليت هاي آموزشي نيمسال دوم تحصيلي 1398-1399
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاونت آموزشی وپژوهشی دانشگاه صنعتي قم در خصوص ادامه فعاليت هاي آموزشي نيمسال دوم تحصيلي 1398-1399 اطلاعیه مهمی  صادر نمود. متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است : 
 "ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه به اساتيد و دانشجویان گرامي به اطلاع می رساند با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، ادامه فعاليت آموزشی دانشگاه به صورت حضوری در حال حاضر ميسر نيست. بر این اساس و پیرو سند مورخ ۱۰/‏۰۱/‏۱۳۹۹‬ معاونت محترم آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبات شوراي آموزش دانشگاه ضمن تأکید بر ادامه فعالیت آموزشی به شیوه الکترونیکی، موارد زیر به استحضار می‌رسد:
1- با توجه به سند مورخ ۱۰/‏۰۱/‏۱۳۹۹ وزارت عتف، نیمسال دوم تحصیلی 1398-1399 جزو دوره تحصیلی فعال دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور محسوب می شود و به دلیل لزوم تسلسل ورود دانشجویان جدید در مهرماه 1399 و نیز لزوم دانش آموختگی برخی دانشجویان شاغل به تحصیل در آخرین نیمسال تحصیلی خود (نیمسال جاری)، الزام به اتمام نیمسال دوم 1398-1399 امري محرز و قطعی است.
2- برگزاری کلاس ها از تاریخ 1399/1/16به صورت مجازی همچنان ادامه خواهد داشت و با توجه به مصوبه شورای آموزشی دانشگاه، تمام دروس نظری و برخی از دروس عملی بصورت مجازی برگزار خواهد شد. لذا از اعضای محترم هیأت علمی و اساتید محترم مدعو انتظار می رود اقدام لازم را برای حفظ کیفیت آموزش و مشارکت حداکثری دانشجویان به عمل آورند.
 3- ممکن است زمان برگزاری برخی کلاس ها جهت توزیع ترافیک کلاس ها جابجا گردد. لذا خواهشمند است جهت اطلاع از زمان و نحوه برگزاری کلاس ها به وب سایت وکانال دانشگاه درپیام رسان بله ( qutnews@مراجعه نمایید.
4- به اساتید محترم پیشنهاد می گردد با ایجاد گروه در پیام رسان های اجتماعی نسبت به اشتراک گذاري فایل های مربوط به دروس اقدام نمایند. همچنین اعضای هیات علمی می توانند از صفحه شخصی خود در وبسایت دانشگاه جهت اشتراک گذاشتن فایل ها و مطالب مربوط به دروس استفاده نمایند (جهت کسب اطلاع بیشتر می توانید با مرکز انفورماتیک دانشگاه تماس بگیرید).
5- مقررات و ضوابط مربوط به حضور و غیاب دانشجویان در کلاس های مجازی همانند کلاس های حضوری مي باشد. لذا حضور دانشجویان در كلاس ها اجباری است و اداره آموزش دانشگاه بر تشکیل کلاس‌ها و فعالیت اساتيد و دانشجويان نظارت خواهد داشت.
6-  تکمیل دروس عملی و کارگاهی پس از بازگشایی حضوری به صورت فشرده برگزار خواهد شد. در صورت عدم امکان اتمام این دروس تا تاریخ ۳۱/‏۰۶/‏۱۳۹۹‬ شورای آموزشی در مورد آنها متعاقبا تصمیم گیری خواهد کرد.
7- با رعایت حداقل تعداد واحد، امکان حذف دو درس نظری در بازه زمانی حذف اضطراری برای دانشجویان کارشناسی وجود خواهد داشت. دانشجویان می توانند همچون گذشته تا قبل از شروع امتحانات نسبت به حذف نیمسال با سنوات اقدام نمایند. تصمیم گیری در مورد هر گونه در خواستی خارج از این موارد، مانند حذف نیمسال بدون سنوات بر عهده شورای آموزشی و کمیسیون موارد خاص دانشگاه می باشد.
8-  ضمن تشكر از همكاري اعضاي محترم هيئت علمي در برگزاري كلاس هاي مجازي، انتظار مي رود در ديگر فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي از جمله راهنمايي و مشاوره دانشجويان و داوري پروژه ها و پايان نامه ها نيز همين جديت و اهتمام وجود داشته باشد.
9- دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند نسبت به برگزاری جلسه دفاع به صورت مجازی اقدام نمایند. مراحل دفاع همانند گذاشته می باشد لذا لازم است جهت هماهنگی های لازم با کارشناس تحصیلات تکمیلی تماس گرفته شود.
10- دانشجویان کارشناسی ارشد که مهلت دفاع آن ها تا انتهای بهمن 1398 بوده است و مقدمات مربوط به دفاع را از قبل انجام داده اند  باید در بازه زمانی 15 الی 30 فروردین نسبت به برگزاری دفاع به صورت مجازی اقدام نمایند.
11- بنا بر بخشنامه هاي ابلاغي مراجع ذيصلاح، کارمندان اداره آموزش دانشگاه از تاریخ 1399/1/16 به صورت دوركاري فعاليت خواهند داشت و تنها تعداد محدودي در دانشگاه جهت ارائه خدمات به دانشجویان و اساتید از ساعت 9 تا 13 حضور دارند. خواهشمند است دانشجویان و اساتید درخواست های خود را از طریق پرتال و یا تلفنی پیگیری نمایند و حتي الامكان از مراجعه حضوری خوداری نمایند.
12- فایل های راهنما جهت استفاده از کلاس های مجازی تهیه شده است و در وب سایت دانشگاه قابل دسترسی است. همچنین به زودی یک لینک ارتباطی در پیام رسان بله و واتساپ جهت دریافت سوالات دانشجویان ایجاد خواهد شد."
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود