امروز : جمعه بیست و هشتم اردیبهشت 1403
اخبار

اخبار


اخبار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

RSS
ارج نهادن به مقام شامخ مادر شهدا

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم با خانواده شهید بزرگوار ، محمد رضا شفیعی دیدار نمودند. این شهید بزرگوار که به روایت مادرش:

پس از مجروح شدن به اسارت دشمن در آمده و در آن جا به شهادت رسیده است و او را دفن کرده اند

16 سال بعد هنگام تبادل جنازه ی شهدا با اجساد عراقی، جنازه ی «محمدرضا شفیعی» و دیگر شهدای دفن شده را بیرون می آورند تا به گروه تفحص شهدا تحویل دهند. اما جنازه ی محمدرضا سالم است، سالم سالم.

صدام گفته بود این جنازه این طور نباید تحویل ایرانی ها داده شود. او را ۳ماه در آفتاب داغ می گذارند، اما تفاوتی نمی کند. پودر مخصوص تخریب جسد می پاشند، ولی باز هم بی تأثیر است.

مادر شهید می گوید:

موقع دفن محمدرضا، حاج حسین کاجی به من گفت شما می دانید چرا بدن او سالم است؟ گفتم چرا؟

گفت:راز سالم ماندن ایشان چهار چیز است: هیچ وقت نماز شب ایشان ترک نمی شد. دائماً با وضو بود. هیچ وقت زیارت عاشورا یش ترک نمی شد. مداومت بر غسل جمعه داشت. هر وقت برای امام حسین- علیه السلام- گریه می کرد، اشک هایش را به بدنش می مالید.

مادر شهید درباره ی موفقیت شهید می گوید:

به امام زمان- عجّل الله تعالی فرجه الشریف- ارادت خاصّی داشت و هر وقت به قم می آمد، رفتن به جمکران را ترک نمی کرد.

در این دیدار معنوی مادر شهید برای سربلندی اسلام و انقلاب و مقام معظم رهبری دام ظله العالی و عاقبت بخیری همه مسلمانان و حضار دعا نمودند.

 

ارج نهادن به مقام شامخ مادر شهدا

یکشنبه بیست و ششم بهمن 1393 ساعت 9:21 ق ظ
یوم‌الله بیست‌و‌دوم بهمن
بار دیگر یوم‌الله بیست‌و‌دوم بهمن، روز سرنگونی طاغوت و پیروزی خون بر شمشیر، فرا رسیدو سرور و شكوه را در دل‌ها و جان‌های خداجوی مردم و ولایتمدار ایران اسلامی و بلكه همه مظلومان و آزادگان جهان، ایجاد كرد. انقلاب اسلامی صدای ملتی بود که پیشینه‌ای بلند در مبارزه با استعمار و سلطه‌ اجانب داشت و در این راه هزینه‌های فراوانی را پرداخته بود. انقلاب اسلامی، صدای بلند مردان و زنان آزاده‌ای بود كه با دست‌های تهی و دل‌های پر از ایمان با تكیه بر كلام حق به جای سلاح، و گل به جای گلوله توانستند شكوهمندترین حضور و بزرگترین انقلاب قرن را رقم بزنند و نظام جمهوری اسلامی را به رهبری بی‌نظیر امام خمینی (ره) مستقر نمایند. امروز شجره طیبه انقلاب اسلامی در پرتو نفس قدسی باغبان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، ریشه در سرتاسر جهان هستی دوانیده و به همت وارث معنوی اش حضرت آیت ا... خامنه ای (مدظله العالی) به ثمر نشسته است. نسیم روح نواز بیداری، آگاهی و بصیرت این شجره طیبه الهی در سرتاسر جهان مشام آزادگان و ستمدیدگان جهان را نوازش می کند و در مقابل، ستمگران سلطه طلب استکبار جهانی و همچنین صهیونیسم، همچون انسانهای وحشت زده و حزان زده تلاش می کند تا نگذارد بهار انقلاب اسلامی تکثیر شود. امروز آرزوی دیرینه امام که صدور معنوی انقلاب اسلامی بود به تحقق نشسته است و آزادگان جهان با الهام از انقلاب اسلامی، استکبار جهانی، صهیونیسم و ایادی مزدورشان را در سراسر جهان به چالش کشانده اند و تناقض رفتارهای مدعیان دموکراسی و حقوق بشر را آشکار ساخته اند.نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه صنعتی قم در تبعیت از فرمایشات ولی امر مسلمین جهان، عصر حاضر را عصر معنویت و عصر بیداری اسلامی و عصر ذلت و خواری همه سردمداران كفر و نفاق و الحاد می‌داند و عموم مسوولان متفكران اندیشمندان و دلسوزان و خصوصا آحاد ملت قدرشناس ایران اسلامی را به استمرار این صراط مستقیم عزت‌بخش كه همان صراط مستقیم ولایت است فرا می‌خواند.
22بهمن امسال نیز اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی قم با درك حساسیت و اهمیت شرایط جهانی و شرایط داخلی ، در صف هایی فشرده و با مشت هایی گره کرده دوشادوش مردم غیور ایران اسلامی و با اتکاء به فرامین الهی و رهایی بخش فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت ا... خامنه ای (حفظه ا...) حمایت بی دریغ خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمامی مظلومان جهان با خلق حماسه حضور اعلام خواهند کرد و با این حضور خواب را بر فتنه گران تاریخ حرام خواهند ساخت.
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم

یوم‌الله بیست‌و‌دوم بهمن

شنبه هجدهم بهمن 1393 ساعت 1:19 ب ظ
10 ربیع الثانی رحلت کریمه اهل بیت سلام الله علیها

کریمه اهل بیت سلام الله علیها

حضرت فاطمه دختر امام موسی بن جعفر(ع) دارای القاب زیادی هستند(1)،دو لقب مشهور آن حضرت «معصومه» و «کریمه اهل بیت» است، در رابطه با لقب کریمه اهل بیت در کتاب «در حریم حضرت معصومه(س)» این گونه آمده است که: در ایام محبوس بودن پدر بزرگوارش، حضرت موسی بن جعفر(ع) و در روزگار مسافرت برادرش حضرت رضا(ع) در دفاع از حریم ولایت و پاسداری از خط امامت، آن چنان نقش مؤثری ایفا کرد که به «شفیعه روز محشر» و «کریمه اهل بیت پیامبر» اشتهار یافت(2) و در کتاب «فروغی از کوثر»، ذیل عنوان «کریمه اهل بیت» آمده است که: «اولیاء الهی منشاء کرامات وعنایاتی بوده‌اند که آثار یک عمر اخلاص و وارستگی آن‌هاست، از دیر زمان،آستانِ قدس فاطمی منشاء هزاران کرامت و عنایت ربانی بوده است...»اما به نظر می‌رسد، شهرت این لقب برای حضرت معصومه(س) به واسطه رؤیای صادقه‌ای است که از مرحوم آیت‌الله سیدمحمود مرعشی نجفی(ره) نقل شده است. داستان به این صورت است که مرحوم سیدمحمود مرعشی نجفی متوفای 1328 هجری قمری بسیار علاقه‌مند بود که به هر طریقی شده، محل قبر شریف حضرت صدیقه طاهره(س) را به دست آورد، برای این مقصود، ختم مجرّبی انتخاب کرده، چهل شب به آن مداومت کرد تا شاید خداوند به طریقی او را از محل قبر شریف حضرت زهرا(س) آگاه فرماید، شب چهلم بعد از انجام ختم و توسل فراوان استراحت کرده در عالم رؤیا به محضرمقدس حضرت باقر یا حضرت صادق(ع) مشرف شد.(4)امام(ع) به ایشان فرمود: «علیک بکریمه اهل البیت»؛ به دامن کریمه اهل بیت چنگ بزن، ایشان به تصور اینکه منظور امام(ع) از «کریمه اهل بیت»حضرت زهرا(س) است، عرضه داشت: بلی! قربانت گردم من نیز این ختم رابرای همین گرفتم که محل قبر شریف آن حضرت را به صورت دقیق‌تر بدانم و به زیارتش مشرف شوم، امام(ع) فرمودند: «منظور من قبر شریف حضرت معصومه در قم است»، مرحوم آیت‌الله سیدمحمود مرعشی نجفی هنگامی که از خواب برخاست تصمیم گرفت که رخت سفر ببندد و به قصدزیارت حضرت معصومه(س) رهسپار ایران شود.(5) این جریان در کتاب «کریمه اهل بیت» نقل شده است مؤلف بعد از نقل این جریان درپاورقی کتابش اضافه می کند که: این داستان را مرحوم آیت الله مرعشی(6)چندین بار در ملاقات‌های اینجانب با ایشان از پدر بزرگوارشان نقل کردند وحقیر آن را بدون هیچ گونه تصرفی در اینجا آوردم.(7)این داستان در کتاب «حرم فاطمیون»(8) و همچنین در کتاب «حضرت معصومه، فاطمه دوم»(9) با اقتباس از کتاب «کریمه اهل بیت(س)»هم نقل شده است. آقای محمدی اشتهاردی بعد از نقل این داستان می‌نویسد: «اقتباس، از کتاب ارزشمند «کریمه اهل بیت(س)» صفحه 43-45، سپس آقای محمدی اشتهاردی ادامه می‌دهد: ماجرای فوق را مرحوم آیت‌الله سیدشهاب‌الدین مرعشی به طور مکرر برای افراد مختلف نقل کرده است. یکی از شاگردان آیت‌الله نجفی می‌گفت:ایشان در درس خود می‌فرمود: علت آمدن من به قم، همین مطلب بود»(10) و در موردرؤیای مذکور ایشان می‌نویسد: با توجه به اینکه مرجع تقلیدی این رؤیا را ازپدر مجتهدش نقل می‌کند و خواب دیدن امام معصوم(ع)، دلیل بر صدق آن خواب است».(11)در پایان می‌توان نتیجه گرفت که شهرت لقب «کریمه اهل بیت» برای حضرت فاطمه(س)بعد از رؤیای صادقه‌ای است که مرحوم آیت‌الله سیدمحمود مرعشی نجفی آن را نقل کرده است.

از امام صادق علیه السلام در خصوص حضرت معصومه چندین روایت نقل شده است که شاید به جرأت بتوان گفت از سوی این امام همام درباره غیر ایشان چنین تعابیری گفته نشده است: الف. وجوب بهشت برای زیارت بانو: «ان لنا حرما و هو بلده قم و ستدفن فیها إمرأه من اولادی تسمی فاطمه فمن زارها وجبت له الجنه». برای ما حرمی است و آن شهر قم است و به زودی دفن می شود در آن سرزمین زنی از اولاد من به نام فاطمه ، پس هر کس او را زیارت کند بهشت برای او واجب خواهد شد. ب. شفاعت همه شیعیان: سید عالم شهید مرحوم قاضی نورالله شوشتری نقل فرموده است که حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: «آگاه باشید که برای خدا حرمی است و آن مکه است و برای رسول خدا صلی الله علیه و آله حرمی است و آن مدینه است. بعد فرمود: «تقبض فیها امرأه من ولدی و اسمها فاطمه بنت موسی تدخل بشفاعتها شیعتی الجنه باجمعهم». در سرزمین قم زنی از فرزندان من که نام او فاطمه و دختر موسی بن جعفر است از دنیا خواهد رفت و شیعیان من همگی به برکت شفاعت او داخل بهشت خواهند گردید.

رهبر انقلاب در سوم مهرماه 1372 در سفری که به شهر مقدس قم داشتند، در دفتر یادبود حرم مطهر چنین نگاشتند: «بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیمالسّلام/ علیکم یا أهلَ بَیتِ النّبوه و مَوضِعِ الرّسالَه، السّلام عَلَیکِ یا قُرّهَ عَین آلِ الرّسُولِ (صلوات‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)/ افتخار خدمت در این آستان بلند‌پایه‌ ملک‌پاسبان بر شما آقایان و عزیزان مبارک و گرامی باد. حقّ بزرگِ این سرچشمه‌ نور و هدایت که یکی از ثمرات آن، تشکیل حوزه‌ علمیه‌ عظیم‌الشأن در سایه این بقعه‌ مبارک است، چنان عظیم است که زبان و قلمِ چون من حقیر و ناتوانی را رساییِ بیان آن نیست

آیت‌الله العظمی بروجردی به خاطر حضرت معصومه (سلام الله علیها) شاه عربستان را نپذیرفت وقتی در عصر مرجعیت عامه آیت‌الله العظمی بروجردی، پادشاه عربستان به ایران آمد و توسط سفیر خود ملاقات با این مرجع بزرگ شیعی را تقاضا کرد. آقا اجازه نفرمودند! اطرافیان گفتند مصلحت است که شما اجازه ملاقات بدهید. ایشان فرمودند: او وهابی است اگر به قم بیاید، به زیارت حضرت معصومه(سلام الله علیها) نمی‌رود و این ـ هر چند غیر مستقیم ـ توهینی به ساحت ملکوتی ایشان است.

ـ مرحوم آیت‌الله العظمی سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی در مدت 60 سالی که در شهر قم اقامت داشت، سحرها اولین زائر حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) بود. ایشان در طول سال ـ چه شب‌های سرد زمستان و چه شب‌های گرم تابستان قم ـ قبل از اذان صبح پشت درهای حرم به انتظار می‌ایستاد تا پس از باز شدن درها اولین زائر حضرت باشد.

ـ مرحوم علامه سید محمدحسین طباطبایی غروب‌های ماه رمضان با پای پیاده با کهولت سن به حرم حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) می‌آمد و با بوسه بر ضریح آن حضرت روزه خود را افطار می‌‌کرد، سپس به خانه رفته و غذا می‌خورد.

آیت الله بهجت می‎فرمود که گویا امام عصر(عج) را در خواب دیدند که فرمودند کسانی که به زیارت عمه‎ام حضرت معصومه می‎آیند هر کدام مَلکی با آنها همراه می‎شود تا از زیارت برگردند.

پس قابل توجه زائران که در زیارت مراقب حفظ ادب باشند و توجه داشته باشند که به چه مکانی مشرف میشوند. مکانی که ملائک در آن جا تردد دارند.

 

یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه

 

 

10 ربیع الثانی رحلت کریمه اهل بیت سلام الله علیها

شنبه یازدهم بهمن 1393 ساعت 1:39 ب ظ
اهانت به ساحت نورانی رسول گرامی اسلام قطعاً محکوم به شکست است.

 

(وَ ما اَرسَلناکَ اِلّا رَحمَهً لِلعالَمین)

بار دیگر طراحی جدید ومشترک پروژه دشمنان اسلام، در اهانت به ساحت نورانیِ با نفوذترین شخصیت دنیای معاصر قلوب بیش از یک ونیم میلیارد عاشق دلباخته خورشید عالم تاب را جریحه دار کرده این رویکرد مزدورانه استکبار جهانی در گذر از پیچ حساس وکنونی جهان وآموزه های حکیمانه پیامبر رحمت که در سراسر گیتی با صدور انقلاب اسلامی ایران آغاز شده،قطعاً محکوم به شکست است.

سناریوی اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در آغاز هزاره سوم فراتر از سرزمین و امت اسلامی وارد فاز تهاجم علیه ارزش‌ها و باورهای اسلامی شده است و با توطئه مشترک سردمداران حاکم بر غرب، سیاست‌های سازمان یافته و طراحی پروژه‌های نوین عملیاتی شده است.

اهانت‌ به ساحت پیامبر اعظم(ص) آخرین تلاش‌های دشمنان برای حذف ارزش‌های اسلامی در غرب است. آمریکا و رژیم صهیونیستی متهمان اصلی جنایت فرهنگی و اعتقادی اخیر می باشند و بنا به فرموده حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امـام خامنه ای ˈپشت صحنه این حرکت شرارت بار، سیاست های خصمانه صهیونیسم و آمریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود می خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل های جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فرو افکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند.

جای بسی تاسف است که سیاستمداران بی خرد غربی دوباره صلح وامنیت جهانی را به خطر انداخته اند وبر خلاف توافق نامه های بین المللی که خود سامان داده اند،اینبار با زیر پانهادن همان قطعنامه ها از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر ومیثاق نامه بین المللی حقوق مدنی وسیاسی که بر ممنوعیت تحریک مذهبی ونژادی صراحت دادند به صورت وقیحانه به تحریک اعتقادات مذهبی خیل عظیم مسلمانان جهان مبادرت ورزیده اند.

موضع‌گیری جدی و اعلام برائت و انزجار از این اقدام موهن و مجازات طراحان و عاملین آن، حداقل انتظاری است که جهان اسلام و جامعه بین‌الملل از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی مدعی حقوق ملل و ادیان و نیز سیاستمداران آمریکا و غرب دارد؛ انتظاری که در صورت بی‌اعتنایی سرانجام آنان را به قعر جهنم ناشی از خشم مقدس امت اسلام خواهد فرستاد.

وقت آن رسیده که حقوقدانان دلسوز جهان اسلام به فرمایش ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامه ای در یک جنبش نرم افزاری متکی بر فرهنگ وتمدن اسلامی مکاتب فکری وساختارهای پوشالی غرب را به چالش کشیده وبه موج اسلام گرایی ناب محمدی سرعت بخشند.

آیا اینگونه اقدامات اسلام ستیز، دلیلی جز ترس و وحشت آنان از دین مبین اسلام و همچنین بیداری های اخیر مسلمانان جهان دارد؟ در این موضوع شکی وجود نخواهد داشت که جسارت کنندگان به اسلام و پیامبر عظیم الشأن آن حضرت محمد بن عبد الله (صلی الله علیه وآله)، افرادی پوچ و زبون می باشند که از سر ترس و ناتوانی به اینگونه اقدامات روی می آورند. آنان با این عمل زشت و ننگین نشان دادند که از بیداری جهان اسلام و گسترش این آئین الهی در جهان سخت به وحشت افتاده‌ و در مقابله با آن به هر کار عبس و بیهوده دست خواهند زد.

 

نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی

بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم

 

به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی

حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.سخن من با شما درباره‌ی اسلام است و به‌طور خاص، درباره‌ی تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه میگردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشان داده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسّفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. من در اینجا نمیخواهم به «هراس‌های» گوناگونی که تاکنون به ملّتهای غربی القاء شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، می‌بینید که در تاریخنگاری‌های جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانه‌ی دولتهای غربی با دیگر ملّتها و فرهنگهای جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره‌ی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگهای اوّل ودوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی میکنند این به‌خودی‌خود جای تحسین دارد و هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما میخواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشته‌های دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمّی همچون شیوه‌ی برخورد با فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، از شکل‌گیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ی مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پس خواسته‌ی اوّل من این است که درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.خواسته‌ی دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کرده‌اید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او را مطالعه کرده‌اید؟ آیا تاکنون به جز رسانه‌ها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کرده‌اید؟ آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟

 

من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند ؛اگر چه هیچکس به‌صورت فردی نمیتواند شکافهای ایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسش‌های جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند.

 

 

سیّدعلی خامنه‌ای۱۳۹۳/۱۱/۱

 

نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی

شنبه چهارم بهمن 1393 ساعت 7:54 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود