امروز : یکشنبه سی ام اردیبهشت 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

رئیس دانشگاه صنعتی قم : استیضاح وزیر علوم با تضعیف آرامش و پیشرفت جریان علمی کشور به محرکهای تقویت اقتصاد و تولید ملی لطمه خواهد زد

جمعه بیست و سوم آذر 1397 ساعت 10:48 ب ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم : استیضاح وزیر علوم با تضعیف آرامش و پیشرفت جریان علمی کشور به محرکهای تقویت اقتصاد و تولید ملی لطمه خواهد زد
دکتر رضایی نور درخصوص طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و توصیه های اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه جریانهای سیاسی مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند، تصریح نمود امروز باید با هوشیاری و نصب العین قراردادن توصیه های اخیر رهبر فرزانه انقلاب، دقت کنیم که مهمترین وظیفه همه ما، تلاش برای تقویت اقتصاد کشور و تولید داخلی است.این تلاش با تمرکز بر خودکفایی و اقتصاد مقاومتی ثمر خواهد داد و  حضور منسجم نخبگان و تقویت احساس ثبات، امنیت و آرامش جامعه علمی کشور از ضروریات است.
وی گفت: متاسفانه در چند وقت اخیر شاهد حواشی در مورد عملکرد وزارت علوم و مقام محترم وزارت بوده ایم که دامن زدن به این حواشی و طرح استیضاح وزیر علوم آرامش جامعه علمی کشور را زیر سوال می برد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: البته استیضاح حق نمایندگان محترم است اما سوال اینجاست که در شرایط حساس کنونی مهمترین وظیفه و نقطه تمرکز ما آیا باید بر این موضوع متوجه باشد؟ آیا این امکان وجود ندارد که بدون پرداختن به رویکردهای تضعیف کننده ثبات و آرامش جامعه علمی مثل استیضاح، از روشهای تعامل و گفتگوی کم تنش تری برای رفع ابهامات و انتقال دیدگاهها استفاده کرد؟ امروز کم تر فرد دلسوز و آگاهی را می توان یافت که عملکرد کم نظیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چند سال اخیر را گواه کارایی، توانمندی و هوشیاری مجموعه ای نداند که در رأس آن وزیر محترم علوم قرار دارد.
ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و پژوهشی از جمله حمایت از پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری و شرکت های دانش بنیان که اشتغال زایی، کارآفرینی و تولید بیش از سه هزار محصول جدید را به ارمغان آورده است، از جمله ابعاد مهم عملکرد این وزارت می باشد.
دکتر رضایی نور افزود: تولید علم و جهاد علمی در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است که از طریق نظام های معتبر بین المللی رتبه بندی از جمله تایمز، لایدن، کیواس و شانگ های کاملا مشهود است.
وی خاطر نشان ساخت: پیگیری اجرای برنامه های دانشگاه عاری از دخانیات، ارتقای خدمات رفاهی دانشجویان، همکاری و رایزنی جهت توسعه بنیاد خیرین علم و فناوری نشان از درایت و مدیریت تیم تخصصی مجموعه وزارت، علوم، تحقیقات و فناوری دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم دکتر غلامی را از اساتید برجسته، انقلابی و کارآمد و وزیری پرتلاش، هوشمند و مدبر قلمداد کرد و افزود: اگر مشکلاتی هم وجود داشته باشد که امری طبیعی است، نباید با نادیده گرفتن دستاوردهای چشمگیر و اصلاح روندها و رویه ها طی چند سال اخیر، موجبات تشویش و دلسردی جامعه علمی را فراهم کرد . به زعم اینجانب انتظار جامعه دانشگاهی از مسئولین مربوطه این است که با حمایت هر چه بیشتر از این وزارت به فکر تقویت رویکرد فعلی باشند نه استیضاح و ایجاد نابسامانی.
دکتر رضایی نور با اشاره به برنامه گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم  با حضور دکتر امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  گفت: اینجانب به نمایندگی از این جامعه دانشگاهی ثبات، آرامش و پرهیز از طرح موضوعات مربوط به استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را از دکتر امیرآبادی خواستار شدم و الحمدلله ایشان هم با ابراز حمایت از ضرورت پیشرفت و احساس امنیت در فضای علمی کشور مواضع دلسوزانه ای ابراز نمودند.
امیدوارم همه مسئولین محترم و بالاخص نمایندگان هوشیار مجلس شورای اسلامی، به عملکرد چشمگیر و مستند وزارت علوم در چند سال اخیر عنایت داشته و بر تقویت اقتصاد ملی ، تولید داخلی و اشتغال تمرکز داشته باشند و این واقعیت را از نظر دور ندارند که تشویش و نابسامانی در جامعه علمی رویکردی در این راستا محسوب نمی شود. به نظر بنده هوشیاری و بصیرت ایجاب می کند که بر اولویتها و امور مهم تمرکز و از حاشیه پردازیهایی مثل استیضاح پرهیز کنیم و تبادل نظرها و همفکریها از کانالهای غیر تنش آفرین صورت پذیرد.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود