امروز : یکشنبه سی ام اردیبهشت 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت رحلت آیت الله مهدوی کنی (زید عزه)
انا لله و انا الیه راجعون
روح بلند و ملکوتی آیت الله مهدوی کنی به ملکوت اعلی پیوست
رحلت عالم ربانی،استاد اخلاق و معرفت،فقیه بصیر و یار دیرین امام و رهبری باعث تاسف و تاثر ایرانیان شده است .چرا که انقلاب اسلامی داغدار یکی از بزرگ ترین مبارزان حق علیه باطل می باشد.بزرگ مردی که در کنار امام خمینی (ره) با تحمل شکنجه و تهدید رژیم طاغوت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ایران و ایرانی هدیه کرد. دانشمند فرهیخته ای که در هر گوشه ای از نظام مقدس جمهوری از جمله عضویت در شورای نگهبان،مجلس خبرگان رهبری،شورای انقلاب ،شورای عالی انقلاب فرهنگی با عملکرد درخشانش ارادت خود را به امام و شهدا نمایان نموده است. همچنین آیت الله مهدوی کنی با تعلیم طلاب و دانشجویان حوزه علمیه مروی و دانشگاه امام صادق (ع) در اعتلای دینی و اخلاقی جوانان این مرز و بوم نقشی بسزا داشته است .
جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم رحلت جانسوز این عالم ربانی را به پیشگاه ولی عصر (عج)،مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت شهید پرور ایران تسلیت عرض می نماید . از خداوند متعال صبر جمیل برای بازماندگان و اجر جزیل برای ایشان مسئلت داریم.

 

آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت
امام خمینی (ره)فرمودند:وزارت کشور از وزارت خانه های بسیار وسیع است و بحمدالله در راسش هم آقای مهدوی کنی واقع شدند که ما از سابق به ایشان ارادت داشتیم و حالا هم ارادت داریم و بعد هم ارادت خواهیم داشت.
جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم ضایعه بزرگ رحلت ایشان را به همه ایرانیان به ویژه جامعه دانشگاهی تسلیت می گوید
سخنرانی علمی دکتر سپهر رواتی از محققان دانشگاه کانادا
با حضور دکتر سپهر رواتی محقق دانشگاه Ecole polytecniquede montrel کانادا ،سخنرانی علمی با موضوع آلیاژهای پلیمری روز چهارشنبه 93/7/30 در سالن شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار می گردد.
 سمینار کیهان شناسی ،جستجوها و پرسش ها
 سمینار کیهان شناسی ،جستجوها و پرسش ها در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
 سومین سمینار دانشکده علوم پایه با موضوع کیهان شناسی، جستجوها و پرسش ها به همت دانشکده علوم پایه با حضور اساتید،کارمندان و دانشجویان روز شنبه 93/7/26 از ساعت 12/30 الی 13/30 در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
دکتر اربابی سخنران این سمینار به مواردی چون مفاهیم بنیادی کیهان شناسی و روشهای رصدی که امروزه پر کاربرد تر می باشند را مورد بحث قرار داد. وی افزود: این روشها شامل مطالعه تابش زمینه کیهان (CMB) ساختار بزرگ مقیاس عالم (LSS) و ابرنواخترهای نوع یک ای (SNIa) دوردست می باشد.
دکتر اربابی از اساتید هیئت علمی دانشکده علوم پایه با اشاره به اینکه در سال های اخیر برخی از جوایز نوبل مربوط به نجوم بوده است ، خاطر نشان کرد: کشف تخت بودن هندسه عالم با استفاده از تابش زمینه کیهان سال 2006  و انبساط شتابدار عالم به وسیله ابرنو اخترهای دوردست سال 2011 از جمله این موارد است.
وی افزود: با این وجود پرسشهای بسیاری تا امروز بدون جواب باقی مانده اند،که ابهام آمیز ترین آنها ماده تاریک و انرژی تاریک است که 95% عالم را تشکیل می‌دهند، همچنین پرسشهای مهمی درباره عالم اولیه باقی مانده اند که به دوران تورم و شرایط اولیه عالم در مهبانگ مربوط می شوند. و این پرسش که منشا عدم تقارن باریونها چیست کماکان بی جواب مانده است.
 

