امروز : یکشنبه سی ام اردیبهشت 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

مراسم گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه بیستم آذر 1397 ساعت 1:4 ب ظ
مراسم گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم گرامی داشت روز دانشجو با حضور دکتر امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای در سالن همایش های شهیدآخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.

در این مراسم دکتر امیرآبادی ضمن تبریک روز دانشجو، به فلسفه روز 16 آذر پرداخت. وی گفت: امروز که ما با امنیت و آرامش در کنار هم جمع شده ایم ، به خاطر از خودگذشتگی شهدا است. ما برای همیشه مدیون شهدایی هستیم که با شهادت خودآزادی و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.
وی افزود: دانشجو باید مطالبه گر باشد. دانشجویان باید از مسئولین بخواهند تا تمامی مسائل را با شفافیت برای مردم روشن کنند. این شفافیت حق مردم است. به عنوان مثال شفاف سازی حقوق، اموال و سرمایه های مسئولین از طریق ثبت در سامانه های مربوطه  جهت آگاهی مردم و نهاد های نظارتی یکی از راه های جلوگیری از فساد مالی و اقتصادی است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: فساد اصلاح طلب یا اصولگرا نمی شناسد. مردم حق دارند که مواضع نمایندگان انتخابی خود را بدانند ولی برخی از مسئولین از این کار امتناع می کنند. البته در این بین دانشجویان نقش مهمی دارند. آنها باید از مسئولین شفاف سازی را مطالبه کنند.
عضو هیات رئیسه مجلس در شورای اسلامی در خصوص پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: مایه افتخار است که ایران اسلامی در تولید سلول های بنیادی رتبه دوم دنیا و در ساخت و تولید موشک رتبه چهارم دنیا را به خود اختصاص داده است. ترس و وحشت دشمنان نیز به خاطر قدرت گرفتن ایران است. به همین دلیل دشمنان ما را از فعالیت های صلح آمیز هسته ای بازداشته اند.
دکتر امیرآبادی در مورد FATF گفت: هم اكنون ١٩٨ كشور جهان به صورت مستقیم یا از طریق گروه‌های نه گانه منطقه‌ای در FATF عضویت دارند. از این بین ۳۷ کشور صاحب اقتصادهای بزرگ و توسعه یافته عضو سازمان اصلی هستند.  FATF در سال ۲۰۱۲ چهل و نه توصیه را به عنوان استانداردهای این سازمان برای مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم ابلاغ كرد كه كشورهای عضو، موظف شدند یا قوانینی برای رعایت این توصیه‌ها تصویب كنند و یا قوانین فعلی خود را ارتقاء دهند.
وی افزود: FATF از بین همه كشورهای جهان ٩ كشور را در طى سال‌های اخیر در لیست سیاه قرار داده است و ایران در همه سالهای اخیر در صدر این لیست بوده است. ما شرایط FATF را می پذیریم بدون اینکه ما را عضو کنند.  چهارلایحه کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم یا همان CFT در مجلس به رای گذاشته و تصویب شد. چرا نمایندگانی که رای مثبت یا منفی به این لایحه داده اند، رای خود را پنهان می کنند، در اسلام این گونه رفتارهای دوگانه را عین نفاق می دانند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت:  در ایران روزانه نود و دو هزار لیتر بنزین مصرف می شود، خوشبختانه با احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس در تامین بنزین خودکفا شده ایم ولی باید مصرف درست و توزیع عادلانه هم مد نظر قرار گیرد . در این خصوص مرکز پژوهش های کشور طرح هایی را تهیه کرده است که در حال بررسی می باشد. دانشجویان در این گونه موارد می توانند کمک شایانی به دولت داشته باشند. ما با آغوش باز طرح های شما را می پذیریم.
دکتر امیرآبادی در خصوص سوال دانشجویان به ساختمان فعلی  این دانشگاه گفت: بنده به عنوان نماینده این شهر از فضا و ساختمان این دانشگاه راضی نیستم. این ساختمان در شآن دانشگاه صنعتی استان نیست. با توجه به کمبود بودجه های عمرانی در دولت ، بنده با تمام جدیت این موضوع را پیگیری می کنم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک روز دانشجو گفت: عالم و طالب علم در اسلام جایگاه ویژه ای دارد. به حدی که در احادیث نقل شده است که عالمان همانند ستارگان برای مردم هستند، آنها می درخشند و با درخشش خود راه و مسیر را به همه نشان می دهند.

وی افزود: مایه مسرت است که دانشجویان با حریت و اعتماد به نفس مطالبات خودشان را بیان کنند . دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با آغوش باز از همه شما عزیزان استقبال می کند و مثل رهبر معظم انقلاب که سایه اش بر سر ملت است ، این دفتر هم به تبعیت از سیره و روش  مقام معظم رهبری ، حامی تمامی دانشجویان انقلابی و ولایی است.

در پایان دکتر رضایی نور در صندلی داغ ضمن تبریک روز دانشجو و تقدیر از حسن نظر دکتر امیرآبادی به دانشگاه صنعتی قم، ثبات و آرامش را یکی از مهم ترین شاخص های موثر در بهبود عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و افزود: امید است با دید مثبت مسئولین مربوطه به ویژه نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی شاهد رفع حواشی موجود در خصوص استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با شیم.  

 رئیس دانشگاه صنعتی قم پویایی و نشاط هر چه بیشتر دانشجویان را در دانشگاه خواستار شد و افزود: با تلاش شبانه روزی که مسئولین دانشگاه دارند، مطالبات شما عزیزان در حال انجام است و بنده شخصا پیگیر خواسته های دانشجویان هستم.

وی افزود: انتظار و توقع بنده از شما دانشجویان این است که از همین دوران تحصیل با پویایی هر چه تمام در کنار اساتیدتان به انجام پروژه های علمی و تحقیقاتی بپردازید و مسئولین دانشگاه هم از هیچ کمکی مضایقه نخواهند کرد.

تقدیر از فعالین فرهنگی و قرائت بیانیه تشکل های جامعه اسلامی و انجمن اسلامی و  همچنین بسیج دانشجویی از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.



   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود