امروز : شنبه بیست و نهم اردیبهشت 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

برگزاری کارگاه آموزشی ارزشیابی ۳۶۰ درجه در دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه دهم بهمن 1397 ساعت 11:51 ق ظ
برگزاری کارگاه آموزشی ارزشیابی ۳۶۰ درجه در دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در راستای رویکرد جامع مدیریت راهبردی منابع انسانی دانشگاه صنعتی قم، کارگاه آموزشی ارزیابی ۳۶۰درجه به همت معاونت اداری و مالی و گروه نظارت و ارزیابی دانشگاه در سالن همایشهای شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.


درابتدای این کارگاه دکتر مسعود کفایتمند غیور مشاور عالی ریاست دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی وقفه کارکنان گفت: نیروی انسانی رکن مهم و سرمایه ی اصلی هر سازمانی است و استقرار ارزیابی 360 درجه و نظام مدیریت عملکرد رویکردی سیستماتیک برای ارزیابی و ارزشیابی منصفانه، عادلانه و دقیق برای ما فراهم می آورد تا عملکردافراد را اندازه گیری کنیم، شایستگیها را شناسایی نماییم و زمینه جبران عادلانه زحمات کارکنان و پرورش و توسعه شایستگیهای آنان را فراهم آوریم.
در ادامه وی افزود: این سامانه می تواند به مثابه ی آینه ای باشد که کیفیت عملکرد افراد را به خود ایشان و به مدیران نشان دهد. در این شیوه از ارزیابی، بخشی از سنجش مربوط به خوداظهاری فرد و بخش دیگر مربوط به نظر مقام مافوق، مادون و همکاران می باشد و همچنین نظرات مشتریان خدمات ارائه شده اخذ می شود که اینها در کنار یکدیگر ارزیابی دقیق تری را محقق می سازد.
وی همچنین همراستایی طرح با اسناد بالادستی دانشگاه، ضرورت یکپارچگی با فرآیندهای سازمانی و پیاده سازی طرح با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و اتخاذ رویکرد مدیریت کیفیت جامع را در اجرای طرح مورد تاکید قرار داد.
دکتر کفایت مند اظهار داشت: در هر سازمانی ارزیابی واقعی و درست بسترساز افزایش انگیزش نیروی انسانی است و می‌تواند بهبود کارایی و اثربخشی سازمانی را به ارمغان آورد و اعمال اصلاحات سازمانی باید به جای اتکای بر سلایق مدیران، مبتنی بر استقرار و بهبود مستمر سیستمها و فرآیندها باشد.


این کارگاه با بررسی موضوعاتی چون مدیریت عملکرد، خود کنترلی، عوامل مهم در ارزیابی عملکرد، منابع ارزیابی، ارزشیابی های ۹۰ درجه،180 درجه و ۳۶۰ درجه و همچنین تفاوت ارزشیابی های سنتی و ارزشیابی های ۳۶۰ درجه توسط دکتر صفایی عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی پایان یافت .

 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود