امروز : سه شنبه یکم خرداد 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
نمایشگاه دانشجو،صنعت و کارآفرینی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نمایشگاه دانشجو، صنعت و کارآفرینی به همت انجمن های علمی مهندسی مكانیك ، پلیمر ، عمران ، انرژی ،فیزیک مهندسی ، برق  و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم با مشاركت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه با حضور مسئولین استانی ، اساتید،  دانشجویان و 7 شرکت دانش بنیان در سالن همایش های شهید آخوندی طی 4 روز برگزار شد.
دراین نمایشگاه دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه و پویایی انجمن های علمی دانشجویی، دوران دانشجویی را بهترین فرصت جهت تحقیق و پژوهش دانست.
وی افزود: اگر دانشجویان در دوران تحصیل بتوانند استعدادها و توانمندی هایشان را شکوفا کنند ، پس از فارغ التحصیل شدن  نیز می توانند نقش کلیدی را در رشد و شکوفایی جامعه اسلامی ایفا کنند و این چنین می توان وابستگی خود را به سایر کشورها کمرنگ کرد.
در ادامه مهندس عالمی رئیس شهرک صنعتی شکوهیه ضمن اشاره به اهمیت کارآفرینی در جامعه افزود: امروز بسیاری از کشورهای جهان سوم با برنامه ریزی های دقیق می خواهند خود را به کشورهای توسعه یافته برسانند. به همین دلیل ارتقای  فرهنگ و ارتقای اقتصاد را همسو با هم پیش می برند. متاسفانه در کشور ما این همسویی بسیار کمرنگ است.
وی با اشاره به نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه خاطر نشان کرد: یکی از راه های نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه پرورش کارآفرینان خلاق در جامعه است . چرا که آنها می توانند با ساخت محصولات کاربردی با هزینه های اندک هم چرخ صنعت و هم چرخ اقتصاد را بچرخانند.
رئیس شهرک صنعتی شکوهیه افزود: یکی از بزرگ ترین معظلات اقتصاد و صنعت کشور فرار کارآفرینان نخبه به سایر کشور ها است. 28 سال پیش کشور سنگاپور مبانی توسعه خود را بر پایه جذب سرمایه گذار و نیروهای متخصصی که به غرب رفته بودند بنا نهاد و کلیه سرمایه گذاران و نخبگان سنگاپوری را به کشور بازگرداند واین امر در رشد آنها نقش مهمی داشته است.
شایان ذکر است در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیانی چون آسایش فوم تولید کننده فوم های جدید ، رنگین زرین تولید کننده چسب و رزین با فرمولاسیون جدید ، شب کهربا تولید کننده سلول های خورشیدی ، مهاب صنعت ساختمان تولید کننده بلوک های ساختمانی جدید ، ایده سازان مبتکر قرن تولید کننده نسل جدیدی از دوربین های مدار بسته، شرکت پانا تولید کننده پرینترهای سه بعدی، تک تای ایران تولید قالب و تزریق پلاستیک ، حضور داشتند. همچنین  در غرفه دانشگاه صنعتی قم دستاوردهای علمی اساتید و دانشجویان به نمایش گذاشته شد.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو کشور با همکاری استانداری قــم، نهمین هفته استانی فناوری نانو کشور را در استان قم برگزار می‌کند‌.
همزمان با فرارسیدن هفته فناوری نانو نمایشگاه عکس دستاوردهای فناوری نانو ایران در تاریخ 95/09/01 و همچنین سمینار دانشجویی آشنایی با فناوری نانودر تاریخ 95/09/01 ساعت 14 الی 17 و سمینار با عنوان  تجاری سازی پژوهش های فناوری نانو در تاریخ 95/09/02 ساعت 14 الی 17 در دانشگاه صنعتی قم سالن همایش های شهید آخوندی برگزار می شود. به کلیه شرکت کنندگان در این دوره ها گواهی معتبر از طرف ستاد توسعه نانو فناوری کشور صادر خواهد شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سرکار خانم گشتاسبی با شماره 02536641601 داخلی 192 مراجعه فرمایید.
دانشگاه صنعتی قم به عنوان  دبیرخانه هفته نانو دراستان  به استفبال این هفته رفته است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیرخانه هفته نانو طی برگزاری جلسه ای با حضور دکتر محمدی مسئول امور استان های ستاد فناوری نانوی کشور و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی  به استقبال هفته نانو رفت.
دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم و مسئول دبیرخانه برنامه های هفته نانوی این استان نیز در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت کارآفرینی و تبدیل علم و دانش به ثروت، افزود: با توجه به شرایط امروز کشور تحقق این امر از سه طریق الکترونیک، آی. سی. تی و به ویژه نانو فناوری آسان تر است.
 وی نقش شرکت های دانش بنیان را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و افزود: این شرکت ها با دامنه عملکردی فراوانی که دارند، مواد مختلف را تولید و در بازار تبدیل به محصول و کالای مصرفی مورد نیاز جامعه می کنند.
 رئیس دانشگاه صنعتی قم با بیان این که در ایجاد شرکت های دانش بنیان و تولید محصول مشکل چندانی وجود ندارد، بازاریابی نادرست  و عدم جذب مشتری  را یکی از مهمترین معضل های این شرکت ها و علت اصلی تعطیلی و پایدار نبودن آنها دانست.
وی با اشاره به حضور چهار تن از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم در نمایشگاه نانوی تهران، افزود: ستاد نانو از مدت ها قبل در دانشگاه صنعتی قم تشکیل شده است و با توجه به محول شدن مسئولیت دبیرخانه هفته نانو به این دانشگاه، امیدواریم شاهد فعالیت های خوبی در این زمینه باشیم.
 وی خاطر نشان کرد: توسعه فناوری نانو به عنوان یکی از تکنولوژی های روز و پیشرفته جهان، از سال 1379 در کشور آغاز و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به منظور پیگیری توسعه این فناوری در سال 1382 تشکیل شد و برنامه راهبردی 10 ساله فناوری نانو نیز در مرداد ماه 1384 به تصویب هیات دولت وقت رسید.
 در ادامه دکتر محمدی یزدی مسئول امور استان های ستاد فناوری نانوی کشور با اشاره به اختصاص بودجه های مناسب از سوی سازمان برنامه و بودجه برای توسعه نانو تکنولوژی گفت: دولت تدبیر و امید رویکرد بسیار مثبتی نسبت به فناوری نانو داشته و این امر تاثیر بسزایی در پیشرفت این فناوری در کشور داشته است.
وی با بیان این که ستاد نانو تحت نظر معاونت علمی فناوری حوزه ریاست جمهوری فعالیت می کند، افزود: ایران هم اکنون به لحاظ تعداد مقاله و رشد علمی در زمینه نانو در رتبه ششم جهان قرار دارد و از نظر تولید محصول نیز هر چند رتبه بندی اعلام نشده ولی با توجه به رصد و ارزیابی های صورت گرفته و شرکت محصول های تولیدی کشور در نمایشگاه های معتبر نانو فناوری در اروپا و کشورهایی مثل روسیه و ژاپن، در تولید محصول های تولیدی با فناوری نانو نیز در جایگاه نسبتا مطلوبی در جهان قرار دارد.
 دکتر محمدی یزدی تعداد محصول های نانو تکنولوژی مورد تایید ستاد مرکزی نانوی کشور را 330 محصول ذکر کرد و افزود: بیش از 200 شرکت دانش بنیاد نیز در این عرصه فعالیت می کنند.
 وی با اشاره به تداوم سیاست توسعه و گسترش فناوری نانو در طرح 10 ساله دوم این فناوری در کشور که از سال 95 آغاز به کار کرده است، افزود: تمام فعالان این عرصه عزم خود را برای افزایش صادرات محصول های نانویی به کشورهای مختلف جزم نموده اند.
وی تصریح کرد: تاکنون تولیدهای نانویی ایران به ویژه در زمینه نساجی و دستگاه های تولید نانو الیاف به 15 کشور از جمله استرالیا، مالزی، چین و کره جنوبی و چند کشور اروپایی مانند انگلیس و دانمارک صادر شده است.

وی با بیان این که بر اساس سیاست توسعه و گسترش نانو تکنولوژی در کشور ستاد نانو فناوری ارتباط نزدیکی را با استانداری های استان های مختلف برقرار نموده است، افزود: این ستاد از آغاز سال 94 ویژه برنامه های هفته نانو در چند استان کشور از جمله قزوین، یزد، سمنان، فارس، خراسان رضوی، اردبیل و آذربایجان غربی در سه سطح دانش آموزی، دانشجویی و صنعتی برگزار نموده و پس از برگزاری این هفته طی روزهای 20 تا 27 آبان در آذربایجان شرقی ویژه برنامه های هفته نانوی در بازه زمانی اول تا چهارم آذرماه و همچنین 13 تا 18 آذر ماه سال جاری به ترتیب در استان های قم و بوشهر نیز برگزار خواهد شد.
 دکتر محمدی یزدی گفت: با توجه به شرایط خاص قم به دلیل وجود حوزه های علمیه، علاوه بر سه سطح ذکر شده برنامه های این هفته در بخش طلبه ها و روحانیان نیز به همت جامعه المصطفی العالمیه و یا دانشگاه مفید نیز در دستور کار قرار دارد، که البته در حد یک پیشنهاد بوده و هنوز قطعی نشده است.
وی با بیان این که ستاد هفته نانو در قم و سایر استان های کشور به ریاست استاندار و دبیری رئیس دانشگاه صنعتی شکل گرفته است، از تدارک بیش از 40 برنامه برای هفته نانو در قم خبر داد و افزود: این برنامه ها متشکل از سمینارهای گوناگون، کارگاه های تجاری سازی، آشنایی با دوره های مختلف، برگزاری نمایشگاه عکس و نشست های هم اندیشی است و پس از برگزاری آن نیز گزارشی جهت تشکیل یک کمیته و یا ستاد ویژه علمی با محوریت نانو تقدیم مسئولان استان خواهد شد تا سنگ بنای لازم برای تقویت بیش از پیش این فناوری در قم گذاشته شود.
 
آغاز طرح پایش سلامت در دانشگاه صنعتی قم سال تحصیلی96-95
آغار طرح پایش سلامت  دانشجویان ورودی جدید مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی قم 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:  طرح پایش سلامت دانشگاه صنعتی قم ، برای تمامی دانشجویان ورودی جدید مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می شود.
دکتر جعفر قنبری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه هدف از اجرای این طرح را دستیابی به نیم رخی از سلامت جسمی و روانی دانشجو بر اساس ارزیابی داده ها و معاینات پزشکی عنوان کرد و یادآور شد:در پایان  اطلاعات جمع آوری شده به دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم ارسال می شود.
ایشان با اشاره به اینکه طرح پایش سلامت جسم و روان دانشجویان ورودی جدید امسال نیز همچون سال های گذشته برای کلیه  دانشجویان ورودی ۹۵-۹۶ در تمامی مقاطع تحصیلی انجام می شود، اظهار داشت: این طرح  در  دو مرحله پایش سلامت از نظر سلامت جسمی- بهداشتی و ارزیابی سلامت روان  دانشجویان  نو ورود در یک بازه زمانی دو ماهه صورت خواهد گرفت.
دکتر قنبری در تشریح طرح سلامت جسم و روان افزود: در این طرح پرسش نامه هایی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که مواردی چون  سلامت جسمی و روانشناختی، عادات غذایی، سابقه پزشکی دانشجویان در آن بررسی و در ‌‌صورت نیاز،  به پزشک و مشاور مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه ارجاع داده می‌شود.
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اشاره به اینکه حضور دانشجویان نو ورود  در این طرح  جهت درج اطلاعات در پرونده دانشجویی الزامی است، و عدم شرکت در این طرح دانشجویان را با محدودیت هایی در ارائه خدمات رفاهی مواجهه می کند، یادآور شد: به تمامی دانشجویان جدیدالورود توصیه می کنیم در این طرح بر اساس زمان‌بندی دو ماهه  اعلام شده شرکت کرده و فرصت شرکت در این طرح را به روز های آخر اجرای این مهم موکول نکنند.

آغاز طرح پایش سلامت در دانشگاه صنعتی قم سال تحصیلی96-95

دوشنبه بیست و چهارم آبان 1395 ساعت 12:4 ق ظ
نمایشگاه دانشجو صنعت و کارآفرینی  در دانشگاه صنعتی قم برگزار خواهد شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: انجمن های علمی مهندسی مكانیك ، پلیمر ، عمران ، انرژی ،فیزیک مهندسی ، برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم با مشاركت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه، اقدام به برگزاری نمایشگاهی با عنوان "دانشجو، صنعت و كارآفرینی" نموده است.
هدف از برگزاری این نمایشگاه ارتباط هر چه بیشتر صنایع با دانشگاه و دانشجویان می باشد . در این نمایشگاه ٨شركت از صنایع مختلف محصولات خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت . همچنین یكی از غرفه ها، به دستاوردها ی اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم اختصاص دارد.
شایان ذكر است ضمن برگزاری نمایشگاه، كارگاه های آموزشی با حضور صاحبان صنایع نیز برگزار خواهد شد.
این نمایشگاه از ٢٤  الی 28 آبان ماه در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه دایر می شود .
 
تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: تریبون آزاد دانشجویی به همت جامعه اسلامی دانشگاه با عنوان (  اگر من رئیس بودم) در محوطه دانشگاه برگزار شد.

در این تریبون دانشجویان به بیان انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند. همچنین در مورد نحوه اولویت بندی برنامه ها در دانشگاه، اولویت بندی در خصوص هزینه ها، بهبود مسائل رفاهی و تفریحی دانشجویان ،ارتقای سطح کیفی آزمایشگاه ها و کارگاه ها ، ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه و... راهکارهایی توسط دانشجویان ارائه شد.

این تریبون بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه نوزدهم آبان 1395 ساعت 2:25 ب ظ
شورای بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: شورای بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم  با مهندس امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ، بسیج دانشجویی را تشکلی ارزنده نامید و  افزود: تشکل های انقلابی باید در تمام عرصه های دانشجویی حضوری فعال داشته باشند.  جامعه علمی امروز ما نیاز به بسیجیان نخبه دارد تا وابستگی کشور را از هر لحاظ به ویژه در زمینه های علمی و صنعتی به کشورهای بیگانه کمرنگ نماید.
مهندس امیرآبادی خاطر نشان ساخت: دوران دانشجویی مرحله از زندگی است که پویایی ، حرکت  و اعتماد به نفس را  به یک جوان آموزش می دهد پس باید با همین روحیه همه مسائل جامعه را پیگیری کرد. علاوه بر مسائل سیاسی، مسائل و مشکلات صنفی دانشجویی بسیار حائز اهمیت است که بسیج باید  با همکاری و مشارکت با مسئولین و دانشجویان  در حد توان مشکلات صنفی و رفاهی دانشجویان را حل نماید.
در پایان افشار نصب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم به ارائه گزارشی از فعالیت های بسیج پرداخت. وی برگزاری اردوهای جهادی را یکی از مهم ترین برنامه های تعیین شده در اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و افزود: یکی از برنامه های موثر بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم برگزاری اردوهای جهادی است که با حضور پر رنگ دانشجویان و حمایت های مسئولین دانشگاه، به حمد الله در مناطق محروم با ساخت ، تجهیز و مرمت مدرسه، بیمارستان، مسجد و... و همچنین برگزاری برنامه های فرهنگی و معرفت افزایی کمک کوچکی به قشر محروم جامعه داشته است.
همایش مدیریت ارتباط آگاهانه با جنس مخالف  در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همایش مدیریت ارتباط آگاهانه با جنس مخالف به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری و با همکاری کانون نسیم امید با حضور دکتر عبدالرضا کردی دکترای روانشناسی از دانشگاه کورلینز آمریکا در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این همایش دکتر کردی به جنبه های روانشناختی ارتباط با جنس مخالف، نحوه ارتباط صحیح و آگاهانه دختر و پسر، مرز ارتباط بین زن و مرد پرداخت.
همچنین وی نحوه برخورد جنس مخالف براساس شناخت و احترام متقابل، حیا و برخورد هایی به دور از اضطراب ، هیجان و پرخاشگری را مورد بحث قرار داد.
این همایش با پرسش و پاسخ حضار از دکتر کردی به پایان رسید.
همایش مصاحبه های شغلی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همایش اسرار و نکات مصاحبه های شغلی با حضور مهندس محمد حسن نجفی مدرس دوره های مدیریت برندینگ و بازاریابی به همت جامعه اسلامی در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
این همایش طی دو جلسه در روزهای 95/8/10 و 95/8/17با محوریت تکنیک های نگارش رزومه ، فنون و تکنیک های مصاحبه اثر بخش، زبان بدن و مهارت های کلامی مورد استقبال کارکنان و دانشجویان قرار گرفت.

همایش مصاحبه های شغلی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

سه شنبه هجدهم آبان 1395 ساعت 10:18 ق ظ
برگزاری کارگاه اخلاق حرفه ای در دانشگاه صنعتی قم
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کارگاه اخلاق حرفه­ای ویژه کارکنان دانشگاه صنعتی قم به همت دفتر  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  روز چهارشنبه95/8/12 از ساعت 8/20 الی 10/30  در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد .
 در این کارگاه حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی سید وکیلی ضمن اشاره  به اهداف و وظایف نهاد در دانشگاه به اهمیت  اخلاق حرفه ای و اخلاق سازمانی پرداخت.
وی رعایت  اخلاق حرفه ای را پایه و اساس موفقیت های سازمانی دانست و افزود: هرسازمانی در تلاش برای دستیابی به تعالی سازمانی ا ست و یكی از عوامل مؤثر در تعالی سازمانی  كه درپژوهشهای مختلف ،  به ویژه دررویكرد دینی ما نیز بر آن تأكید شده است، آشنایی افراد با اخلاق سازمانی و رعایت آن در سازمان است.
حجت الاسلام والمسلمین سید وکیلی صداقت و شفافیت در کار را از ارکان مهم  اخلاق حرفه ای دانست و خاطر نشان کرد: شفافیت در کار به نوعی باعث جلب اعتماد مخاطب می شود و همین اعتماد  عاملی در جهت بقا و رشد سازمان ویا کسب و کار می باشد.
 این کارگاه که با هدف آشنایی و آموزش بیشتر اخلاق سازمانی برگزار شد ، بسیار مورد استقبال کارکنان قرار گرفت.
پرداخت تسهیلات 7 میلیون ریالی به دانشجویان متقاضی سفر به عتبات عالیات
به گزارش روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: این صندوق در آستانه اربعین حسینی و به منظور حمایت دانشجویان و حمایت از این اقدام معنوی و فرهنگی به دانشجویان متقاضی به صورت ویژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن وام 7 میلیونی عتبات عالیات پرداخت می‌کند.
ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم  با اشاره به پیاده‌روی میلیونی مردم در مراسم اربعین گفت: مردم ما همواره زیارت امام حسین(ع) را به عنوان یک وظیفه دانسته و در سال‌های گذشته شاهد حضور میلیونی و راهپیمایی عظیم مردم در مراسم اربعین بودیم. در این میان حضور دانشجویان دانشگاه‌های کشور هم بسیار پرشور و دانشجویان ما برنامه‌های متنوعی را در این مراسم برگزار کردند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: این صندوق در آستانه اربعین حسینی و به منظور حمایت از این اقدام معنوی و فرهنگی و همچنین حمایت از دانشجویانی که در این زمان قصد سفر به عتبات عالیات دارند تصمیم گرفت به دانشجویان متقاضی تا سقف بودجه تخصیصی به صورت ویژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن وام عتبات عالیات پرداخت کند.
وی افزود: سقف پرداخت وام به هر کدام از دانشجویان 7 میلیون ریال است و مهم‌تر اینکه این وام هیچ گونه کارمزدی ندارد و بازپرداخت این تسهیلات نیز مانند سایر وام‌ها پس از فراغت از تحصیل است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید به ادارات رفاه دانشجویان دانشگاه مراجعه و نسبت به تکمیل فرم تقاضای وام و ارائه تصویر فیش واریزی روادید و بیمه اقدام کنند.
یزدان‌مهر تأکید کرد: دانشگاه‌ها از امروز می‌توانند از طریق سامانه صندوق رفاه دانشجویان لیست دانشجویان تأیید شده را اعلام کنند تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای پرداخت وام صورت گیرد.
وی در خاتمه گفت: ثبت‌نام برای پرداخت این وام از امروز (شنبه 15 آبان) آغاز می شود و تا چهارشنبه 26 آبان دانشجویان متقاضی فرصت دارند تا برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
 
برگزاری کرسی های قرآنی در دانشگاه صنعتی قم
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه : کرسی قرآنی با موضوع سبک زندگی پیامبران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شریفی دوست مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه و با حضور هیات رئیسه، کارکنان و دانشجویان در نمازخانه دانشگاه صنعتی قم  برگزار شد.
در اولین جلسه از این  کرسی های قرآنی ، حجت الاسلام  والمسلمین شریفی دوست ضمن تأکید بر لزوم تلاوت روزانه قرآن به اثرات مثبت آن در زندگی روزمره پرداخت و نیز توضیحاتی را  در  مورد سیره و روش زندگی پیامبران بیان نمود که بسیار مورد استقبال حضار قرار گرفت.
 شایان ذکر است طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این کرسی به صورت مستمر ، در روز های شنبه و دوشنبه هر هفته بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه دانشگاه برگزار می گردد.

برگزاری کرسی های قرآنی در دانشگاه صنعتی قم

شنبه پانزدهم آبان 1395 ساعت 11:45 ق ظ
نخستین همایش فیزیك ریاضی ایران به همت دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : نخستین همایش فیزیک ریاضی ایران با حضور  اساتید برجسته خارجی و جمعی از استادان، پژوهشگران و دانشجویان این رشته از سراسر کشور به همت دانشگاه صنعتی قم،  درروز پنجشنبه95/8/13 برگزار شد.
 در این همایش دكتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم  ضمن خیر مقدم به حضار گفت: امیدوار هستیم که برگزاری چنین همایش هایی در سطح کشور تداوم و استمرار داشته باشد، چرا که این همایش در گسترش 2 شاخه درهم تنیده فیزیک و ریاضی در سطح ملی نقش موثر و به سزایی دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با تاکید بر توانمندی و ظرفیت های علمی استان قم در رشته های گوناگون گفت: این همایش دومین همایش ملی و علمی است که  توسط دانشگاه صنعتی قم در استان قم برگزار می شود و سال گذشته دومین همایش ملی مهندسی خاک و پی در رشته مهندسی عمران به میزبانی این دانشگاه برگزار شد.
 دكتر خوشنویسان افزود: استان قم با توجه به نزدیکی به قطب های علمی کشور؛ اصفهان و تهران، امکان برگزاری چنین همایش هایی را دارد و این امر در ارتقای سطح دانش استان نقش موثری دارد.

 دكتر شاهین روحانی رئیس انجمن فیزیك ایران گفت: فیزیک ریاضی به توسعه روش های ریاضی برای حل مشکلات کاربردی موجود در فیزیک اشاره دارد. فیزیک ریاضی استفاده از ریاضیات برای حل مشکلات موجود در فیزیک و توسعه روش های ریاضی مناسب برای چنین مسائل کاربردی و فرموله کردن نظریه های فیزیکی است. در حقیقت شاخه ای از ریاضیات کاربردی است که با مسائل فیزیکی سر و کار دارد.
 در ادامه دبیر علمی نخستین همایش فیزیک ریاضی ایران خاطرنشان کرد: 180 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که با نظر هیات داوران ، این مقاله ها مورد بررسی قرار گرفت که در پایان 90 مقاله برای ارائه به این همایش انتخاب شد.
 دكتر انوشه لطیفی با بیان این که به خاطر محدودیت زمانی همه مقاله ها امکان ارائه شفافی در این همایش را نداشت، اظهار کرد: امیدوار هستیم که این همایش  كه با استقبال خوبی از سوی اندیشمندان این رشته در سطح کشور شده است  برخوردار بوده است ،ادامه دار باشد.
دبیر علمی نخستین همایش فیزیک ریاضی ایران افزود:با توجه به اهمیت رشته فیزیک ریاضی تلاش شد تا فعالیت های علمی استادان برگزیده این رشته در دنیا و استادان برجسته در ایران به دانشجویان و پژوهشگران فعال در این رشته ارائه شود.
 دكتر لطیفی با بیان این که از سراسر کشور پژوهشگران رشته فیزیک ریاضی در این همایش مقاله ارائه  داده بودند ،اعلام کرد: سه مقاله برتر این همایش در یکی از مجله های معتبر علمی کشور آلمان منتشر می شود.
وی افزود: در حاشیه برگزاری این همایش ، یک تور زیارتی و گردشگری برای شرکت کنندگان برگزار می شود که شرکت کنندگان علاوه بر زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و حضور در مسجد مقدس جمکران از مکان های تاریخی قم هم چون خانه یزدان پناه و تیمچه فرش شهر قم  نیز بازدید می کنند.

در این همایش یک روزه؛ عادل رضایی اقدم، نقی بهزادی، سید علیرضا اشرفی، انوشه لطیفی و صادق یاری از استادان و پژوهشگران دانشگاه در رشته فیزیک ریاضی از ایران و پرفسور فرانچسکو کالوجرو از دانشگاه رم ایتالیا و دکتر آنتینیو دگاسپریس از کشور فرانسه مقاله های خود را در این زمینه به زبان انگلیسی ارائه کردند.
 



بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت 13 آبان
دانشگاه صنعتی قم به مناسبت فرا رسیدن 13 آبان ماه، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بیانیه ای را  به شرح ذیل صادر کرد:
۱۳آبان یادآور طنین فریادهای آزادی خواهی و عدالت گستری ملت شریف ایران علیه سلطه گری های  آمریکای جنایتکار است که  با ریخته شدن خون‌های پاک و مطهر دانش آموزان عزیزی که در مقابل دانشگاه تهران به دست نظامیان رژیم منحوس پهلوی، مظلومانه به شهادت رسیدند،به حادثه ای همیشه جاوید در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی بدل شد.
یوم الله ١٣ آبان نقطه عطفی در جهت سرعت بخشیدن به روند شکل‌گیری، رشد و بالندگی انقلاب اسلامی است و برجسته‌ترین ویژگی آن در مبارزه مستمر ملت ایران با استکبار جهانی و دولت های گوش به فرمان آمریکای جنایتکار است . ملت ایران با وجود همه تهدیدها، تحریم ها و فتنه انگیزی های آمریکا همچون نگینی در خاورمیانه می درخشد و با اقتدار هر چه تمام کشورهای اسلامی را به اتحاد و همبستگی دعوت می نماید و نقشه ها و دسیسه های آمریکا را با بصیرت و آگاهی بر هم می زند ، آنچنان که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند: شکست ناپذیری آمریکا، افسانه ای باطل است .
ما دانشگاهیان دانشگاه صنعتی قم ضمن گرامیداشت این روز، با تاسی از پیام اصلی عاشورا و نپذیرفتن ذلت در برابر هر گونه تهدید و تحریم خواهیم ایستاد  و با پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه ، در راستای حفظ آرمان های امام راحل(ره) و ارزش های انقلاب اسلامی با تلاش در جهت تقویت بنیه علمی کشور، خودباوری و قطع وابستگی علمی به بیگانگان  از هیچ تلاشی کوتاهی ننموده و آینده روشنی را برای  میهن عزیزمان ترسیم خواهیم نمود.
 

بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت 13 آبان

چهارشنبه دوازدهم آبان 1395 ساعت 8:48 ق ظ
ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشجویان کارشناسی ارشد

ضمن عرض تبریک به دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه به اطلاع می رساند زمان بندی ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشجویان کارشناسی ارشد به شرح ذیل می باشد: 

روز چهارشنبه مورخ 95/08/12 ساعت 10:00 الی 12:00 دانشجویان کارشناسی ارشد ریاضی و مهندسی برق و کامپیوتر

روز چهارشنبه مورخ 95/08/12 ساعت 13:30 الی 15:30 دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های عمران، مکانیک، پلیمر

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشجویان کارشناسی ارشد

سه شنبه یازدهم آبان 1395 ساعت 5:4 ب ظ
 بیست و پنجمین جشنواره دانشجوی نمونه
دانشجویان متقاضی شرکت در بیست و پنجمین جشنواره دانشجوی نمونه می توانند پس از مطالعه فایل راهنما، از  1 تا 10 آبانماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.nemooneh.ir و تکمیل فرآیند ثبت نام در جشنواره مذکور شرکت نمایند.

بیست و پنجمین جشنواره دانشجوی نمونه

چهارشنبه پنجم آبان 1395 ساعت 3:30 ب ظ
در دانشگاه صنعتی قم اکران شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:  مستند مرد می خواهد با حضورعوامل تهیه و تولید این فیلم به همت انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی قم در سالن همایش های شهید آخوندی این دانشگاه اکران شد.
فیلم مرد می خواهد روایت آزادسازی پالایشگاه بیجی از دست گروه داعش می باشد . این فیلم در سالهای 95-1394 در عراق و در استانهای نینوا و صلاح الدین  با دوربین  موبایل ضبط و تولید شده است . مستند مرد می خواهد که به تهیه کنندگی حجت الاسلام والمسلمین سجاد صالحی و کارگردانی هادی نظری تهیه و تولید شده است پس از اکران در دانشگاه توسط مراد نظری منقد سینما مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین سجاد صالحی  در مورد ساخت این مستند گفت:  این مستند کمی با دیگر کارها متفاوت است؛ ما هفت طلبه بودیم که تصمیم گرفتیم در ایام تبلیغ محرم سال ۱۳۹۴ به مناطق جنگی داعش رفته و در آنجا تبلیغ کنیم به همین منظور با مشورت و تحقیقاتی که انجام داده شد توافق کردیم به منطقه ای در سوریه برویم ولی یک روز قبل از پرواز به دلایل امنیتی برنامه ما عوض شد و به منطقه بیجی در استان صلاح الدین عراق رفتیم و چون تصمیم بر ساخت مستند نداشتیم ابزار حرفه ای با خود نبردیم و اصلا تصویر برداری در آن منطقه جنگی که هنوز آزاد نشده بود غیر قانونی بود، اما با شروع عملیات نظامی برای آزاد سازی در چند روز آخر عملیات به جهت ارتباطی که با نیروها گرفته بودیم و اعتمادی که فرمانده عملیات به ما پیدا کرده بود اجازه گرفتیم با گوشی همراه به فیلم برداری از خود برای ثبت خاطرات بپردازیم، بعد از بازگشت فیلم های گرفته شده را کنار هم چیده و تدوین نمودیم و شد «مستند مرد می خواهد» که خوشبختانه مورد توجه قرار گرفت و در جشنواره شهدای تبریز مقام اول و نامزد بخش مستند جشنواره طنین و نامزد بخش مستند جشنواره چهل چراغ شد ودر  جشنواره هنر و ادبیات مقاومت که در خرمشهر برگزار شد توانست مقام اول را در مستند کوتاه کسب کند.
در پایان نیز سید علی موسوی از مدافعان حرم به بیان خاطراتی از جنگ تن به تن مدافعان حرم با نیروهای داعش پرداخت.

در دانشگاه صنعتی قم اکران شد

سه شنبه چهارم آبان 1395 ساعت 9:53 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود