امروز : یکشنبه سی ام اردیبهشت 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

مراسم معنوی خطبه خوانی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور رئیس دانشگاه، جمعی از مسئولین و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

یکشنبه پانزدهم مهر 1397 ساعت 9:57 ق ظ
مراسم معنوی خطبه خوانی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور رئیس دانشگاه، جمعی از مسئولین و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم معنوی خطبه خوانی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با حضور جمعی از مسئولین و دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های استان قم در صحن عتیق حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم که دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه، جمعی از مسئولین و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در سخنانی امر به‌معروف و نهی از منکر را از بالاترین اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) دانست.
وی نماز را ازجمله معروف‌هایی دانست که امام حسین (ع) به آن علاقه زیادی داشت و گفت: اباعبدالله الحسین (ع) که به استقبال شهادت رفته بودند، در شب عاشورا از دشمن فرصت گرفتند تا شبی دیگر به نماز، عبادت خدا و تلاوت قرآن بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحی عبادت خدا، نماز و تلاوت قرآن را مهم‌ترین مسئله در سازندگی انسان‌ها عنوان کرد و گفت: علاقه امام حسین (ع) به نماز به ‌اندازه‌ای بود که در ظهر عاشورا، در میدان جنگ، نماز را اول وقت و به جماعت خواندند تا اهمیت این مسئله را برای همیشه به ما گوشزد کرده باشند.
وی با ضروری دانستن توجه مسئولان فرهنگی به اقامه نماز در جامعه گفت : اهمیت مسئله نماز در سیره نبی مکرم اسلام، ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین فراوان دیده‌شده است که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع می باشد.

دبیر ستاد آیین های فاطمی آستان مقدس با بیان این‌که حرم‌ اهل‌بیت(ع )فرصت مغتنمی برای بندگی، عبادت و قرب الهی است، گفت: خداوند در سوره مبارکه عنکبوت فرموده‌اند که اگر نماز در روح و جان و جامعه نفوذ یابد، آن جامعه از زشتی‌ها و پلیدی‌ها نجات پیدا خواهد کرد
وی در ادامه با مهم دانستن توجه دانشجویان به معنویت و آموزه‌های دینی گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره از جامعه علمی کشور می‌خواهد که نسبت به آموزه‌های دینی و معنویت اهتمام داشته باشند تا افرادی موفق و تأثیرگذار در جامعه باشند.

در حاشیه این مراسم دکتر رضایی نور ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه دانشجویان به ویژه نودانشجویان صنعتی قم، نقش دانشجویان را در این برهه از زمان برای سربلندی ایران اسلامی بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: با وجود همه تهدیدها و تحریم ها جامعه دانشگاهی با جهاد علمی خود می توانند اعتلای میهن عزیزمان را رقم زنند.
وی افزود: امید است با تلاش و همت اساتید، کارکنان و دانشجویان بتوانیم با ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی گام کوچکی در رشد و توسعه صنعت استان و کشور برداریم و به رسالت خطیر خود جامه عمل پوشانیم.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود