معاون اداری ومالی دانشگاه صنعتی قم برخی ازمهمترین اقدامات این حوزه رادرسال 98 تشریح کرد.
دکترمرجانی درگفتگو باروابط عمومی دانشگاه دراین باره گفت :درحوزه اداری ومالی باحمایت های ریاست محترم و مسئولین دانشگاه وتلاش مدیران وکارشناسان سخت کوش خود ، علی رغم تمام موانع موجود سال گذشته ،بخصوص در شرایط مالی کشور بعلت تحریم های ظالمانه ،با برنامه ریزی مناسب و رعایت اصول صرفه جویی ،توانستیم اقدامات اساسی را در هر دو حوزه به انجام برسانیم. گره های کورچندین ساله ای که درتبدیل وضعیت کارکنان بوجود آمده بود،بازشد ودرامورمالی نیز علاوه برتعمیرات وتجهیزات چشمگیر فضاهای آموزشی ،کارگاهی وفضای سبز، درپرداخت به موقع هزینه های جاری وحتی برخی از معوقات سال های قبل نیز ، سال شاخصی را پشت سر گذاشتیم.
ایشان درادامه به تشریح فعالیت های حوزه معاونت اداری ومالی پرداختند وبا اشاره به عملکرد موفق مدیریت امور اداری ، برخی ازاقدمات شاخص این حوزه را درسال 98این چنین برشمردند:
1) بهسازی و بهبود فرآیندهای سامانه erp و کلیه سامانه های دراختیار در راستای دولت الکترونیک
2) پیگیری انجام کامل فرآینداحکام کارگزینی اعم از امضا، تایید و اعمال احکام تا بارگذاری در سامانه دولت از همین طریق
3) به روز رسانی و تکمیل اطلاعات مربوط به سامانه hes (کارمندان و اعضای هیات علمی)
4) صدور احکام کارگزینی برای اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی پیمانی و عضو قراردادی
5) تبدیل وضعیت 30 نفر از اعضای غیر هیات علمی و طی طریق های قانونی آن اعم از دریافت سهمیه، پیگیری و تشکیل جلسات قانونی جهت صدور مجوز های مربوطه
6) پیگیری و درخواست صدور شماره استخدامی برای اعضای هیات علمی به تعداد 51 نفر و کارکنان به تعداد 28نفر
7) ساماندهی انبار های دانشگاه و تکمیل فرایند انبار گردانی و صدور آمار دقیق انبار مرکزی
8) اصلاح فرآیندهای کارپردازی و هماهنگی کلیه خریدها از طریق سامانه ستاد و ارتقا سطح بهره وری و رضایت مندی
9) تکمیل کلیه فرآیندها و مدارک مربوطه اعم از صورتجلسه ها مجوز ها و تاییدیه تبدیل وضعیت 30 نفر از اعضای غیر هیات علمی به پیمانی
10) پیگیری و درخواست اصدار کد مستخدمی برای اعضای هیات علمی وکارمندان پیمانی و کد شناسه برای کارمندان قراردادی و به روز رسانی و بارکذاری اطلاعات و مدارک بر اساس پست های مصوب
11) اصلاح فرایند ارزشیابی سالیانه کارکنان و فرم ها و رویه های الکترونیکی مربوطه بر اساس آخرین تغییرات آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی
12) انجام ارزشیابی سالیانه نیروهای شرکتی دانشگاه برای نخستین بار
13) تعمیرات اساسی و تجهیز کلاسهای دانشکده فنی و مهندسی به مساحت 370 متر مربع و بهره برداری از آن
14) طراحی و تعمیرات اساسی ساختمان ستادی مرکزی دانشگاه به مساحت 950 متر مربع
15) محوطه سازی و موزائیک کاری فضای بین دانشکده ها به مساحت 260 متر مربع
16) تعمیرات اساسی سرویس های بهداشتی خواهران و برادران به مساحت 75 متر مربع
17) رنگ آمیزی و زیباسازی راهروها و محوطه دانشگاه به مساحت 1200 متر مربع
18) رنگ آمیزی کلاسهای دانشکده علوم پایه به مساحت 1400 متر مربع
19) راه اندازی سیستم هواساز دانشکده فنی و مهندسی
20) راه اندازی و تجهیز موتورخانه دانشکده برق و کامپیوتر و دانشکده فنی و مهندسی
21) راه اندازی سیستم گرمایش ساختمان ستادی مرکزی دانشگاه
22) آماده سازی طرح مقاوم سازی ساختمان مجموعه کارگاه ها و انتخاب پیمانکار
23) بازسازی فضای سبز روبروی سلف سرویس و توسعه فضای سبز دانشگاه روبروی مجموعه کارگاه ها
دکترمرجانی درادامه به تشریح عملکرد امورمالی پرداختند و فعالیت های زیر بنایی واصلاح رویه های انجام شده دراین حوزه رابه ترتیب ذیل بیان نمودند.
1) پیاده سازی سامانه حواله الکترونیک
2) پیاده سازی سامانه حقوق و دستمزد
3) پیاده سازی سامانه ثبت قراردادها
4) پیاده سازی سامانه ثبت وجوه حقوق نیروهای بازنشسته (صندوق بازنشستگی کشوری و بیمه سلامت)
5) بستن تمامی حساب های متفرقه دانشگاه و تمرکز در بانک ملی
6) پیاده سازی سیستم الکترونیکی واریز ودیعه خوابگاه (دریافت شناسه و تعریف حساب در پورتال و پیگیری های انجام شده دراین خصوص)
7) الکترونیکی کردن درخواست استرداد ودیعه خوابگاه
8) پیاده سازی سامانه بدهی مطالبات دارایی(سماد)
9) راه اندازی سیستم گزارش گیری سامانه ستاد
10) راه اندازی سامانه ستاد در اجرای فرایند مزایده
11) اخذ مجوز و اقدامات اولیه در خصوص فروش پژو 405وخرید یکدستگاه پژو پارس
12) پیگیری و بروز رسانی سامانه های مد نظر دارایی از قبیل سناما/سماد/سادا/......
13) پیگیری و جذب حداکثری اوراق اسناد خزانه و تنظیم اسناد مربوطه و ارسال به دارایی
14) بروزرسانی تمامی اطلاعات ودیعه خوابگاه و اضافه واریزی دانشجویان
15) پیاده سازی سامانه اطلاعات شاغلین در صندوق بازنشستگی کشوری
16) الکترونی نمودن سیستم درخواست وجه حسابهای درآمد اختصاصی / وجوه سپرده/ تملک دارایی
17) برقراری سیستم حسابهای درآمد اختصاصی و وجوه سپرده به بانک مرکزی و بستن تمامی حسابهای خزانه دراستان
18) فروش اموال مازاد دانشگاه در چند مرحله
19) صرفه جویی در هزینه های جاری مجموعه مدیریت مالی با کنترل میزان ماموریت ها،اضافه کاری و سایر هزینه های سربار با ادغام فرایند هاو استفاده از توان نیروهای داخل مجموعه و انجام دور کاری در پیگیری امور محوله
20) تعدیل و پرداخت بدهی های گذشته دانشگاه مربوط به شهرداری و بیمه و ...
21) تدوین و ابلاغ دستور العمل میزان و نحوه واگذاری و واریز پیش پرداخت، علی الحساب، تنخواه گردان و تضمین
درپایان این گفتگو معاون اداری ومالی با اشاره به همدلی موجود دربین کارکنان این معاونت ابراز امیدواری کردند که با همکاری وهمدلی همه قسمت های دانشگاه بتوانیم درسال جدیدقدم های بزرگتری رادرمسیرپیشرفت وتوسعه دانشگاه برداریم .ایشان افزودند،یقین دارم نیروهای جوان ومتعهد هیات علمی وکارکنان این دانشگاه درسال جهش تولید می توانند باب جدیدی دراین زمینه فراروی دانشجویان ومردم این کشور بگشایند.