سمینار کیهان شناسی ،جستجوها و پرسش ها

سه شنبه بیست و نهم مهر 1393 ساعت 3:32 ب ظ
طرح پایش سلامت دانشجویان ورودی 93
طرح پایش سلامت جسم وروان ویژه دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی قم اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم ، جناب آقای نصیری مسئول مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه در این باره اظهار داشت: با توجه به تاکید دفتر مرکزی مشاوره و سلامت وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری بر اجرای طرح پایش سلامت جسم و روان، این بخش به عنوان یکی از مراحل ثبت نام دانشجویان ورودی جدید تلقی شده و مراجعه کلیه دانشجویان ورودی 93 برای شرکت در طرح پایش سلامت الزامی است .
وی با اشاره به سابقه اجرای طرح در سال های گذشته افزود: طرح پایش در دو بخش سلامت جسم و روان هر سال برای دانشجویان روزانه ورودی همان سال اجرای می شده است ،اما امسال بر اساس اعلام و تاکید وزارت علوم ،تحقیقات و فن آوری، این طرح همه دانشجویان روزانه و شبانه را پوشش خواهد داد.
جناب آقای نصیری مسئول مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: نیروهای این مرکز در روزهای ثبت نام و تحویل مدارک دانشجویان جدیدالورود با تکمیل پرونده و ارائه تاریخ پذیرش مشخص شده برای هر نفر، کار پایش سلامت دانشجویان را انجام خواهند داد.
وی با اشاره به مراحل اجرایی این طرح افزود:در اجرای این طرح، غربالگری سلامت جسم، سلامت روان و همچنین وضعیت تندرستی دانشجویان مورد بررسی و دقت نظر قرار می گیرد. همچنین دانشجویان با پر کردن پرسشنامه های اولیه و انجام معاینات پزشکی در این طرح شرکت می نمایند و مرکز بهداشت و مشاوره پس از بررسی اطلاعات واصله در صورت لزوم، مواردی که نیاز به پیگیری داشته باشد را مورد دقت و بازبینی قرار می‌دهد. وی تأکید کرد: در این مرحله، ارجاع به انجام آزمایش و بررسی‌های دقیق از سوی پزشک جهت رسیدن به نتیجه مطلوب مورد پیگیری مکرر این مرکز خواهد بود.
جناب آقای نصیری هدف از برگزاری این طرح را به دست آوردن اطلاعات کلی از سلامت دانشجویان ورودی جدید جهت پیگیری مشکلات جسمی و روانشناختی دانشجویان و کمک به بر طرف شدن آن دانست.
شایان ذکر است علاوه بر پایش سلامت جسم و روان دانشجویان ورودی 93، کارگاه های مهارت های زندگی ، مدیریت زمان و برنامه ریزی تحصیلی نیز در ماه های آغازین سال تحصیلی برگزار خواهد شد.
 

طرح پایش سلامت دانشجویان ورودی 93

سه شنبه بیست و نهم مهر 1393 ساعت 3:29 ب ظ
سمینار نقطه ثابت و کاربرد ها
 به نقل از روابط عمومی دانشگاه: چهارمین سمینار دانشکده علوم پایه با موضوع نقطه ثابت و کاربردها با سخنرانی دکتر آل عمران روز یکشنبه 93/7/27 از ساعت 12/30 الی 13/30 با حضور اساتید و دانشجویان در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
 در این سمینار به نظریه نقطه ثابت و کاربردهای آن در معادلات، نظریه بازی ها، اقتصاد، سیستم های دینامیکی و …اشاره شد. همچنین معرفی نقطه ثابت و چگونگی پیدا کردن ریشه یک معادله، تضمین وجود جواب معادله دیفرانسیل و کاربرد قضیه باناخ در فشرده سازی تصاویر مورد بررسی قرار گرفت.
در انتها نیز به کاربرد قضیه براور در تضمین وجود نقطه تعادل نش در نظریه بازی ها نیز اشاره شد.
 

سمینار نقطه ثابت و کاربرد ها

سه شنبه بیست و نهم مهر 1393 ساعت 3:10 ب ظ
سند راهبردی 10 ساله دانشگاه تهیه و تدوین می شود
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: شورای برنامه ریزی دانشگاه صنعتی قم متشکل از معاونین و مدیران دانشگاه ، همچنین کارشناسان صاحب نظر استان با هدف تهیه و تدوین سند راهبردی 10 ساله دانشگاه صنعتی قم تشکیل گردید.
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته نسخه اولیه این سند با نظارت مسئولین و نخبگان استان، مسئولین و کارشناسان وزارت علوم تحقیقات و فناوری طی یک ماه آینده تهیه می گردد.
گفتنی است با تنظیم این سند برنامه های10 ساله دانشگاه از لحاظ کمی و کیفی مشخص و در دستور کار مدیران قرار می گیرد.به این نحو حتی با تغیرات مدیریتی برنامه های دانشگاه با سلیقه های شخصی مواجه نمی گردد و کلیه تصمیمات بر اساس سند 10ساله انجام خواهد شد.
شایان ذکر است برای اولین بار اقدامات اولیه جهت تهیه و تدوین سند 10 ساله دانشگاه در دوره راه اندازی دانشگاه به همت دکتر آخوندی صورت گرفت که با حضور مجدد ایشان به عنوان سرپرست دانشگاه این مهم تحقق خواهد یافت.
 

سند راهبردی 10 ساله دانشگاه تهیه و تدوین می شود

سه شنبه بیست و نهم مهر 1393 ساعت 11:15 ق ظ
جشن معارفه دانشجویان جدید الورود
قابل توجه دانشجویان ورودی 1393:جشن معارفه دانشجویان ورودی 93 به صورت اردوی یک روزه در یکی از مناطق خوش آب و هوا خارج از شهر قم با برنامه های متنوع و اهدای هدایا
زمان برگزاری:
برادران: سه شنبه 29 مهر
خواهران: چهارشنبه 30 مهر
قابل ذکر است کلیه کلاس های تلاقی با روز برگزاری اردو تعطیل و حضور کلیه دانشجویان جدید الورود الزامی است. همچنین عدم حضور در مراسم غیبت محسوب گردیده و در پرونده درج خواهد شد.

جشن معارفه دانشجویان جدید الورود

شنبه بیست و ششم مهر 1393 ساعت 9:11 ق ظ
قابل توجه دانشجویان دانشکده برق و کامپیوتر
دانشجویان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر که متقاضی عضویت در شورای تعامل و تبادل نظر دانشجو و دانشگاه می باشند لطفا تا تاریخ 28 / 7 / 93 نزد خانم علیشاهی ثبت نام نمایند.
قایل توجه دانشجویان جدیدالورود دانشکده برق و کامپیوتر
مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشکده برق و کامپیوتر و دانشکده فنی و مهندسی  روز دوشنبه 28 مهر ماه از ساعت 9 الی 12 در سالن آمفی تئاتر برگزار می گردد.

قابل توجه دانشجویان دانشکده برق و کامپیوتر

شنبه بیست و ششم مهر 1393 ساعت 9:6 ق ظ
به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار شد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه:مراسم جشن شکوه ولایت به مناسبت عید سعید غدیر خم با حضور هیئت رئیسه ،اساتید،کارمندان و دانشجویان روز یکشنبه 93/7/20 به همت مدیریت فرهنگی در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم جناب آقای دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه از اخذ مجوز جهت پذیرش دانشجودر مقطع کارشناسی ارشد از طریق دوره های مجازی خبر داد و افزود :با تحویل زمین دانشگاه ،پیگیری های مجدانه جهت تامین اعتبارات ساخت،پذیرش دانشجویان در دوره های مجازی ،دانشگاه مسیر رو به رشدی را سپری می کند.
همچنین وی با اشاره به حوادث چند وقت اخیر در خاورمیانه از جمله ناآرامی های سوریه،فعالیت های غیر انسانی گروه داعش،کودک کشی های صورت گرفته در غزه ،ویژگی متمایز ایران را ولایت فقیه دانست و تصریح کرد:ثبات و آرامش ایران مرهون ولایت فقیه است که به نوعی استمرار حرکت انبیا و اولیا می باشد.دولت های غربی به این نکته اشراف کامل دارند و در فتنه سال 1388 می خواستند ولایت فقیه را هدف قرار دهند که خوشبختانه با رهبری هوشمندانه رهبر فرزانه مان و بصیرت مردم استراتژیشان با شکست مواجه شد.
حجت السلام والمسلمین دکتر امیدیان مدیر فرهنگی نیز ضمن استناد به احادیث و روایات واقعه غدیر ،مراسمات هر ساله این روز را به تاسی از واقعه غدیر دانست و این چنین بیان کرد: پیامبر اکرم در این روز بزرگ فرمودند:«ای مردم حاضرین به غایبین ،پیام غدیر رابرسانند.» امروز وظیفه ماست که با یادآوری این واقعه،حافظ امامت و ولایت باشیم.همچنین وی با دعا برای همه مسلمانان جهان ، ظهور امام عصر(عج) و سلامتی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را از خداوند متعال خواستار شد.
در ادامه محمد عبدالغیوم طلبه بنگلادشی رفتار و منش امام خمینی (ره) را عامل شیعه شدنش دانست و گفت: امام خمینی (ره) آنچنان در دل بعضی از بنگلادشی ها نفوذ کرده بود که روز رحلت ایشان مریدانشان در بنگلادش مجلس ترحیم برگزار کردند و در مراسمات مختلف رفتار و ایدئولوژی ایشان را مورد بررسی قرار دادند.
جشن شکوه ولایت با تواشیح ،شعر خوانی و اجرای موسیقی زنده تا ساعت 16 ادامه داشت.
شایان ذکر است کتاب (غدیر درس زندگی) نوشته رضا اخوی جهت شرکت در مسابقه کتابخوانی به همت مدیریت فرهنگی در بین دانشجویان توزیع گردید. همچنین بروشور قایقی خواهم ساخت با موضوع سیره حضرت علی(ع) به همت واحد مشاوره دانشگاه به حضار تقدیم شد.




به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار شد

سه شنبه بیست و دوم مهر 1393 ساعت 12:20 ق ظ
مراسم مولودی خوانی به مناسبت عید سعید غدیر خم
مراسم مولودی خوانی به مناسبت عید سعید غدیر خم به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه روز یکشنبه 93/7/20 بعد از نماز ظهر و عصر در نماز خانه دانشگاه

مراسم مولودی خوانی به مناسبت عید سعید غدیر خم

یکشنبه بیستم مهر 1393 ساعت 9:5 ق ظ
سومین و چهارمین سمینار علمی دانشکده علوم پایه
از کلیه اساتید محترم و دانشجویان عزیز جهت شرکت در سومین و چهارمین سمینار علمی دانشکده علوم پایه دعوت می گردد.   
سمینار علمی با موضوع: کیهان شناسی امروز، جستجوها و پرسش ها، سخنران: جناب آقای دکتر سپهر اربابی بیدگلی(دکترای فیزیک نجوم)، زمان: شنبه، 93/7/26، ساعت 12/30 الی 13/30، مکان: سالن آمفی تئاتر 
سمینار علمی با موضوع: نقطه ثابت و کاربردها، سخنران: جناب آقای دکتر سید محمد علی آل عمرانی نژاد ، دکترای ریاضی کاربردی، زمان: یکشنبه، 1393/7/27، ساعت 12/30 الی 13/30، مکان: سالن آمفی تئاتر

سومین و چهارمین سمینار علمی دانشکده علوم پایه

شنبه نوزدهم مهر 1393 ساعت 9:34 ق ظ
جشن شکوه ولایت

مدیریت فرهنگی دانشگاه صنعتی قم برگزار می کند: 

جشن شکوه ولایت

 همراه با برنامه های متنوعی همچون سخنرانی، پرسش و پاسخ از مستبصر، مسابقه، تواشیح، موسیقی و تئاتر و ... در روز یکشنبه مورخ 93/7/20 ساعت 14:00 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه "

جشن شکوه ولایت

چهارشنبه شانزدهم مهر 1393 ساعت 8:16 ب ظ
سمینار نظم در آشوب به همت دانشکده علوم پایه
به نقل از روابط عمومی دانشگاه :اولین سمینار از دوره سمینارهای دانشکده علوم پایه به سرپرستی دکتر ملاتقی روز دوشنبه 93/7/14 در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
دکتر لطیفی در این سمینار با موضوع نظم در آشوب به توضیح مواردی نظیر: نظم در منظومه شمسی،آشوب در معادلات دیفرانسیل،پدیده بال پروانه،نگاشت استاندارد برای سیرهای تناوبی پرداخت که مورد استقبال اساتید و دانشجویان حاضر قرار گرفت. همچنین در پایان، به 3 نفر از شرکت کنندگان در این سمینار هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.
شایان ذکر است دکتر ملاتقی سرپرست دانشکده علوم پایه ، هدف از برگزاری این دوره از سمینارها را که شامل 15 سمینار در زمینه های مختلف ریاضی ، فیزیک و شیمی می باشد را تقویت بنیه علمی دانشجویان و ترویج هر چه بیشتر امور آموزشی و پژوهشی در دانشگاه صنعتی قم دانست.وی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این دوره از سمینار ها تا پایان آذر ماه ادامه داشته و دوره بعدی سمینارهای با رویکردی متفاوت و به زبان فارسی و انگلیسی برگزار خواهد شد.

سمینار نظم در آشوب به همت دانشکده علوم پایه

چهارشنبه شانزدهم مهر 1393 ساعت 2:10 ب ظ
گزیده ای از سخنان رئیس جمهور در دانشگاه تهران ،به مناسبت آغاز سال تحصیلی
 رئیس جمهور با بیان این که علم یک سنت جاریه است و ما نمی‌توانیم علم راکنار بگذاریم، اظهار کرد: تحول علمی در سایه‌ی نقد پذیری علم حاصل می‌شود. حتی در علوم دینی و تفاسیر قرآن می‌بینید که دانشمندی موضوعی را به اثبات می‌رساند که زمانی دانشمند دیگر آن را نقد کرده است.

وی گفت: اسلامی کردن علوم انسانی به آن مفهوم نیست که دانش بشری را در این بخش به طور کامل کنار بگذاریم . علم را باید نقد کرد نباید به حفظ آن پرداخت؛ چرا که علم حذف شدنی نیست، بلکه نقد شدنی است ممکن است ابطال شدنی هم باشد، اما نمی‌شود که حذفش کرد. حال چطور عده‌ای به فکر افتادند که بخشی از علوم را حذف کنند. حذف معنا ندارد، اما می‌توانیم حرف بهتر و سخنن دقیق‌تر و مطلبی‌ علمی‌تر را عرضه کنیم و آن نکات قبلی را مورد نقد و ابطال قرار دهیم.
 
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که قدم‌های مهمی از سوی دانشگاه‌ها و مسئولان و دانشجویان عزیز ما در زمینه‌ی علمی و تولید و فناوری برداشته شده است گفت: نظر من این است که با تک حلقه‌ها زنجیر درست نمی‌شود. ما با مقاله‌ی علمی به ثروت و قدرت نمی‌رسیم این حلقه باید با حلقه‌ی دیگر وصل شود و این روند ادامه پیدا کند. صنعت و کشاورزی باید به دانشگاه وصل بشود؛ چرا که اگر این گونه نباشد آن وقت ما فارغ‌التحصیلانی خواهیم داشت که شغل لازم برای آنها فراهم نیست.
روحانی با تاکید براین که در صورتی ما پیشرفت علمی می‌کنیم که به دنیا متصل باشیم و البته این تعامل با جهان فقط در بخش سیاست خارجی نیست افزود: در اقتصاد و علم و فناوری نیز باید با جهان تعامل داشته باشیم در این راستا ما به فکر ساخت شهرک IT با همکاری کشوری بزرگ هستیم. ما معتقدیم دنیای امروز دنیای رقابت است و اگر عقب افتاده شود حتی استقلال و قدرت ملی آن کشور عقب افتاده به خطر خواهد افتاد.
سمینار آموزشی نرم افزار متمتیکا جهت استفاده در محاسبات عددی
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: دومین سمینار از دوره سمینارهای دانشکده علوم پایه با موضوع نرم افزار متمتیکا جهت استفاده در محاسبات عددی با سخنرانی دکتر قربانی روز سه شنبه 93/7/15 با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
دکتر قربانی در این سمینار به خلاصه ای از قابلیت های این نرم افزار اشاره کردو در پایان به سوالات حضار در این زمینه نیز پاسخ داد
مراسم افتتاحیه دانشگاهیان استان قم در حرم مطهر
 به نقل از روابط عمومی دانشگاه: مراسم افتتاحیه دانشگاهیان استان قم با عنوان (در آستان مهر) در حرم کریمه اهل بیت روز سه شنبه 93/7/15 با حضور حجت السلام والمسلمین صالحی منش ،جحت السلام والمسلمین سعیدی،حجت السلام والمسلمین بنایی ودیگر معاونان استاندار در حرم کریمه اهل بیت از ساعت 7/30 الی 8/15 برگزار شد.
در این مراسم دانشجویان ،اساتید و کارمندان کلیه دانشگاه های استان در کنار خادمین حرم مطهر کریمه اهل بیت در صحن امام رضا (ع) به خطبه خوانی پرداختند.
آیت الله سعیدی تولیت حرم در سخنانی توفیق حضور در شهر مقدس قم را به دانشجویان جدید الورود تبریک گفت و اظهار کرد: توفیق هم نشینی با حضرت معصومه(س)، از جمله سعادت‌ هایی است که باید قدر آن را دانست و این که این هم نشینی برای فراگیری علم و دانش بوده و از صحن این بانوی مطهر آغاز می‌شود، نوید بخش سالی پربار از نظر درسی و معنوی برای دانشجویان قمی است.
در ادامه حجت السلام والمسلمین صالحی منش ضمن سلام و درود به روان امام و شهدا ،پیشرفت جوانان ایران زمین را در عرصه های مختلف به ویژه فناوری های هسته ای، قابل تقدیر دانست.وی افزود:امید است با عنایت کریمه اهل بیت علیهم السلام و همت شما دانشجویان ایران عزیزمان سربلند تر از دیروز باشد و همچنین روئسای دانشگاه ها و اساتید توفیق خدمت رسانی بیشتری را به شما عزیزان داشته باشند.
شایان ذکر است این مراسم در دانشگاه صنعتی قم به همت دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ،معاونت دانشجویی و مدیریت فرهنگی برگزار شد.

مراسم افتتاحیه دانشگاهیان استان قم در حرم مطهر

چهارشنبه شانزدهم مهر 1393 ساعت 1:56 ب ظ
ثبت نام هجدهمین دوره ازدواج دانشجویی
در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در ترویج سنت حسنه ازدواج در میان جوانان به ویژه دانشجویان فرهیخته و تحکیم بنیان خانواده و مهارت افزایی زوج‌های دانشجو و با تأکید بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، در دانشگاه‌های سراسر کشور ثبت نام هجدهمین دوره ازدواج دانشجویی از 5 مهر ماه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)آغاز گردید و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.
بر این اساس زوج‌های دانشجوی متقاضی حضور در این برنامه‌ها که تاریخ عقد آنها از 92/07/01 لغایت 93/07/30 می باشند می‌توانند با مراجعه به سایت EZDEVAJ.NAHAD.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
امسال نیز همچون سال های گذشته هدیه ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به زوج های دانشجو در قالب سفر زیارتی 3 روزه مشهد مقدس اهدا خواهد شد.
 
 

ثبت نام هجدهمین دوره ازدواج دانشجویی

چهارشنبه شانزدهم مهر 1393 ساعت 12:23 ق ظ
برگزاری مراسم روز عرفه در دانشگاه
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: مراسم پر فیض دعای عرفه به همت مدیریت فرهنگی با حضور دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه، جمعی از اساتید،کارمندان و دانشجویان از ساعت 14 الی 17 در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت السلام والمسلمین امیدیان طی سخنرانی به اهمیت این روز اشاره کرد.وی افزود:در این روز بزرگ خداوند به سه گروه عنایت خاص دارد: زائران امام حسین (ع) در کربلا،حجاج صحرای عرفات و کسانی که در این روز با خضوع و خشوع با دلی شکسته در پیشگاه خداوند متعال حضور می یابند.
حجت السلام والمسلمین امیدیان مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی قم با اشاره به حدیت"من عرف نفسه فقد عرف ربه" معرفت نفس را کلید تمامی معارف الهی دانست . وی اذعان داشت: سیر و سلوک معنوی از انسان شناسی آغاز می شود که در پی آن خدا شناسی را نیز به همرا ه خواهد داشت.امید است با توجه به معانی عمیق دعای عرفه در این روز با شکوه بتوانیم به درک ذره ای از معارف الهی دست یابیم.
این مراسم با مداحی و قرائت دعای عرفه پایان یافت.
 
 
 

برگزاری مراسم روز عرفه در دانشگاه

سه شنبه پانزدهم مهر 1393 ساعت 11:27 ق ظ
ترویج سنت حسنه قربانی در دانشگاه صنعتی قم
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: همزمان با عید سعید قربان،ذبح قربانی و طبخ آبگوشت نذری به همت حجت السلام والمسلمین آخوند زاده نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم انجام شد.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم هدف از برگزاری این مراسم را ترویج سنت قربانی دانست و افزود:با توجه به فضیلت قربانی در این روز بزرگ و استناد به آیات و روایات این سنت حسنه باید هر ساله انجام شود. این مراسم فرصتی بود تا دانشجویان نیز بیشتر با فلسفه این روز آشنا شوند و به حمد الله بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.
گفتنی است پس از طبخ ،آبگوشت نذری بین دانشجویان خوابگاه خواهران و برادران توزیع شد.




ترویج سنت حسنه قربانی در دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه چهاردهم مهر 1393 ساعت 1:55 ب ظ
قابل توجه دانشجویان جدید الورود
مراسم افتتاحیه دانشگاهیان استان قم با حضور دانشجویان جدید الورود،اساتید و کارمندان کلیه دانشگاه های استان قم روز سه شنبه 93/7/15 از ساعت 7/15 الی 8/15 در حرم مطهر کریمه اهل بیت برگزار خواهد شد.
از جمله برنامه های این مراسم صرف صبحانه،خطبه خوانی در صحن امام رضا (ع)، توزیع بسته های تبرکی و کتاب و... می باشد.
شایان ذکر است جهت شرکت دانشجویان جدید الورود در این مراسم کلیه کلاس های ساعت اول ( 7 الی 9) این دانشجویان تشکیل نخواهد شد و صرفا دانشجویانی که در این مراسم شرکت کرده اند غیبت موجه خواهند داشت.
 
 
 

قابل توجه دانشجویان جدید الورود

شنبه دوازدهم مهر 1393 ساعت 3:33 ب ظ
قابل توجه دانشجویان محترم
ملاحظات حذف و اضافه
حذف و اضافه فقط توسط دانشجو قابل انجام است به این منظور شرایط حذف و اضافه ی 3 درس فراهم گردیده است. نهایت دقت در استفاده از این امکان به عمل آید.
هر دانشجو در هر ترم به جزء ترم آخر منتهی به فارغ التحصیلی تنها مجاز به انتخاب یک درس معارف می‌باشد، که باید مطابق سرفصل دروس معارف انجام گیرد. (درس جمعیت و دانش خانواده از این قانون مستثنی است )
 حذف و اضافه از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 1393/07/14 فعال می گردد.
دانشجویان ورودی 93 امکان حذف و اضافه ندارند.
با توجه به فراهم شدن امکان حذف و اضافه کردن 3 درس برای هر دانشجو تغییرات دروس به صورت دستی بعد از حذف و اضافه امکان پذیر نمی‌باشد.                                                         
نکته: قابل توجه دانشجویان جدید الورود
با توجه به انتخاب واحد دروس توسط آموزش دانشگاه، کلیه دانشجویان موظف هستند بعد از حذف و اضافه به پورتال خود برای چگونگی ارائه دروس مراجعه کنند.

قابل توجه دانشجویان محترم

شنبه دوازدهم مهر 1393 ساعت 3:24 ب ظ
عرفه روز معاشقه با خدا
مراسم پرفیض دعای عرفه روز شنبه 93/7/12 ساعت 14 در نمازخانه دانشگاه
مدیریت فرهنگی و اجتماعی

عرفه روز معاشقه با خدا

شنبه دوازدهم مهر 1393 ساعت 9:32 ق ظ
همکاری دانشگاه  صنعتی قم  و اداره استاندارد استان
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: طی برگزاری جلسه ای با حضور دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه صنعتی قم و مهندس واعضی پور مدیر کل اداره استاندارد استان در دانشگاه صنعتی قم، اقدامات اولیه جهت انعقاد تفاهم نامه فی ما بین دانشگاه صنعتی قم و اداره استاندارد انجام شد.
محورهای تنظیم شده در این تفاهم نامه به شرح ذیل می باشد:
  • برگزاری دوره های مدیریت کیفیت صنعتی برای دانشجویان در حوزه استاندارد
  • انجام اقدامات اولیه جهت سهولت پذیرش کار آموزی دانشجویان
  • خرید تجهیزات آزمایشگاهی با هماهنگی طرفین
  • برگزاری دوره های مدون استاندارد برای اساتید
  • برگزاری همایش های مشترک با محوریت نقش فناوری های نوین در آینده استاندارد سازی
  • برنامه ریزی های مشترک جهت حضور اساتید دانشگاه در کمیته جهانی استاندارد
  • اعلام آمادگی دانشگاه جهت نیاز سنجی و به روز رسانی استاندارد های صنعتی
شایان ذکر است دکتر عباس ملاتقی سرپرست دانشکده علوم پایه به عنوان نماینده دانشگاه و جناب آقای متولی به عنوان نماینده اداره استاندارد معرفی شدند.

همکاری دانشگاه صنعتی قم و اداره استاندارد استان

چهارشنبه نهم مهر 1393 ساعت 12:9 ق ظ
انتصاب
طی دو حکم از جانب دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه، دکتر خوشنویسان به سمت سرپرستی معاونت آموزشی و پژوهشی و دکتر دهقان به سمت سرپرستی دانشکده برق و کامپیوتر منصوب شدند.
شایان ذکر است از زحمات دکتر محمدی خشویی معاونت سابق آموزشی و پژوهشی و همچنین سرکار خانم دکتر شمسی سرپرست سابق دانشکده برق و کامپیوتر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتصاب

سه شنبه هشتم مهر 1393 ساعت 3:28 ب ظ
هفته دفاع مقدس در دانشگاه صنعتی قم
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته دفاع مقدس  در دانشگاه صنعتی قم  با برپایی نمایشگاه کتاب و عکس با محوریت ایثار،شهادت و دفاع مقدس، برگزاری مسابقه پیامکی و فضاسازی دانشگاه با نصب بنر و پوستر های دفاع مقدس به همت  مدیریت فرهنگی ،انجمن اسلامی  و جامعه اسلامی  این هفته گرامی داشته شد.
در این نمایشگاه ضمن فضاسازی دوران جنگ ،پخش کلیپ و موسیقی های زمان جنگ، تصاویر شهدای استان قم به همراه گزیده ای از وصیت نامه ایشان در معرض نمایش قرار گرفت.
دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه دربازدید از این نمایشگاه ، ضمن تقدیر از دانشجویان  جهت ارج نهادن به فرهنگ دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان را سرمایه ای معنوی دانست.
وی ضمن اشاره به وصیت نامه برادرش شهید علی آخوندی، مقام شهادت را مقامی بسیار والا قلمداد کرد و افزود: سخنی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند . کلام شهدا،کلامی برگرفته از فطرت پاک انسانی می باشد و به همین دلیل شهید و شهادت با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما این چنین آمیخته شده است.






هفته دفاع مقدس در دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه هشتم مهر 1393 ساعت 3:26 ب ظ
اساتید و دانشجویان جدیدالورود دانشکده علوم پایه با هم بیشتر آشنا شدند
مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود دانشکده علوم پایه با حضور دکتر خوشنویسان معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه،دکتر ملاتقی سرپرست دانشکده و اساتید مربوطه روز دوشنبه 7/7/ 93 از ساعت 10/30 الی 12/30 در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.
در ابتدا دکتر ملاتقی ضمن خوشامد گویی ، جهت آشنایی بیشتر دانشجویان جدید الورود با رشته های این دانشکده (رشته های تخصصی ریاضی،شیمی،فیزیک مهندسی، مهندسی انرژی و رشته های عمومی زبان انگلیسی و تربیت بدنی ) درباره زمینه های درسی ، علمی و پژوهشی و بازارکار هر یک از رشته ها توضیحاتی دادند.
دکتر خوشنویسان نیز مهم ترین وظیفه هر دانشجو را مطالعه علمی دانست و افزود: دانشجویی موفق است که تک بعدی نباشد. اولویت اول مسائل آموزشی و پژوهشی است و اولویت بعد مسائل فرهنگی و سیاسی را در بر می گیرد. چرا که مسئولین نظام نیز به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و برنامه های فرهنگی و سیاسی تاکید داشته اند. همچنین اساتید مربوطه نیز ضمن معرفی خود به بیان مسائلی چون نحوه آموزش و تدریس هر درس پرداختند.
در ادامه از مهدی خادم،علیرضا حسنی و عطیه عالی وندی به عنوان دانشجویان برتر دانشکده علوم پایه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با اهدا جوایزی به رسم یادبود،تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در پایان علی احمدی به عنوان دانشجوی برتر رشته فیزیک مهندسی به نکاتی درباره شیوه های صحیح مطالعه و یادگیری اشاره کرد.
 
 
 
 
ازدواج دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت سالروز ازدواج زوج آسمانی حضرت زهرا(س) و حضرت علی (ع) ،ازدواج دانشجویی روز دوشنبه 93/7/7 با حضور 13 زوج دانشجو در سالن آمفی تئاتر به همت مدیریت فرهنگی برگزار شد.
در این مراسم حجت السلام والمسلمین امیدیان مدیر محترم فرهنگی به ازدواج آسان اشاره کردند.وی افزود: بر اساس آیات قرآن و روایات اهل بیت ازدواج موجب توسعه رزق و روزی می شود .پس با شناخت ،انتخاب آگاهانه ،قناعت و توکل به خداوند متعال زوجین می توانند زندگی شادی را آغاز کنند.
این مراسم با مولودی خوانی جناب آقای تحویلدار، اجرای دو مسابقه با حضور زوجین،اهدای جوایز به زوجین همراه بود، بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.
شایان ذکر است به منظور آگاهی و شناخت بیشتر از زندگی مشترک به همت مشاوره دانشگاه کارگروه ازدواج به صورت هفتگی نیز برگزار خواهد شد.





ازدواج دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه هشتم مهر 1393 ساعت 3:21 ب ظ
از کلیه اساتید گرانقدر و دانشجویان عزیز جهت شرکت در دو سمینار علمی دانشکده علوم پایه دعوت می گردد.
سمینار علمی با موضوع: نظم در آشوب، سخنران: جناب آقای دکتر انوشه لطیفی(دکترای فیزیک نظری- گرایش فیزیک ریاضی)، زمان: دوشنبه، 1393/7/14، ساعت 12/30 الی 13/30،  مکان: سالن آمفی تئاتر 
سمینار علمی با موضوع: نرم افزار متمتیکا برای محاسبات عددی، سخنران: جناب آقای دکتر مهرزاد قربانی، دکترای ریاضی کاربردی- گرایش محاسبات عددی، زمان: سه شنبه، 1393/7/15، ساعت 12/30 الی 13/30، مکان: سالن آمفی تئاتر
قابل توجه دانشجویان  محترم جدیدالورود
 مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود  سه شنبه 8 مهر ساعت 10صبح درسالن آمفی تئاتر با حضور هیئت ریسه محترم و اهدای بسته فرهنگی

قابل توجه دانشجویان محترم جدیدالورود

سه شنبه هشتم مهر 1393 ساعت 6:38 ق ظ
مالکیت قطعی زمین 42 هکتاری دانشگاه صنعتی قم و نصب  تابلوی دانشگاه در آن
 به نقل از روابط عمومی دانشگاه:طی پیگیری های صورت گرفته از جانب مسئولین سابق دانشگاه بر اساس  نامه شماره 7602/116/ص ومصوبه 600/92/46812 در تاریخ 92/12/28 از سوی معاون وزیر راه و شهر سازی با واگذاری  زمینی به مساحت 6000  متر مربع  جهت ساخت ساختمان جدید دانشگاه موافقت شد .با تلاش های مجدانه دکتر آخوندی موسس وسرپرست جدید دانشگاه ، حمایت های بی دریغ دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی،حجت السلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم،حجت السلام والمسلمین بنایی معاون سیاسی و امنیتی استان و سایر مسئولین مربوطه  تملک قطعی زمین 42 هکتاری  واقع در آزاد راه قم – تهران  بعد از نمایشگاه بین المللی استان،به دانشگاه صنعتی قم اختصاص داده شد.
همزمان با شروع سال تحصیلی جدید  مورخ 93/7/4  با حضور دکتر آخوندی، هیئت رئیسه  و جمعی از اساتید دانشگاه تابلوی دانشگاه صنعتی قم در زمین مذکور نصب شد.
دکتر آخوندی سرپرست دانشگاه در این باره افزود:امید است با حمایت و تلاش کلیه اعضای دانشگاه صنعتی قم با تامین اعتبار از ارگان های مربوطه و همچنین کمک خیرین به زودی  مراحل اولیه ساخت و ساز ساختمان جدید دانشگاه  را آغاز نماییم.
 وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده جهت ارتباط با صنعت،انجام پروژه های پژوهشی توسط دانشجویان و اساتید،پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی ،احداث آزمایشگاه و کارگاه های مورد نیاز و... ساختمان فعلی دانشگاه جوابگوی این نیازها نیست.



فراخوان :جشن بزرگ ازدواج آسمانی
از کلیه دانشجویانی که از تاریخ 92/7/1 به بعد ازدواج کرده اند دعوت می شود جهت ثبت نام نهایتاً تا پایان ساعت اداری روز یکشنبه تاریخ 93/7/6 به اداره امور فرهنگی جناب آقا ی صدیقی مراجعه نمایند. یا با شماره تلفن 36641601 داخلی 123 تماس حاصل فرمایند.

فراخوان :جشن بزرگ ازدواج آسمانی

شنبه پنجم مهر 1393 ساعت 2:21 ب ظ
قابل توجه دانشجویان محترم
از دروس گروه معارف به غیر از دانش جمعیت در هر ترم فقط یک درس را می توان انتخاب نمود و در صورت اخذ دو درس یا بیشتر، تنها نمره یک درس منظور می گردد و سایر انتخاب ها بلااثر می گردد ودرصورت پاس نمودن بیش از دو واحد دریک ترم ، هنگام فارغ التحصیلی با مشکل مواجه می شوند به استثناء ترم آخر که اخذ دو درس از دروس معارف درصورت فارغ التحصیلی بلامانع است.

مبانی نظری اسلام 

 

 

اندیشه اسلامی1

دروس معارف

پیش نیاز =اندیشه 1

اندیشه اسلامی 2

ازاین 8واحدباید 4واحداخذگردد

انسان در اسلام

حقوق اجتماعی وسیاسی در اسلام

تاریخ وتمدن اسلامی

ازاین 4واحدباید 2واحداخذگردد

تاریخ تحلیلی صدر اسلام

تاریخ امامت

انقلاب اسلامی

ازاین 6واحدباید 2واحداخذگردد

انقلاب اسلامی

آشنایی باقانون اساسی

اندیشه سیاسی امام (ره )

اخلاق اسلامی

ازاین 8واحدباید 2واحداخذگردد

فلسفه اخلاق

اخلاق اسلامی

]یین زندگی

عرفان در اسلام

آشنایی بامنابع اسلامی

ازاین 4واحدباید 2واحداخذگردد

تفسیر موضوعی قرآن کریم 

تفسیرموضوعی نهج البلاغه

 

این درس دریک ترم بادروس دیگر معارف مبتوان اخذشود                 

دانش خانواده وجمعیت

قابل توجه دانشجویان محترم

چهارشنبه دوم مهر 1393 ساعت 4:27 ب ظ
قابل توجه دانشجویان محترم ورودی 1393 دانشکده علوم پایه
قابل توجه دانشجویان محترم ورودی 1393 دانشکده علوم پایه شامل رشته های فیزیک مهندسی، مهندسی انرژی و کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی
   ضمن عرض تبریک به مناسبت قبولی در کنکور سراسری سال 1393، به اطلاع می رساند، جلسه معارفه دانشجویان ورودی جدید دانشکده علوم پایه در ساعت 10/30 مورخ دوشنبه1393/7/7 در محل آمفی تئاتر برقرار می گردد. حضور همه دانشجویان گرامی دانشکده ضروری می باشد.
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود