امروز : سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
مهلت ثبت درخواست وام نیمسال دوم 96-95 از 25 آذرماه تا 10 بهمن ماه سال جاری
قابل توجه دانشجویان متقاضی دریافت وام در نیمسال دوم96-95
 طبق بخشنامه شماره 16771/130 مورخ 24/9/95 صندوق رفاه دانشجویان، ضروریست متقاضیان دریافت وام در نیمسال دوم 96-95 از تاریخ 25/9/95 لغایت 10/11/95 نسبت به ثبت درخواست خود در سایت www.swf.ir با رعایت نکات ذیل و طبق فرآیند پیوست (راهنما) اقدام نمایند.
تذکرات مهم :
1) مدت زمان فوق قابل تمدید نخواهد بود. 
2) مرورگر مورد استفاده Internet explorer
3) مهلت ثبت اطلاعات فردی و ثبت درخواست وام در سامانه پورتال دانشجویی صندوق رفاه از 95/9/25 الی95/11/10 می باشد.
4) ارسال نهایی لیست درخواستها توسط کارشناس اموردانشجویی در دانشگاه و درصورت تأیید و تکمیل مدارک متقاضیان می­باشد، لذا ضروریست متقاضیان تأیید درخواستهای خود را تا مرحله نهایی از کارشناس مربوطه در دانشگاه پیگیری نمایند.
5) ضروریست دانشجویانی که برای اولین بار تقاضای دریافت وام دارند ابتدا نسبت به ثبت اطلاعات فردی در سایت مذکور اقدام نموده و پس از تحویل مدارک تشکیل پرونده وام از جمله کپی کارت ملی و کپی کارت دانشجویی و اصل سند ضمانت (تعهد محضری)-کپی فیش حقوقی و حکم کارگزینی ضامن- شماره حساب بانک تجارت به نام شخص دانشجو (ویژه دانشجویان روزانه و متقاضیان وام بنیاد علوی) و .... به کارشناس اموردانشجویی دانشگاه، مجدداً جهت ثبت درخواست وام به سایت صندوق رفاه مراجعه نمایند. شرایط ضامن: (کارمند رسمی یا پیمانی دولت و یا بازنشستگان به شرط ارائه گواهی کسر از حقوق خطاب به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)- فرم تعهد محضری را می توانید با مراجعه به آدرس https://studentsdepartment.qut.ac.ir  در قسمت رفاه دانشجویی وبسایت دانشگاه تهیه نمایید.
6) تأیید درخواست هر نوع وام (تحصیلی و شهریه و مسکن و ....) منوط به تأمین اعتبار از سوی صندوق رفاه، می باشد.
7) تآیید درخواست وامهایی از جمله وام ضروری، ودیعه مسکن متأهلی، ازدواج و ... مشروط به ارائه مدارک ویژه مربوط به این درخواستها به اموردانشجویی دانشگاه می باشد.
8) مسئولیت عدم پیگیری دانشجو مبنی بر اطمینان از صحت روند ثبت درخواست وام برعهده شخص دانشجو است.
9) امکان ثبت دستی درخواستهای وام توسط کارشناس دانشگاه امکان پذیر نمی باشد، لذا تنها متقاضیان دریافت وام بنیاد علوی (دانشجویان روزانه و شبانه) می توانند برای تکمیل فرم وام مذکور، ضمن ارائه گواهی کسر از حقوق ضامن خطاب به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازه زمانی فوق به اموردانشجویی مراجعه فرمایند. درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 3-02536641601 داخلی 170 تماس حاصل فرمایید.    
همایش اخلاق مهندسی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همایش اخلاق مهندسی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محی الدین حائری شیرازی از اساتید حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی  دانشگاه صنعتی قم  برگزار شد.
در این همایش که با میلاد پیامبر اکرم (ص) مصادف بود، حجت الاسلام والمسلمین حائری شیرازی ضمن اشاره به مکارم الاخلاق بودن پیامبر، مهم ترین وجه اخلاق مهندسی را طلب حقیقت قلمداد کرد و افزود:  توحید و یگانگی خدا در ذره ذره علوم نهفته است و فقط با تفکر و تدبر در پیرامون و طبیعت قابل شهود است.
وی افزود: به عنوان مثال انسانی که هواپیمایی غول پیکر را می سازد آیا می تواند مگس کوچکی را به حرکت در آورد.پس فروتنی و خضوع و خشوع در مقابل خداوند متعال از دیگر وجوه اخلاق مهندسی است.
این همایش بعد از نماز ظهر و عصر در نماز خانه دانشگاه  برگزار شد.
دیدار رئیس دانشگاه صنعتی قم با فرماندار
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با مهندس سیار فرماندار قم دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار دکتر خوشنویسان به بیان گزارشی از وضعیت راه اندازی دانشگاه تا کنون پرداخت.
فرماندار قم نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار نقش دانشگاه صنعتی را در پیشرفت صنعت استان مهم قلمداد کرد و افزود: مسئولین استان از این دانشگاه حمایت همه جانبه خواهند کرد.

دیدار رئیس دانشگاه صنعتی قم با فرماندار

دوشنبه بیست و نهم آذر 1395 ساعت 9:56 ق ظ
دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم برگزار کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته پژوهش دانشکده برق و کامپیوتر همایش علمی خود را با حضور دکتر کرکی از دانشگاه سوینبرن استرالیا در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزارکرد.
در این همایش علمی دکتر کرکی به ارائه مقاله ای در مورد حسگرهای فشرده و کاربردهای آن پرداخت.
این همایش با ارائه مقاله دکتر بکرانی با عنوان رویکردهای نوین در سیستم های وفقی، مقاله دکتر عطار ایزی با موضوع نسل پنجم موبایل و مقاله دکتر اردستانی با محوریت زمینه های تحقیقاتی نوین در کنترل مقاوم ادامه یافت.

در پایان نیز دکتر شمسی  به ارائه مقاله ای با موضوع بزرگ دادها پرداخت.
شایان ذکر است این همایش، اولین همایش علمی دانشکده برق و کامپیوتر بوده است.

دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم برگزار کرد

یکشنبه بیست و هشتم آذر 1395 ساعت 9:44 ق ظ
حضور دانشگاه صنعتی قم در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار
"نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار 25 الی 28 آذر از ساعت 9 الی 17 در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد. غرفه دانشگاه صنعتی قم در سالن شماره 7 غرفه 26 می باشد."
از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته پژوهش، طی برگزاری مراسمی با حضور ریاست دانشگاه،دکتر ملک زادگان از کارآفرینان برتر استان، اساتید و دانشجویان در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد.
در این همایش دکتر خوشنویسان ضمن اشاره به اهمیت پژوهش در ایران افزود: به حمدالله وضعیت پژوهش در دانشگاه صنعتی قم بهبود یافته است ولی تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: دانشجویان باید در زمینه های علمی و پژوهشی از ما مطالبه گری کنند. طی پیگیری های انجام شده سه فضای آزمایشگاهی جدید برای تاسیس آزمایشگاه های مورد نیاز آماده شده و تجهیزات لازم نیز خریداری گردیده است که به محض دریافت وسایل این آزمایشگاه ها نیزراه اندازی خواهد شد.
دکتر خوشنویسان با اشاره به صنعتی بودن دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشگاه ما با توجه به جایگاهش باید بتواند معضلات صنعت استان را رفع کند و در این زمینه ما مسئول هستیم . همچنین باید در مسیر رقابت سالم با دیگر دانشگاه های صنعتی قرار گیریم و البته تا به امروز نتایج خوبی هم مشهود بوده است به عنوان مثال سال گذشته و امسال پژوهشگر برتر استان از دانشگاه صنعتی قم انتخاب شده است.
در ادامه دکتر فدایی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه به فعالیت های انجام شده پژوهشی در دانشگاه اشاره کرد. وی افزود: بهبود زیرساخت های پژوهشی, تهیه و تصویب دستورالعمل اجرایی استفاده از اعتبار ویژه پژوهشی ( گرنت)، ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه، عضویت آزمایشگاه های دانشگاه در سامانه شاعا( شبکه آزمایشگاه های علمی ایران)،راه اندازی کتابخانه دیجیتال دانشگاه صنعتی قم، افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه به 32 مگابیت، عضویت کتابخانه مرکزی دانشگاه در طرح غدیر، انتخاب دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیرخانه ستاد فناوری نانوی استان قم، برگزاری دومین کنفرانس ملی مکانیک خاک و مهندسی پی، برگزاری اولین کنفرانس فیزیک ریاضی ایران از جمله برنامه های پژوهشی دانشگاه می باشد.
دکتر راستی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه نیز فعالیت های انجام شده در این واحد را بیان کرد. وی ضمن معرفی دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت، انعقاد بیش از ده تفاهم نامه با ادارات استان را یکی از برنامه های قابل توجه این واحد دانست.
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه افزود: اعتماد بین صنعت و دانشگاه ایجاد شده است و صنعت استان طی دو سال اخیر اولویت های پژوهشی و معضلات صنعتی را جهت همکاری های بیشتر، با دانشگاه در میان گذاشته است.همچنین کلینیک صنعتی دانشگاه به تازگی در شهرک شکوهیه راه اندازی شده است که به نوعی ارتباط دانشگاه و صنعت را مستحکم تر خواهد کرد.
دکتر رجبی دبیر شورای آزمایشگاه های دانشگاه  نیز از تاسیس آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه خبر داد و افزود: با تشکیل شورای آزمایشگاه در دانشگاه اولویت بندی نیازهای آزمایشگاهی انجام شده است. همچنین آزمایشگاه های انتقال حرارت،آنتن و مایکروویو، سیستم های قدرت، حفاظت و رله احداث و آزمایشگاه های پلیمر و فیزیک 2 تکمیل  و به روز رسانی خواهد شد .
دکتر ملک زادگان از کارآفرینان برتر استان نیز  نکاتی را از جرقه یک ایده تا ایجاد یک محصول بیان نمود.
در پایان نیز از پژوهشگران برتر دانشگاه با اهدای لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 
 

از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد

چهارشنبه بیست و چهارم آذر 1395 ساعت 12:52 ق ظ
هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی قم
هفته ملی پژوهش و فناوری فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز بر ابعاد مختلف پژوهش و فناوری را در کشور فراهم می آورد تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت های موجود در کشور برای آینده برنامه ریزی بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند. انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آن ها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذینفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش، سمینار، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در کشور ایجاد می کند که ضمن ارتقاء شان و جایگاه پژوهش و فناوری، بسترسازی محکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی می باشد را فراهم  می نماید.از سال ۱۳۷۹ به منظور ترویج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نامگذاری ۲۵آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شورای فرهنگ عمومی، به نام هفته پژوهش نامگذاری و مسئولیت برگزاری این هفته به معاونت پژوهشی این وزارت سپرده شده است.
اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری:
-       ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح کشور و ارتقای شان و جایگاه پژوهش و فناوری فعالان در این حوزه
-       تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران کشور به تولید بیشتر علم ، فناوری ، عزت و ثروت ناشی از آن
-       تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، روندها و آینده آن در کشور برای افکار عمومی و مسولین و اخذ بازخورد برای هماهنگی و پیشرفت کار
-       شناسایی و عرضه یافته های پژوهش و فناوری
-       بسترسازی جهت تجاری سازی یافته های پژوهش ها و فناوری های توسعه یافته
-       برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه های اجرایی و خریداران دستاوردها یا تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت
-       تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر
-       ارزیابی فعالیت های پژوهشی و فناوری یکساله دانشگاه ها و دیگر مراکز تحقیقاتی
-       افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت های پژوهشی و فناوری
در همین راستابرنامه های دانشگاه صنعتی قم در هفته پژوهش به شرح ذیل می باشد:
  • مراسم هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه  روز یکشنبه 95/9/21 ساعت 9.30 در سالن همایش شهید آخوندی
  • سمینار پژوهشی دانشکده برق و کامپیوتر روز سه شنبه 95/9/23 ساعت 8 در سالن همایش شهید آخوندی
  • جلسه هم اندیشی اساتید با موضوع اخلاق پژوهشی روز دوشنبه 95/9/29 ساعت 13 در سالن کنفرانس دانشکده فنی و مهندسی
ضمناً از کلیه علاقمندان ، اساتید و دانشجویان دعوت بعمل می آید تا در برنامه های هفته پژوهش دانشگاه شرکت نمایند.

هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی قم

شنبه بیستم آذر 1395 ساعت 8:12 ق ظ
جشن پرشور روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جشن پرشور روز دانشجو با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه، کارکنان و دانشجویان به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی  همزمان با روز دانشجو در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شریفی دوست مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک روز دانشجو افزود: در سال 1332 پس از اتفاقات کودتای 28 مرداد  تحمل ملت ایران تمام شد و با حضور نیکسون در کشور، دانشجویان راه اعتراض و تحصن را در پیش گرفتند که در روز 16 آذر با شهادت دانشجویان دانشگاه تهران آن حادثه تاریخی رقم خورد.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه خاطر نشان کرد: در واقع 16 آذر روز ضد نیکسون و ضد آمریکا است. آمریکای امروز برای ملت ایران همان آمریکای جنایتکار و خیانتکار قدیم است. آمریکا چهره واقعی اش را در برجام دوباره به ما نشان داد. همه دنیا فهمیدند که آمریکا همان شیطان بزرگ است.
سپس نمایندگان بسیج ، جامعه اسلامی، انجمن اسلامی و انجمن های علمی طی سخنانی به ایراد نقطه نظر، انتقاد و پیشنهاد  در مورد مسائل مربوط به جامعه و دانشگاه پرداختند.
در ادامه دکتر خوشنویسان نیز طی نشست صمیمانه ای ضمن تبریک روز دانشجو،  به بیان توضیحاتی در مورد  وضعیت فعلی بودجه،آموزش و پژوهش دانشگاه  جهت اطلاع بیشتر دانشجویان پرداخت.
رئیس دانشگاه صنعتی قم نقش دانشجویان را در پیشرفت همه جانبه ی دانشگاه مهم قلمداد کرد و افزود:با همت  و تلاش کارکنان و دانشجویان حتی با مشکلات بودجه ای و بهسازی زیرساخت های اصلی دانشگاه میتوان درآینده ای نه چندان دور دانشگاه صنعتی قم را به یکی از دانشگاه های مطلوب کشور تبدیل کرد.
همچنین یرگزاری مسابقه ی طنز از دیگر یرنامه های این جشن بوده است.

 

جشن پرشور روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

چهارشنبه هفدهم آذر 1395 ساعت 11:57 ق ظ
برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : یادواره شهدای مدافع حرم به همت جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم  در سالن همایش های شهید آخوندی این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم  مهندس امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ  رستمعلی رفیعی معاون عملیات لشکر 17 عملیاتی علی بن ابی طالب(ع)،  دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم و جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم حضور داشتند.
حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه شریفی‌دوست مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم در ابتدای این مراسم با اشاره به جایگاه شهدای مدافع حرم اظهار کرد: دانشگاه صنعتی قم توفیق میزبانی جمعی از خانواده‌های این شهدا را یافته است و شهدای مدافع حرم بر گردن تمام مردم حق دارند.
وی ادامه داد: ما مدیون شهدای مدافع حرم هستیم، باید قدردان این شهدا باشیم و ارزش کار والای شهدای مدافع حرم را بدانیم، از جمله شهدای مدافع حرم می‌توان به شهید هادی ذوالفقاری اشاره کرد که این شهید ویژگی های‌ خاصی داشت.
 سرهنگ رفیعی معاون عملیات لشکر عملیاتی 17 علی بن ابیطالب(ع) در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های این شهدا اظهار کرد: یکی از امتیازات شهدای مدافع حرم، شهادت در غربت است و مقام معظم رهبری از این شهدا به عنوان اولیای خدا و برگزیدگان یاد کرده‌اند.
وی با بیان اینکه دانشجویان باید وصیت‌نامه‌های شهدای مدافع حرم را بخوانند ادامه داد: داعش تا پشت مرزهای کشورمان هم آمده بود، ولی مدافعان حرم با دلاوری‌های خود اجازه ندادند که عناصر این گروه تروریستی وارد ایران شوند.
معاون عملیات لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب(ع) افزود: دانشجویان باید بدانند که برخی از شهدای مدافع حرم هم همچون آن‌ها دانشجو بودند، به عنوان مثال شهیدان عربی و علیدوست که جزو شهدای مدافع حرم هستند، دانشجو هم بودند.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا علیدوست پدر شهید مدافع حرم مهدی علیدوست هم در ادامه این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شهدای مدافع حرم گفت: رهبر معظم انقلاب یکی از ویژگی این شهدا را داشتن غیرت دینی دانستند، شهدای مدافع حرم نسبت به دین بی‌تفاوت نبودند، اگر ملتی به دین بی‌تفاوت باشد، خداوند بر سر آن ملت  بلا نازل می کند.
وی افزود: مسلمان باید نسبت به دین خود غیرت داشته باشد و یکی از ویژگی‌های شهدای مدافع حرم داشتن چنین غیرتی بود، این شهدا بصیرت هم داشتند، بسیاری از شهدای مدافع حرم تازه زندگی مشترک خود را تشکیل داده بودند و این شهدا از نظر زندگی دنیایی مشکلی نداشتند.
احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به روز دانشجو اظهار کرد: دلیل نامگذاری روز 16 آذر به نام روز دانشجو کاملا مشخص است، دانشجویان کشورمان در این روز برای مبارزه با ظلم و استکبار به میدان آمدند و تعدادی از آن‌ها جان خود را در این راه از دست دادند. 
وی ادامه داد: روز 16 آذر روز استکبارستیزی، عدالت خواهی و دفاع از حق و حقیقت است، اما برخی متاسفانه به دنبال این هستند که ماهیت این روز را به دوستی با آمریکا تغییر بدهند، دانشجویان در روز 16 آذر جان خود را در راه مبارزه با آمریکا از دست دادند.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا در آخرین مرحله امتحان مردم ایران قبول نشد و برجام نشان داد که آمریکا بدقول و بدعهد است، این کشور خوی استکباری دارد، ملت ایران آمریکا را مورد امتحان قرار داد، اما این کشور در این امتحان مردود شد و ملت ایران در مقابل استکبار ایستاده است.
 مهندس امیرآبادی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه استکبار ستیزی اظهار کرد: مسؤولان کشور باید از ظرفیت جوانان استفاده کنند تا کشورمان بتواند در برابر مستکبرین عالم بایستد و به نقطه مطلوب در این زمینه برسیم، وضعیت ملت ایران بهتر از گذشته است و اکنون قدرت این ملت قابل مقایسه با ابتدای انقلاب نیست.
پخش مستند عارف مسلح با موضوع زندگی شهید مدافع حرم هادی ذوالفقاری از برنامه‌های پایانی یادواره شهدای مدافع حرم در دانشگاه صنعتی قم بود.
همچنین در این برنامه از خانواده‌های شهیدان عربی، هاشمی، مالامیری، ذوالفقاری، سامان لو و علیدوست که در عرصه دفاع از حرم به شهادت رسیدند، با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.






 
بازدید هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان از دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان از دانشگاه صنعتی قم بازدید به عمل آوردند.
این هیات طی برگزاری جلسه ای با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه به تبادل نظر در مورد مسائل مختلف دانشگاه پرداختند.
در پایان نیز اعضای هیات نظارت ضمن تشکر از میزبانی مسئولین دانشگاه ،نقطه نظرات ، پیشنهادات خود را در مورد مسائل دانشگاه بیان نمودند.
شایان ذکر است از جمله  وظایف این هیات بررسی  مسائل آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی کلیه دانشگاه های استان می باشد .
 
پیام تبریک دکتر خوشنویسان به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو
 رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر ، روز دانشجو را به تمامی دانشجویان عزیز تبریک گفت.
متن پیام دکتر بهرام خوشنویسان بدین شرح است:
16آذر، نمادی روشن از مقاومت و ایستادگی دانشجویان آگاه و اندیشمند در برابر سلطه خارجی و استبداد داخلی است.  به حق که این روز نقطه عطفی در تاریخ مبارزات سیاسی ملت همیشه در صحنه ایران است.
 طبق فرموده شهید بهشتی دانشجو مؤذن جامعه است.اگر خواب بماند، نماز امتی قضا می شود. نقش موثر دانشجویان عزیز در رشد و شکوفایی جامعه بر همگان واضح و مبرهن است. یک دانشجوی توانمند با روحیه پرسش گری و  تجزیه و تحلیل مسائل می تواند در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و... مانند یک موتور محرک کل جامعه را به حرکت و پویایی در آورد و جامعه ای خموده را  به جامعه ای روشن فکر، خوداتکا و قدرتمند تبدیل کند.
اینجانب ضمن پاس داشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با استکبار در روز 16 آذر 1332 این روز مقدس را به دانشجویان عزیز تبریک عرض نموده و امیدوارم همواره با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای تحقق اهداف بلند دولت تدبیر و امید گام برداشته و  در مسیراعتلای همه جانبه میهن عزیزمان موفق و منصور باشید.
 
 
کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی قم عضو طرح غدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی قم عضو طرح غدیر شد.طرح غدیر (عضویت فراگیر کتابخانه‌ها) راهكاری است كه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برای دسترسی مستقیم به منابع کتابخانه‌های تحت پوشش، طراحی و اجرا نموده است. این کتابخانه‌ها با نام  کتابخانه های مقصد شناخته می‌شوند. بر اساس این طرح، افراد طرح پوشش که متقاضی استفاده از منابع موجود در این کتابخانه‌ها هستند، می‌توانند از محلی که به عنوان مبدأ برای آنها تعیین شده است یک کارت عضویت و چند کارت امانت دریافت کنند و به عضویت طرح درآیند. اعضای طرح با استفاده از کارت عضویت می‌توانند به کتابخانه های  مقصد مراجعه و از همه خدمات آنها در محل استفاده کنند و با سپردن هر کارت امانت یک کتاب امانی را به امانت گیرند.
 کلیه کارکنان و دانشجویان علاقمند جهت اطلاعات بیشتر در مورد طرح غدیر می توانند به کتابخانه مرکزی دانشگاه مراجعه نمایند.
 
 اهدای خون توسط کارکنان دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کارکنان  دانشگاه صنعتی قم با نیت رضای خدا و كمك به همنوعان نیازمند به خون، اهدای خون كردند.
پس از هماهنگی  صورت گرفته توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی جمعی  از کارکنان این دانشگاه به پایگاه انتقال خون روح الله مراجـعه و در یك حركت خداپسندانه خون اهداء نمودند.
           

اهدای خون توسط کارکنان دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه نهم آذر 1395 ساعت 8:51 ق ظ
همزمان با هفته بسیج برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت هفته بسیج همایش بسیج و بصیرت افزایی با حضور فرماندهان بسیج كاركنان ادارات استان به همت پایگاه بسیج شهید آخوندی دردانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
آقای سعید بداقی فرمانده پایگاه شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم در مورد برگزاری این همایش گفت: همه اذعان دارند که راه رسیدن به اهداف بلند انقلاب ، بازگشت به فرهنگ بسیجی و ترویج تفکر بسیجی در جامعه است. هفته بسیج یاد آور دلاورمردی مردان بی ادعاست ، کسانی که جان خود را به خاطر انقلاب و اسلام فدا كردند. بسیج تضمین کننده بقاء و استمرار نظام جمهوری اسلامی است و همه ما به ویژه قشر دانشگاهی باید اندیشه و تفکر بسیجی را در جامعه نهادینه كنیم. در این صورت است كه ایران  اسلامی مثل نگینی نه تنها در خاور میانه بلكه در دنیا خواهد درخشید.
شایان ذكر است خاطره گویی فرماندهان بسیج از نحوه آزاد سازی خرمشهر بخش دیگری از این  همایش بوده است.  

همزمان با هفته بسیج برگزار شد

یکشنبه هفتم آذر 1395 ساعت 5:31 ب ظ
برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان در سال تحصیلی 96-95
دانشجویان متقاضی عضویت در شورای صنفی دانشجویان، درصورت احراز شرایط عضویت می توانند جهت تکمیل فرم درخواست از تاریخ 95/09/06 لغایت 95/09/15 به اداره خوابگاه برادران مراجعه نمایند.
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 17
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود