امروز : یکشنبه هفدهم اسفند 1399
اخبار

اخبار


اخبار امور آموزشی

RSS
اطلاعیه تصویب پیشنهاده
قابل توجه دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ٩٨

آخرین مهلت تصویب پیشنهاده (پروپوزال) ٣٠ بهمن ماه ٩٩ می‌باشد. به این منظور پس از هماهنگی با استاد راهنما، گردش تصویب پروپوزال را از منوی تحصیلات تکمیلی ارسال نمایید و سپس پروپوزال خود را در سامانه ایرانداک به آدرس Sabt.irandoc.ac.ir بارگذاری کنید.

لازم به ذکر است در صورت عدم تصویب پروپوزال، دانشجو مشمول اخراج آموزشی خواهد شد. 

همچنین یادآوری می‌شود دانشجویان تحصیلات تکمیلی گزارش پیشرفت کار پایان نامه را هر سه ماه یک‌بار از طریق گردش گزارش پیشرفت کار از منوی تحصیلات تکمیلی ارسال نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل تحصیلات تکمیلی postgraduate@qut.ac.ir تماس بگیرید.

اطلاعیه تصویب پیشنهاده

چهارشنبه پانزدهم بهمن 1399 ساعت 4:27 ب ظ
زمان‌بندی انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹
با آرزوی سلامتی برای کلیه دانشجویان عزیز، برنامه زمان‌بندی ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به شرح زیر اعلام می‌گردد. لازم به ذکر است برنامه درسی در پرتال آموزش موجود بوده و دانشجویان می‌توانند دروس ارائه شده را مشاهده و برنامه‌ریزی کنند. همچنین پرتال انتخاب واحد از ساعت ۹ تا ۲۳:۳۰ در دسترس خواهد بود.

شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ورودی‌های ۹۶ و ماقبل
یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ورودی‌های ۹۷ کلیه مقاطع
دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه ورودی‌های ۹۸ کلیه مقاطع
سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه ورودی‌های ۹۹ کلیه مقاطع
چهارشنبه ۲۲ بهمن‌ماه  کلیه ورودی‌ها (جاماندگان از انتخاب واحد)

  • عدم انتخاب واحد دانشجو به منزله انصراف از تحصیل خواهد بود.
  • در صورت نیاز به راهنمایی، کارشناسان آموزش از طریق سامانه پشتیبانی آنلاین (قابل دسترس از صفحه سامانه آموزش مجازی) در دسترس می‌باشند. 
با آرزوی موفقیت 

زمان‌بندی انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

چهارشنبه پانزدهم بهمن 1399 ساعت 4:12 ب ظ
اطلاعیه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه در خصوص امتحانات پایانی نیمسال ۱-۱۳۹۹

با آرزوی موفقیت برای کلیه دانشجویان عزیز در امتحانات پایانی، برای برگزاری هرچه بهتر امتحانات، توجه دانشجویان گرامی به نکات زیر جلب می‌شود:
  1. امتحانات پایانی بصورت غیر حضوری و در سامانه آموزش مجازی دانشگاه طبق برنامه زمانی اعلام شده در فرم تثبیت واحد دانشجویان برگزار می‌شود.
  2. ضمن احترام به خواسته دانشجویان نو ورود در خصوص تعویق زمان امتحانات این دانشجویان، با توجه به شرکت دانشجویان ورودی‌های قبل در کلاس‌های این عزیزان و امکان تداخل امتحانات آنان، امکان تغییر در زمانبندی امتحانات میسر نیست. همچنین نظر به اینکه در برنامه ریزی آموزشی نیمسال جاری، نهایت تاخیر در شروع امتحانات لحاظ شده است و به جهت برنامه ریزی مناسب زمانبندی نیمسال آینده، امکان تغییر زمان کل امتحانات نیز وجود ندارد. 
  3. با توجه به اینکه سهم نمره امتحان پایانی در تعیین نمره نهایی دانشجویان نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است، با توجه به تدابیر اتخاذ شده توسط اساتید محترم در راستای کاهش اضطراب شرایط فعلی و تقسیم‌بندی مناسب سهم ارزشیابی از دانشجویان در آزمون‌های مختلف، دلیلی برای نگرانی دانشجویان وجود ندارد. 
  4. اساتید محترم می‌توانند علاوه بر آزمون کتبی مبتنی بر سامانه آموزش مجازی که در تاریخ مقرر برگزار می‌گردد، در صورت صلاحدید از آزمون شفاهی نیز به عنوان بخشی از ارزشیابی خود استفاده نمایند. این آزمون و زمان آن توسط استاد درس اعلام و در محیط‌ کلاس‌های مجازی Adobe Connect یا BigBlueButton برگزار می‌شود. لذا ضروری است دانشجویان از صحت کارکرد میکروفون و وبکم خود اطمینان حاصل نمایند.
  5. برگه‌های سفید کافی برای پاسخگویی به سوالات تشریحی به همراه داشته باشید. برای ایجاد فایل مناسب برای بارگذاری در سامانه، از برنامک‌های اسکنر استفاده کنید. این برنامک‌ها تنظیمات تصاویر را برای خوانا شدن متن انجام می دهند و فایل نهایی را در قالب PDF آماده می‌کنند. برخی از این برنامک‌ها را با توجه به سیستم عامل گوشی خود می‌توانید از نشانی‌های زیر دریافت نمایید:
    1. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officelens
    2. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officehubrow
    3. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adobe.scan.android
    4. https://apps.apple.com/us/app/id1199564834
    5. https://apps.apple.com/us/app/microsoft-office-lens-pdf-scan/id97592505
  6. از دانشجویان عزیز درخواست می شود برای جلوگیری از وقفه در برگزاری آزمون‌ها، علاوه بر اینترنت خانگی، از بسته‌های اینترنت همراه نیز به عنوان پشتیبان در موارد قطعی احتمالی اینترنت خانگی استفاده نمایند. 
  7. توصیه بر این است که پیش بینی لازم اعم از اطمینان از داشتن شارژ باتری رایانه همراه و فعال بودن بسته اینترنت همراه را داشته باشید تا در صورت قطعی احتمالی برق، مشکلی در روند آزمون ایجاد نشود. 
  8. نحوه تعریف سوالات بسته استاد درس متفاوت است اما در حالت کلی فرض بر این است که سوالاتی که برای شما نمایش داده می شود بصورت تصادفی از بانک سوال تعریف شده توسط استاد انتخاب می‌شود. در این صورت برای جلوگیری از اختلال در سوالها، تنها یکبار می‌توانید وارد آزمون شوید. بنابراین حتماً دقت نمایید به هیچ وجه صفحه مرورگر خود را نبندید و بروزرسانی نکنید. چراکه با توجه به محدودیت یکبار ورود، اجازه ورود و بارگذاری پاسخ‌های خود را نخواهید داشت. 
  9. اکیداً توصیه می‌شود از گوشی همراه خود برای ورود به آزمون استفاده نکنید. سیستم عامل گوشی معمولاً برای مدیریت حافظه گوشی، برنامه‌ها و صفحات مرورگر را می‌بندد. با توجه به نکته فوق، ممکن است امکان بارگذاری پاسخ را از دست بدهید.
  10. کلیه آزمون‌ها زمان دار هستند و پس از اتمام زمان تعریف شده توسط استاد بسته شده و امکان بارگذاری پاسخ از بین می‌رود. لذا اکیداً توصیه می‌شود حداقل ۱۵ دقیقه قبل از پایان زمان آزمون، پاسخ خود را اسکن و در سامانه بارگذاری کنید. 
  11. مجدداً توصیه می‌شود بارگذاری پاسخ خود را به دقایق آخر موکول نکنید. چراکه به علت تقاضاهای زیاد و هجوم همه دانشجویان به بارگذاری فایل، سرور ممکن است دچار اشکال شود و موفق به ثبت فایل شما نشود. 
  12. پس از پایان آزمون، حتما دکمه «ثبت همه پاسخ‌ها و اتمام آزمون» را کلیک نمایید تا امکان مشاهده پاسخ‌ها توسط استاد فراهم شود. 
  13. از کلیه دانشجویان عزیز درخواست می‌شود اخلاق دانشجویی را در پاسخگویی به سوالات رعایت کنند که مواردی از آن به شرح زیر است:
    1. به دیگران کمک نکنید و از دیگران کمک دریافت نکنید.
    2. پاسخ خود را محرمانه نگاه دارید و اختیار دیگران قرار ندهید.
    3. سوالات یا پاسخ‌های آن را در گروه‌های مجازی منتشر نکنید. 
    4. از نرم‌افزارهایی که در امتحان صریحا مجاز دانسته نشده استفاده نکنید.
  14. لازم به ذکر است در صورت احراز تخطی از موارد فوق، موضوع به شورای انضباطی دانشجویان به عنوان مصادیق تقلب در آزمون ارجاع خواهد شد.
با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه عزیزان

معاونت آموزشی و پژوهشی
تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹
برنامه زمان بندی انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی 1399-1400
ایام هفتهتاریخسال وردیمقاطعساعت انتخاب واحد
شنبه99/11/1896و ماقبلکلیه مقاطع تحصیلیاز ساعت 9 صبح تا 23:30
یکشنبه99/11/1997
دوشنبه99/11/2098
سه شنبه99/11/2199
چهارشنبه99/11/22کلیه ورودی ها
برنامه زمان بندی حذف و اضافه نیمسال دوم سال تحصیلی1399-1400
ایام هفتهتاریخسال وردیمقاطعساعت حذف و اضافه
یکشنبه99/12/1096و ماقبل کلیه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشداز ساعت 9 تا 23:30
دوشنبه99/12/1197
سه شنبه99/12/1298
چهارشنبه99/12/1399
برنامه زمان بندی حذف اضطراری نیمسال دوم سال تحصیلی 1399-1400
ایام هفتهتاریخسال وردیمقاطعساعت حذف و اضافه
شنبه1400/02/18تمامی ورودی ها کلیه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشداز ساعت 9 تا 23:30
یکشنبه1400/02/19تمامی ورودی ها 
دوشنبه1400/02/20تمامی ورودی ها 

شروع ترم 992 (شروع کلاس ها) : 99/11/25
پایان ترم 992 (پایان کلاس ها) : 1400/03/27
زمان انتخاب واحد ترم 992 : از 99/11/18  تا 99/11/22 
زمان حذف و اضافه ترم 992 :از 99/12/10 تا 99/12/13   
حذف اضطراری ترم 992:از 1400/02/18  تا  1400/02/20  
ارزشیابی ترم 992 :  از 1400/03/01  تا  1400/04/06     
برگزاری امتحانات پایان ترم 992 :  از 1400/03/31  تا  1400/04/13   

    

تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

چهارشنبه بیست و چهارم دی 1399 ساعت 2:7 ب ظ
درخشش دانشگاه صنعتی قم در هفته پژوهش
چهار نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به عنوان پژوهشگران برتر سال 1399 استان قم معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومي  دانشگاه؛  در آيين تجليل از پژوهشگران ، فناوران و صنعتگران استان قم  که در سالن كرامت استانداري قم برگزار شد، از چهار نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به عنوان پژوهشگران برتر سال 1399 استان قم تجلیل شد.
دكتر بهرام سرمست استاندار قم در آيين تجليل از پژوهشگران ، فناوران و صنعتگران استان ، طي سخناني اساس و مبنای پژوهش را سئوال و مساله دانست و گفت: جامعه‌ای که درآن سئوال ایجاد نشود نمی‌تواند در مسیر پژوهش های علمی گام هاي موثر بردارد .
استاندار قم با بيان اينكه طي بيش از يك قرن توسعه مهمترین شعار جامعه نخبگانی کشور بوده افزود: با اين وجود هنوز نتوانسته ايم در عرصه علوم و کاربردی کردن پژوهش ها به نقطه مطلوبی دست يابيم
وي شکاف عمیق بین عرصه‌های پژوهشی، تئوری و فناوری با عرصه صنعت ، تولید و سیاست گذاری‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: این دوگانگی و بی‌اعتمادی سبب شده تا نتوانیم به یک توسعه متوازن برسیم.
استاندار قم با بيان اينكه متاسفانه واحدهای صنعتی و تولیدی خود را بی نیاز از دانش و پژوهش می‌بینند گفت: روحیه پژوهش و مساله محوری به دانشجویان کشور به درستی منتقل نشده و امروز بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی در بحران بیکاری گرفتار شده اند.
سرمست خاطرنشان كرد: صنعت و تولید قم باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان بروند و خود را با معیارهای صنعت و تولید قرن ۲۱ هماهنگ کنند.
برنامه‌های هفته پژوهش امسال با شعار "پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید" برگزار شد وطی آن از پژوهشگران برتر دانشگاه ها و حوزه های علمیه ، دستگاههای اجرایی مربیان و دانش‌آموزان برتر پژوهشگر و صنعت‌گران برتر تجلیل شد.
 در بخش پژوهشگران و فناوران برتر هیات علمی از دکتر مهدی سلیمانی از دانشکده مکانیک، دکتر هادی زیانی از دانشکده فنی و مهندسی و دکتر مجتبی حیدری ازدانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم تجلیل شد.همچنین در بخش پژوهشگران برتر دانشجویی از احسان بادفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی قم تقدیر به عمل آمد.  

درخشش دانشگاه صنعتی قم در هفته پژوهش

سه شنبه بیست و پنجم آذر 1399 ساعت 3:7 ب ظ
فراخوان جذب امریه سربازی

فراخوان جذب امریه سربازی

شنبه بیست و دوم آذر 1399 ساعت 4:43 ب ظ
نحوه درخواست پشتیبانی آنلاین سامانه‌های آموزش
قابل توجه کلیه دانشجویان عزیز

با توجه به شرایط دورکاری کارشناسان محترم آموزش دانشگاه، سامانه پشتیبانی آنلاین که در فرایند ثبت نام دانشجویان ورودی جدید مورد استفاده قرار گرفته بود، در صفحه اول سامانه آموزش مجازی دانشگاه (lms.qut.ac.ir) نیز نصب و قابل استفاده است. 

برای استفاده از این سامانه، مطابق تصاویر زیر عمل کنید:



نحوه درخواست پشتیبانی آنلاین سامانه‌های آموزش

سه شنبه چهارم آذر 1399 ساعت 10:8 ق ظ
فراخوان ثبت روایت‌های کرونایی دانشگاهیان

فراخوان ثبت روایت‌های کرونایی دانشگاهیان

سه شنبه چهارم آذر 1399 ساعت 9:29 ق ظ
اطلاعات تماس کارشناسان آموزش
نظر به محدودیت‌های جدید اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم امکان حضور کارکنان در دانشگاه، بدینوسیله کانالهای ارتباطی کارشناسان محترم آموزش در دوره دورکاری اعلام می‌گردد:


ایمیل

Telegram ID

آیدی "بله"

کارشناس

سمت

 

 

farhadi33@

آقای فرهادی

مسئول دفتر معاونت

academic@qut.ac.ir

Bb1365@

bayat2000@

آقای بیات

کارشناس آموزش کل

postgraduate@qut.ac.ir

A_teymoori@

A_teymoori@

خانم تیموری

کارشناس تحصیلات تکمیلی

 

 

sajjad_h32@

آقای حاتم نیا

کارشناس نظام وظیفه

 

m_shahghale@

m_shahghale@

آقای شاه قلعه

کارشناس  فارغ اتحصیلان و معرفی به استاد

Jolodar1311@gmail.com

 

 

آقای جلودار

کارشناس فارغ تحصیلان

Saidehsobhani3@gmail.com

 

 

خانم سبحانی

کارشناس بایگانی آموزش

 

tanha_10098_1366@

seyyedmahdi10098@

آقای موسوی

کارشناس گروه معارف

 

Fa1980@

f_alishahi@

خانم علیشاهی

کارشناس دانشکده فنی مهندسی

 

m_h3_2@

mosi9399@

آقای ملک لی

کارشناس دانشکده برق و کامپیوتر

 

Mo_G7@

mo_g77@

خانم گشتاسبی

کارشناس دانشکده مکانیک

research@qut.ac.ir

 

beikaee@

آقای بیکایی

کارشناس امور پژوهشی

industry@qut.ac.ir

msvmosavi63@

innocenter@

آقای موسوی

کارشناس ارتباط با صنعت

 

hossein700423@

hossein8998@

آقای ابراهیمی

کارشناس آزمایشگاه های برق



اطلاعات تماس کارشناسان آموزش

شنبه یکم آذر 1399 ساعت 3:21 ب ظ
اطلاعات تماس مدیران آموزش
با توجه به محدودیت‌های جدید اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، اطلاعات تماس مدیران بخش‌های مختلف مرتبط با آموزش به شرح زیر اعلام می‌گردد.

پست الکترونیکی

نام

سمت

ghanbari@qut.ac.ir

دکتر قنبری

معاون آموزشی و پژوهشی

solaimani@qut.ac.ir

دکتر سلیمانی

مدیر کل آموزشو تحصیلات تکمیلی

talebi@qut.ac.ir

دکتر طالبی

مدیر کل پژوهش

rasti@qut.ac.ir

دکترراستی

مدیر ارتباط با صنعتو کارآفرینی

academic@qut.ac.ir

آقای بیات

کارشناس آموزش کل

postgraduate@qut.ac.ir

خانم تیموری

کارشناس تحصیلات تکمیلی

research@qut.ac.ir

آقای بیکایی

کارشناس پژوهش

industry@qut.ac.ir

آقای موسوی

کارشناس ارتباط با صنعت

khademzadeh@qut.ac.ir jkh.yeganeh@yahoo.com

دکتر خادم زاده

رییس دانشکده فنی و مهندسی

hasanzadeh@qut.ac.ir

دکتر حسن زاده

رییس دانشکده برق و کامپیوتر

fadee@qut.ac.ir

دکتر فدایی

رییس دانشکده مکانیک

mohajjel@qut.ac.ir

دکتر محجل

مدیر گروه کامپیوتر

hasanzadeh@qut.ac.ir

دکتر حسن زاده

مدیر گروه قدرت

sharifi@qut.ac.ir

دکتر شریفی

مدیر گروه کنترل

bekrani@qut.ac.ir

دکتر بکرانی

مدیر گروه مخابرات و الکترونیک

b.mohammadnezhad@gmail.com

دکتر محمد نژاد

مدیر گروه عمران

hajizadeh@qut.ac.ir F.Hajizadeh2216@gmail.com

دکتر حاجی زاده

مدیر گروه صنایع

khademzadeh@qut.ac.ir

دکتر خادم زاده

مدیر گروه پلیمر

sahebi@qut.ac.ir Mahdi.sahebi@yahoo.com

دکتر صاحبی

مدیر گروه مکانیک

ghalandari@qut.ac.ir

دکتر قلندری

مدیرگروه فیزیک مهندسی

meshkatalsadat.mh@qut.ac.ir

دکتر مشکوه السادات

مدیر گروه شیمی

aleomraninejad@qut.ac.ir

دکتر آل عمرانی نژاد

مدیر گروه ریاضی

m.mohammadi@qut.ac.ir

دکتر محمدی

مدیر گروه انرژی

اطلاعات تماس مدیران آموزش

شنبه یکم آذر 1399 ساعت 1:37 ب ظ
زمان شروع کلاس‌های مقطع کارشناسی
ضمن عرض تبریک مجدد به مناسبت قبولی دانشجویان نوورود در آزمون ورودی دانشگاه‌ها، به اطلاع این عزیزان می‌رساند زمان شروع کلاس‌ها از روز سه‌شنبه 27 آبان ماه می‌باشد. 
با توجه به تاخیر به وجود آمده در اعلام نتایج آزمون و شروع نیمسال تحصیلی، زمان پایان نیمسال جاری دانشجویان نو ورود، متعاقبا اعلام می‌شود.

زمان شروع کلاس‌های مقطع کارشناسی

دوشنبه بیست و ششم آبان 1399 ساعت 2:42 ب ظ
برنامه زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی سال 1399
ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی سال 99، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله انجام می پذیرد:
1-    ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی
2-    ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو
لذا خواهشمند است تمامی موارد ذکر شده در ذیل را انجام داده و تا حصول نتیجه مراحل ثبت نام را دنبال نمایید.
(تاکید می گردد ثبت نام کاملا غیر حضوری انجام خواهد شد و نیازی به حضور دانشجو نمی باشد و  بایستی دو مرحله فوق انجام پذیرد)

کانال اطلاع‌رسانی نوورودی‌های ۹۹
اطلاعیه‌ها، لینک‌های ثبت‌نام و دیگر اطلاعات لازم از طریق کانال پیام رسان داخلی "بله" به آیدی زیر منتشر خواهد شد. از دانشجویان نوورود درخواست می شود نسبت به عضویت در کانال اقدام فرمایید:
https://ble.ir/Qut99

همچنین کانال دانشگاه صنعتی قم در پیام رسان داخلی "بله" به نشانی زیر، پیام‌های مرتبط با اخبار دانشگاه را منتشر می نماید:
1-ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی:

برنامه زمان بندی ثبت نام غیر حضوری دانشجویان کارشناسی ورودی 1399

رشته ها

ایام

تاریخ

ساعت

مهندسی برق، مهندسی انرژِی، مهندسی پلیمر

شنبه

1399/08/17

از ساعت 8 الی 24

مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر

یکشنبه

1399/08/18

تمام روز

مهندسی عمران ، فیزیک مهندسی

دوشنبه

1399/08/19

تمام روز

کلیه گرایش ها ( جا مانده از ثبت نام در روز مشخص شده فوق)             

سه شنبه

1399/08/20

از بامداد تا ساعت 10 صبح

 
قبل از ورود به سایت دانشگاه صنعتی قم جهت ثبت نام، موارد ذکر شده در ذیل را اسکن نمایید (زیرا برای ثبت نام به این موارد جهت بارگذاری نیاز خواهید داشت):
  • تصویر کارت ملی و شناسنامه تمام صفحات
  • تصویر عکس 4*3 زمینه سفید ( به اندازه 263*649 و یا کمتر که حجم عکس حدودا 25 کیلوبایت شود)
  • تصویر اصل کارنامه دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( باید قبلا از مدرسه خود با مهر و امضا تحویل گرفته شده باشد)
  • تصویر اصل دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (باید قبلا از مدرسه خود با مهر و امضا تحویل گرفته شده باشد. البته برخی از دانشجویان ممکن است این مورد را نتوانند از مدرسه خود تحویل گیرند و یا آماده نشده باشد که در این صورت نیاز به بارگذاری نمی باشد).
  • تصویر گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( باید قبلا از مدرسه خود با مهر و امضا تحویل گرفته شده باشد)
  • تصویر فرم های سنجش طبق نیاز و ضرورت هر فرد پر گردد و بارگذاری شود ( فرم های سنجش را می توانید از  اینجا دریافت نمایید. یکی از دو فرم شماره 4 یا 5 را حتماً پر کرده و بارگذاری نمایید ( بر اساس وضعیت دانشجو) . بقیه فرم های سنجش در صورتی که با وضعیت متقاضی مطابقت داشته باشد پر کرده و بارگذاری نمایید. مثل فرم اتباع ، شاهد و ایثارگر و ...... )
  • تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت در صورت موجود بودن
  • تصویر فرم علایق ورزشی پر شده (فرم مذکور را می توانید از این قسمت فرم علایق ورزشی دریافت نمایید.)
  • انجام تاییدیه تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم از طریق سایت  http://emt.medu.ir
 
بعد از اسکن تمامی موارد بالا انجام تاییدیه تحصیلی و پر شدن فرم های مربوطه به آدرس ذیل مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهید.
آدرس سایت : https://erp.qut.ac.ir/stdnew    
 
نکته 1: جهت ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی نام کاربری، کد ملی دانشجو و کلمه عبور، کد شناسنامه متقاضی می باشد.
نکته 2: کد ملی باید به صورت کامل و 10 رقمی وارد گردد بدون خط تیره و فاصله ( اگر کد ملی متقاضی با صفر شروع شود ممکن است برای ورود به سایت نیاز به صفر اول شماره ملی نباشد لذا هم با صفر اول و هم بدون صفر وارد شوید و امتحان کنید ضمنا می بایست صفحه کلید انگلیسی باشد)
 
بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام داده و تمامی فرم های مربوطه را ( که قبلا اسکن نموده اید و در توضیحات بالا به آنها اشاره شده است ) در قسمت خود بارگذاری نمایید و در انتهای بخش ثبت نام اینترنتی گزینه ارسال را کلیک نمایید.
 
بعد از ارسال ثبت نام اینترنتی خود به شماره موبایل وارد شده دانشجو پیامکی ارسال می گردد. (البته در صورتی که سامانه تبلیغات پیامکی شما فعال باشد).
در ادامه در روزهای بعد کارشناسان محترم آموزش دانشگاه اطلاعات ارسالی متقاضیان را بررسی نموده که در صورت تایید درخواست ثبت نام دانشجو، به شماره موبایل دانشجو پیامکی مبنی بر تایید ثبت نام اینترنتی حاوی شماره دانشجویی ارسال می گردد. و در صورت رد درخواست پیامکی حاوی نقص در پرونده و یا رد درخواست به متقاضی ارسال می گردد که در این مورد متقاضی باید مجددا به لینک ثبت نام اینترنتی مراجعه کرده و نواقص خود را تکمیل و ارسال نماید.( قابل توجه است، به دلیل فشار کاری آموزش دانشگاه و ازدیاد دانشجویان جدیدالورد تایید درخواست ثبت نام اینترنتی آنها ممکن است تا دو روز کاری به طول بیانجامد لذا دانشجو می تواند از همان لینک ثبت نام اینترنتی وضعیت درخواست خود را مشاهده نماید ).
دانشجویانی که شماره دانشجویی به آنان ارسال نشده است می توانند در قسمت لینک ثبت نام اینترنتی بعد از تایید درخواست آن از جانب دانشگاه شماره دانشجویی خود را مشاهده نمایند. لذا متقاضیان محترم نگران عدم دریافت پیامک نباشند.
 
 
** تمام دانشجویان پسر (دانشجویانی که 18 سال آنها تمام شده و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ندارند)  و ثبت نام اینترنتی آنها به پایان رسیده است و کد دانشجویی از طریق پیامک و یا از طریق لینک ثبت نام دریافت کرده اند مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهند:
مرحله اول: ابتدا با شماره دانشجویی بعنوان یوزر و کد ملی بعنوان پسورد  ( کد ملی با صفر اول یا بدون صفر اول امتحان شود) به آدرس  erp.qut.ac.ir وارد پرتال دانشجویی خود شده و در قسمت فرم های درخواست- سایر درخواست ها فرم معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول را تکمیل و ارسال نمایند.
جهت نحوه تکمیل فرم فوق به نکات زیر توجه نمایید:
-         دانشجویانی که در مقطع کارشناسی پذیرفته شده اند، نیازی به پر کردن قسمت فارغ التحصیلی دانشگاهی ندارند.
-         دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند نیازی به پر کردن قسمت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوم متوسطه ندارند.
-         تاریخ شروع به تحصیل 1399/07/30 قید گردد.
مرحله دوم: در قسمت کارتابل نامه فرم معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول را پرینت گرفته و به همراه مدارک تحصیلی خود  ( مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی یا متوسطه دوم برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی و مدرک لیسانس برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد)  به مراکز پلیس بعلاوه 10 شهر خود مراجعه نموده و فرم معافیت تحصیلی خود را دریافت نمایید.
مرحله سوم: تصویر فرم معافیت تحصیلی خود را که از مراکز پلیس بعلاوه 10 دریافت نموده اید در قسمت فرم های درخواست- سایر درخواست ها، فرم پلیس بعلاوه 10 بارگزاری کرده و ارسال نمایید.

راهنمایی نظام وظیفه
توضیحات مهم:
1- دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم می باشند نیازی به انجام مرحله اول ندارد و تنها تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم خود را در قسمت ارسال فرم پلیس بعلاوه 10 بارگزاری و ارسال نمایند.
2- دانشجویانی که 18 سال آنها تمام نشده است بصورت تلفنی با شماره های زیر تماس حاصل نمایند.
3- جهت هرگونه سوال یا ابهام در ساعات کاری به شماره 36641601-025 داخلی 202 کارشناس نظام وظیفه آقای حاتم نیا تماس حاصل نمایند.

2-ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو:
دانشجو موظف است اصل مدارک ذیل را از طریق پست پیشتاز از تاریخ 99/09/01 لغایت 99/09/20 به دانشگاه ارسال نماید.
1-    سه قطعه عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری (پشت نویسی شده) (اجباری)
2-    اصل گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم (البته در صورت داشتن)
3-    گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( اجباری)
4-    اصل نامه معافیت تحصیلی دریافتی از نظام وظیفه ( پلیس +10) ( اجباری)
5-    اصل ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه دوم ( اجباری)
لازم به ذکر است در صورت عدم ارسال مدارک فوق ثبت نام قطعی نخواهد شد. در صورت دریافت مدارک توسط آموزش دانشگاه به دانشجو پیامک ارسال خواهد شد.
 
************
ضمناً تاریخ شروع کلاس های دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 1399 از شنبه مورخ 24/08/99 می باشد. لذا کلیه دانشجویان عزیز از این تاریخ با استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه با نام کاربری شماره دانشجویی و رمز ورود کد ملی ( با صفر اول یا بدون صفر اول امتحان کنید) وارد سامانه مجازی دانشگاه شده و از این طریق سر کلاس حضور پیدا کنید. در صورت داشتن مشکل برای ورود به سامانه مجازی می توانید با شماره دانشگاه به داخلی 217 تماس گرفته و مشکل خود را حل نمایید.
نکته مهم: انتخاب واحد دانشجویان ورود جدید را دانشگاه برای شما انجام خواهد داد. لذا دانشجویان دروس انتخاب واحد شده خود را در پرتال دانشجویی و سامانه آموزش مجازی با هم مقایسه نمایند و در صورت نبود درسی در سامانه آموزش مجازی حتماً، با داخلی 217 آقای موسوی تماس گرفته و تا اضافه شدن درس مذکور ( در سامانه مجازی) پیگیری نمایید.
 
 برای دریافت اطلاعات بیشتر و پشتبانی آنلاین به وب سایت https://www.qut.ac.ir/fa/register/index مراجعه نمایید.
 
برنامه زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد سال 1399
برنامه زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد سال 1399
ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به دانشجویان پذیرفته شده در کنکور کارشناسی ارشد سال 99، به اطلاع می رساند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله انجام می پذیرد:

1-    ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی

2-    ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

لذا خواهشمند است تمامی موارد ذکر شده در ذیل را انجام داده و تا حصول نتیجه مراحل ثبت نام را دنبال نمایید.

(تاکید می گردد ثبت نام کاملا غیر حضوری انجام خواهد شد و نیازی به مراجعه دانشجو نیست.)
اطلاعیه‌ها، لینک‌های ثبت‌نام و دیگر اطلاعات لازم به زودی از طریق کانال پیام رسان داخلی "بله" زیر منتشر خواهد شد. لذا نسبت به عضویت در کانال اقدام فرمایید:

🆔 https://ble.ir/Qut99

 

 ثبت نام غیرحضوری به صورت الکترونیکی:

برنامه زمان بندی ثبت­ نام

تاریخ

ایام

رشته ­ها

99/08/10

شنبه

مهندسی برق (کلیه گرایش­ها)،

99/08/11

یک شنبه

مهندسی مکانیک (کلیه گرایش­ها­)، مهندسی عمران (کلیه گرایش­ها)، مهندسی پلیمر

99/08/12

دوشنبه

مهندسی کامپیوتر، ریاضی کاربردی، شیمی آلی، مهندسی صنایع

99/08/13

سه شنبه

کلیه رشته ها

 

قبل از ورود به سایت دانشگاه صنعتی قم جهت ثبت نام، موارد ذکر شده در ذیل را اسکن نمایید ( زیرا برای ثبت نام به این موارد جهت بارگذاری نیاز خواهید داشت).

  • تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی.
  • تصویر عکس 4*3 تمام رخ زمینه سفید تهیه شده در سال جاری ( به اندازه 263*649 و یا کمتر که حجم عکس حدودا 25 کیلوبایت شود)
  • تصویر اصل مدرک کارشناسی و یا تصویر گواهی موقت کارشناسی و در صورت نداشتن مدرک، فرم معدل و فرم شماره 3 (فرم تعهد فراغت از تحصیل)
  • تصویر اصل مدرک کاردانی و یا تصویر گواهی موقت کاردانی در صورت وجود
  • تصویر فرم های سنجش طبق نیاز و ضرورت هر فرد پر گردد و بارگذاری شود. (فرم های سنجش را می توانید از این قسمت فرم های سنجش دریافت نمایید. فرم شماره  4 برای تمامی دانشجویان  روزانه الزامی می باشد و بارگذاری نمایید. بقیه فرم­های سنجش در صورتی که با وضعیت متقاضی مطابقت داشته باشد پر کرده و بارگذاری نمایید.)
  • تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت در صورت وجود
  • تصویر فرم علایق ورزشی پر شده (فرم مذکور را می توانید از این قسمت فرم علایق ورزشی دریافت نمایید.)

بعد از اسکن تمامی موارد بالا و پر شدن فرم های مربوطه بهآدرس ذیل مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهید.

آدرس سایت : https://erp.qut.ac.ir/stdnew    

 نکته 1: جهت ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی نام کاربری، کد ملی دانشجو و کلمه عبور، شماره شناسنامه متقاضی می باشد.

نکته 2: کد ملی باید به صورت کامل و 10 رقمی وارد گردد بدون خط تیره و فاصله ( اگر کد ملی متقاضی با صفر شروع شود ممکن است برای ورود به سایت نیاز به صفر اول شماره ملی نباشد لذا هم با صفر اول و هم بدون صفر وارد شوید و امتحان کنید)

بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام داده و تمامی فرم های مربوطه را ( که قبلا اسکن نموده اید و در توضیحات بالا به آنها اشاره شده است ) در قسمت خود بارگذاری نمایید و در انتهای بخش ثبت نام اینترنتی گزینه ارسال را کلیک نمایید.

بعد از ارسال ثبت نام اینترنتی خود به شماره موبایل وارد شده دانشجو پیامکی ارسال می گردد. ( البته در صورتی که سامانه تبلیغات پیامکی شما فعال باشد)

در ادامه در روزهای بعد کارشناسان محترم آموزش دانشگاه اطلاعات ارسالی متقاضیان را بررسی نموده و در صورت تایید درخواست ثبت نام دانشجو، به شماره موبایل دانشجو پیامکی مبنی بر تایید ثبت نام اینترنتی حاوی شماره دانشجویی ارسال می گردد. در صورت رد درخواست پیامکی حاوی نقص در پرونده و یا رد درخواست به متقاضی ارسال می گردد که در این مورد متقاضی باید مجددا به لینک ثبت نام اینترنتی مراجعه کرده و نواقص خود را تکمیل و ارسال نماید. ( قابل ذکر است به دلیل فشار کاری آموزش دانشگاه و ازدیاد دانشجویان جدیدالورد تایید درخواست ثبت نام اینترنتی آنها ممکن است تا دو روز کاری به طول بیانجامد. لذا دانشجو می تواند از همان لینک ثبت نام اینترنتی وضعیت درخواست خود را مشاهده نماید)

دانشجویانی که شماره دانشجویی به آنان ارسال نشده است می توانند در قسمت لینک ثبت نام اینترنتی بعد از تایید درخواست آن از جانب دانشگاه شماره دانشجویی خود را مشاهده نمایند. لذا متقاضیان محترم نگران عدم دریافت پیامک نباشند.

 تمام دانشجویان پسر (دانشجویانی که 18 سال آنها تمام شده و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ندارند)  و ثبت نام اینترنتی آنها به پایان رسیده است و کد دانشجویی از طریق پیامک و یا از طریق لینک ثبت نام دریافت کرده اند مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهند.

مرحله اول: ابتدا با شماره دانشجویی به عنوان یوزر و کد ملی بعنوان پسورد ( کد ملی با صفر اول یا بدون صفر اول امتحان شود) به آدرس  https://erp.qut.ac.ir وارد پرتال دانشجویی خود شده و در قسمت فرم های درخواست- سایر درخواست ها فرم معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول را تکمیل و ارسال نمایند.

جهت نحوه تکمیل فرم فوق به نکات زیر توجه نمایید:

-         دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند نیازی به پر کردن قسمت دیپلم و پیش دانشگاهی یا دوم متوسطه ندارند.

-         تاریخ شروع به تحصیل 30/7/1399 قید گردد.

مرحله دوم: در قسمت کارتابل نامه فرم معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول را پرینت گرفته و به همراه مدارک تحصیلی خود (اصل مدرک لیسانس برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد)  به مراکز پلیس بعلاوه 10 شهر خود مراجعه نموده و فرم معافیت تحصیلی خود را دریافت نمایید.

مرحله سوم: تصویر فرم معافیت تحصیلی خود را که از مراکز پلیس بعلاوه 10 دریافت نموده اید را در قسمت فرم های درخواست- سایر درخواست ها، فرم پلیس بعلاوه 10 بارگزاری کرده و ارسال نمایید.

توضیحات مهم:

1- دانشجویانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم هستند نیازی به انجام مرحله اول ندارد و تنها تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم خود را در قسمت ارسال فرم پلیس بعلاوه 10 بارگذاری و ارسال نمایند.

2- دانشجویانی که 18 سال آنها تمام نشده است بصورت تلفنی با شماره های زیر تماس حاصل نمایند.

3- جهت هرگونه سوال یا ابهام در ساعات کاری به شماره 36641601-025 داخلی 202 کارشناس نظام وظیفه آقای حاتم نیا تماس حاصل نمایند.

 ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز توسط دانشجو

دانشجو موظف است اصل مدارک ذیل را از طریق پست پیشتاز از تاریخ 99/09/01 لغایت 99/09/20 به دانشگاه ارسال نماید.

1-    سه قطعه عکس 4*3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری

2-    اصل یا گواهی موقت مقطع کارشناسی

3-    اصل یا گواهی موقت مقطع کاردانی در صورت وجود

4-    اصل نامه معافیت تحصیلی دریافتی از نظام وظیفه

لازم به ذکر است در صورت عدم ارسال مدارک فوق ثبت نام قطعی نخواهد شد. در صورت دریافت مدارک توسط آموزش دانشگاه به دانشجو پیامک ارسال خواهد شد.

قابل توجه دانشجویان پذیرفته شده بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد

-         دانشجویان استعداد درخشان کلیه مراحل فوق را مطابق اطلاعیه انجام دهند.

-         پذیرفته شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان لازم است جهت بررسی صلاحیت عمومی مدارک ذیل را تکمیل نمایند و به آموزش دانشگاه (کارشناس تحصیلات تکمیلی) تحویل نمایند.

الف) فرم صلاحیت عمومی (نسخه اصلی «همراه با الصاق عکس رنگی»).

ب) واریز مبلغ: 600/000 ریال (ویژه سال 99). اطلاعات پرداخت به شرح ذیل است:

شماره کارت: ......................................................................... 2282-2998-9570-6367

شماره حساب: ...................................................................... 4001021101007489

شماره شبا حساب: ................................................................ IR770100004001021101007489

شناسه پرداخت: .................................................................... 294021174113560001135607480010

(ارائه اصل فیش پرداختی یا کپی رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز الزامی است.)

ج) کپی: 1- صفحه اول شناسنامه، 2- کارت ملی، 3- در صورت اشتغال، ارسال کپی حکم کارگزینی. 4- صفحه اول گذرنامه (ویژه اتباع خارجی)
برای دریافت اطلاعات بیشتر و پشتبانی آنلاین به وب سایت https://www.qut.ac.ir/fa/register مراجعه نمایید.
انتصاب عضو هیأت علمی دانشگاه به عنوان دبیر نشریه پژوهشی
جناب آقای دکتر هادی زیانی، عضو هیأت علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه، به عنوان دبیر مجله علوم و تکنولوژی شاخه برق و کامپیوتر در گرایش مخابرات منصوب شدند. این نشریه به صاحب امتیازی دانشگاه شیراز به چاپ می رسد. 

صفحه 1 از 11 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 158
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود