امروز : شنبه ششم مرداد 1403
اخبار

اخبار


اخبار امور پژوهشی

RSS
مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه در سال 1401

مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه صنعتی قم در روز یکشنبه 27 آذر ماه برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدحسین شریفی رئیس محترم دانشگاه قم و دکتر محمود نصراله زاده عضو هیات علمی دانشگاه قم و دانشمند یک درصد برتر دنیا از مهمانان ویژه این مراسم بودند که از آن ها نیز به پاس زحمات و فعالیت های پژوهشی آنها تقدیر گردید.


دکتر مهدی سلیمانی معاون محترم آموزشی و پژوهشی دانشگاه گزارشی از فعالیت های پژوهش و فناوری دانشگاه در یک سال گذشته ارائه دادند و فعالیت ها و اقدامات در حال انجام و اقدامات آتی دفتر پژوهش و فناوری را مطرح نمودند. 


در پایان مراسم از پژوهشگران برگزیده هیات علمی به تفکیک دانشکده ها، از دانشجویان پژوهشگر برگزیده به تفکیک مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین از کارکنان پژوهشگر و فناور برگزیده دانشگاه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.




عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم در بین دانشمندان دو درصد برتر دنیا

به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نام دکتر هادی زیانی عضو هیات علمی گروه برق و مخابرات دانشگاه صنعتی قم در لیست اسامی دو درصد برتر دانشمندان پر استناد دنیا قرار گرفت. 

این موفقیت را به ایشان و خانواده دانشگاه صنعتی قم تبریک می گوییم.

دفتر مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش برگزار می نماید:

هفته ملی پژوهش و فناوری، هفته ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می آورد تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت های موجود در کشور برای آینده برنامه ریزی بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند. انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آن ها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذینفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش، سمینار، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در کشور ایجاد می کند که ضمن ارتقاء شان و جایگاه پژوهش و فناوری، بسترسازی محکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید. از سال ۱۳۷۹ به منظور ترويج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري چهارمين هفته آذرماه را با توجه به نامگذاري ۲۵آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شوراي فرهنگ عمومي، به نام هفته پژوهش نام نهاد و مسئوليت برگزاري اين هفته را به معاونت پژوهشي اين وزارت سپرد.

اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری:

-         ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح کشور و ارتقای شان و جایگاه پژوهش و فناوری فعالان در این حوزه

-         تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران کشور به تولید بیشتر علم و فناوری و عزت و ثروت ناشی از آن

-         تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، روندها و آینده آن در کشور برای افکار عمومی و مسولین و اخذ بازخورد برای هماهنگی و پیشرفت کار

-         شناسایی و عرضه یافته های پژوهش و فناوری

-         بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهش ها و فناوری های توسعه یافته

-         برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه های اجرایی و خریداران دستاوردها یا تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت

-         تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر

-         ارزیابی فعالیت های پژوهشی و فناوری یکساله دانشگاه ها و دیگر مراکز تحقیقاتی

-         افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت های پژوهشی و فناوری

 

اسامی روزهای هفته پژوهش و فناوری در سال 1401 به شرح زیر است:

۱۹ آذر؛ جهاد تبیین و دستاوردهای علمی و فناوری

۲۰ آذر؛ مدرسه و آینده سازان خلاق

۲۱ آذر؛ علوم انسانی و علوم پایه - ارکان اقتصاد دانش‌بنیان

۲۲ آذر؛ دانشگاه مبدا تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین

۲۳ آذر؛ پژوهش و فناوری، بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی

۲۴ آذر؛ دانشمندان و سرآمدان علمی؛ پیشران پژوهش و فناوری

 

در همین راستا دفتر مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی قم ویژه برنامه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه را در روز یکشنبه 27/09/1401 ساعت 12:30 الی 14 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار می نماید.

از کلیه علاقمندان، اساتید و دانشجویان دعوت بعمل می آید تا در این برنامه شرکت نمایند.